بازدید 9062
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام؛

مسیر انقلاب در اقتصاد ایران بسیار کند شده است

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در صحنه‌های سیاسی الهام‌بخش کشورهای منطقه بوده است، یادآور شد: با این حال، این الهام‌بخشی درباره مسائل اقتصادی وجود نداشته و نمی‌توان از اقتصاد ایران به عنوان یک الگو در منطقه استفاده کرد.
کد خبر: ۳۹۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹ 17 April 2014
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مسیر انقلاب در اقتصاد و زندگی روزمره مردم بسیار کند شده است، گفت: در این زمینه‌ها نیاز به یک حرکت جهادی است تا تحول ایجاد کند.

به گزارش «تابناک»، محسن رضایی امشب در جلسه بزم اندیشه که در سالن آمفی تئاتر مجتمع جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد؛ اظهار کرد: انقلاب اسلامی توانست سیاست ایران را به  کل تغییر دهد ولی در زمینه اقتصاد تغییر زیادی ایجاد نکرده است.

وی با بیان اینکه مقوله اقتصاد مقاومتی از سه سال پیش توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است، تصریح کرد: این مقوله امروز به عنوان یک سند ملی به قوای سه‌گانه ابلاغ شده که پس از سند چشم‌انداز و اصل ۴۴ مهم‌ترین سند کشور است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اهمیت مسأله اقتصاد خاطرنشان کرد: این مسأله از تمام ابعاد اهمیت بسیاری دارد و باید به طور جدی به آن پرداخته شود.

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در صحنه‌های سیاسی الهام‌بخش کشورهای منطقه بوده است، یادآور شد: با این حال این الهام‌بخشی در مورد مسائل اقتصادی وجود نداشته و نمی‌توان از اقتصاد ایران به عنوان یک الگو در منطقه استفاده کرد.

وی با اظهار ناراحتی از نحوه مدیریت اقتصاد کلان ایران بیان کرد: کشور ایران در واقع یک گداخانه بزرگ است که یک چشم ملت آن به دولت و دیگری به کشورهای غربی دوخته شده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اقتصاد ایران در واقع به جای استوار بودن روی هشت ستون، روی یک ستون یعنی‌‌ همان نفت استوار است که این مقوله خود به تنهایی اهرمی برای وابستگی به آمریکا و کشورهای غربی است.

رضایی با بیان اینکه جهت سرمایه در کشور از حاشیه به مرکز و از مرکز به خارج از کشور است، تصریح کرد: افرادی که ثروتمند هستند و توان سرمایه‌گذاری اقتصادی دارند، ترجیح می‌دهند در ایران زندگی نکنند.

وی با بیان اینکه مسیر انقلاب در اقتصاد و زندگی روزمره مردم بسیار کند شده است، تأکید کرد: در این زمینه‌ها نیاز به یک حرکت جهادی است تا تحول ایجاد کند.

رضایی با اشاره به شعار سال و ترکیب مدیریت جهانی اظهار کرد: انقلاب اقتصادی و اقتصاد مقاومتی بدون مدیریت جهادی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: مدیریت جهادی در واقع یک دانش است که اصول و قواعد ویژه‌ای دارد حتی اگر برای مدیران ما با تجربه به دست آمده باشد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: به عبارت دیگر مدیریت جهادی بر هم زدن کشور و خراب کردن امور نیست بلکه نیاز به یک منطقه دارد که با عمل به آن بسیاری از مقولات در ایران تغییر می‌کند.

رضایی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های مدیریت جهادی این است که از میان مردم عادی قهرمانان بزرگی می‌سازند که می‌توانند همه شرایط را به خوبی مدیریت کنند.

وی افزود: اگر فضای کشور جهادی نباشد مدیریت جهادی به هیچ عنوان شکل نمی‌گیرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بسیاری از مدعیان دفاع از انقلاب تمام توجهات خود را در محدوده سیاست متوقف کرده‌اند، خاطرنشان کرد: نباید در گام‌های قبلی محصور بمانیم زیرا در این صورت تنها به توقف انقلاب کمک کرده‌ایم.

رضایی در توضیح اصطلاح اقتصاد مقاومتی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصادی است که در مقابل نوسانات مقاومت کرده و می‌تواند تحریم را پس بزند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار