بازدید 26941
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

بازتاب بسیار گسترده اقدام اولیای دم یک مقتول در بخشش فرد قاتل، انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، آزادسازی ۴۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا و برگزاری دور جدید مذاکرات کار‌شناسی هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ در نیویورک، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۹۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ 18 April 2014
وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شودبازتاب بسیار گسترده اقدام اولیای دم یک مقتول در بخشش فرد قاتل، انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، آزادسازی ۴۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا و برگزاری دور جدید مذاکرات کار‌شناسی هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵ در نیویورک، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، انتشار اخبار و تصاویر مربوط به بخشش یک محکوم به اعدام از سوی اولیای دم مقتول، همچون یک بمب خبری در سرتاسر جهان مورد توجه قرار گرفته و از روز گذشته تاکنون، تقریباً همه مطبوعات و رسانه‌های معتبر جهانی، گزارش‌هایی را در این زمینه منتشر کرده‌اند.

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار گزارشی درباره این رخداد می‌نویسد: «زن ایرانی، قاتل پسرش را پای چوبه اعدام بخشید». این خبرگزاری آورده است، اعدام فردی که در ایران به جرم قتل متهم شده بود، در دقیقه آخر متوقف شد و در یک صحنه دراماتیک، مادر مقتول هنگامی که طناب دار بر گردن قاتل آویخته شده بود، وی را بخشید.

این خبرگزاری در ادامه با اشاره به ماجرای قتل عبدالله حسین‌زاده، می‌نویسدک در روزهای اخیر، شماری از هنرمندان، فوتبالیست‌ها و دیگر افراد از خانواده مقتول خواسته بودند قاتل را ببخشند. آسوشیتدپرس سخنان مادر مقتول را نیز مورد اشاره قرار داده که گفته بود، پسرش در خواب به سراغش آمده و از وی خواسته قاتل را مورد عفو قرار دهد.

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

سایت خبری «گلوبال پست» نیز از جمله آخرین رسانه‌هایی است که این موضوع را مورد توجه قرار داده و کار مادر عبدالله حسین‌زاده در عفو قاتل فرزندش درست پیش از اعدام را «خارق العاده» دانسته است. این سایت با اشاره به اینکه مادر عبدالله حسین‌زاده با زدن یک سیلی به صورت قاتل فرزندش، طناب دار را از گردن وی باز کرد، به سخنان وی پس از این کار اشاره می‌کند. گلوبال پست با اشاره به اینکه پسر دیگر خانواده حسین‌زاده نیز در تصادف موتورسیکلت درگذشته، می‌نویسد مادر وی خطاب به جمعیت گفته: آیا می‌دانند زندگی در یک خانه خالی چقدر سخت است؟ 

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

اما در میان دیگر موضوعات، انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، از جمله مهم‌ترین موضوعاتی است که در عرصه جهانی مورد توجه قرار گرفته است. «کریستین ساینس مانیتور» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: بنا بر گزارش آژانس، ایران حتی جلو‌تر از برنامه زمانبندی پیش بینی شده در توافق ژنو، به تعهدات خود در چهارچوب این توافق عمل کرده است. این روزنامه اشاره می‌کند که بنا بر اعلام آژانس، ایران ذخایر اورانیوم غنی شده با درصد بالای خود را تا حد زیادی کاهش داده و با سرعتی بیش از آنچه پیش بینی شده بود در حال عمل به دیگر تعهدات خود است.

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

در همین زمینه، «رویترز» می‌نویسد در پی انتشار گزارش جدید آژانس، ایالات متحده نسبت به آزادسازی ۴۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران اقدام می‌کند. به نوشته این خبرگزاری، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام این خبر گفته، همه طرف تاکنون به تعهدات خود در قالب توافقنامه ژنو عمل کرده‌اند. وی گفته در پی تأیید پایبندی ایران به تعهداتش از سوی آژانس، وزارت خزانه داری آمریکا اقدامات لازم را برای آسان کردن روند آزادسازی ۴۵۰ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران آغاز کرده است. 

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

در پایان در مطلب دیگری در حوزه هسته‌ای، سایت خبری «البوابه» موضوع برگزاری دور جدید مذاکرات هیأت‌های کار‌شناسی ایران و گروه ۱+ ۵ در نیویورک را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، کار‌شناسان هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، دور جدید مذاکرات خود را در روزهای پنجم تا نهم ماه می در نیویورک برگزار خواهند کرد.

البوابه اشاره می‌کند که این مذاکرات، پیش از برگزاری دور جدید گفت‌و‌گوهای مقامات ارشد طرفین انجام می‌گیرد که قرار است در سیزدهم می در وین برگزار شود. هدف از این گفت‌و‌گو‌ها، دستیابی به توافق جامع و نهایی برای موضوع هسته‌ای ایران است. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس