بازدید 16132

کم‌بارش‌ترین و پربارش‌ترین استان کشور

کد خبر: ۳۹۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵ 17 April 2014
در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، گیلان با ۷۳۸ میلیمتر، عنوان پربارش‌ترین و سمنان با ۵۱ میلیمتر عنوان کم‌بارش‌ترین استان کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فارس، میزان بارش استان گیلان درمقایسه با ۲۰۰ روز ابتدایی سال آبی گذشته، ۲۴ درصد افزایش و در قیاس با دوره درازمدت ۱۳ درصد افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، استان کهگیلویه و بویراحمد با ۵۶۶ میلیمتر بارندگی، پس از گیلان در جایگاه دوم استان‌های پربارش کشور قرار گرفته است.

میزان بارش استان کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با ۲۰۰ روز ابتدایی سال آبی گذشته، دو درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد. همچنین در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، در استان چهارمحال و بختیاری ۵۵۱ میلیمتر بارندگی صورت گرفته که این میزان بارش در مقایسه با سال آبی گذشته چهار درصد کاهش یافته است و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله شش درصد کاهش نشان می‌دهد.

سمنان نیز کم‌بارش‌ترین استان کشور در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، گزارش شده است. حجم بارش‌های استان سمنان در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، ۵۱ میلیمتر ثبت شده است. میزان بارش استان سمنان درمقایسه با ۲۰۰ روز ابتدایی سال آبی گذشته، ۴۷ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۴۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

پس از این استان، یزد با ۷۷ میلیمتر و خراسان جنوبی با ۸۸ میلیمتر بارندگی در ۲۰۰ روز نخست سال آبی جاری، دیگر استان‌های کم‌بارش کشور گزارش شده‌اند. میزان بارش استان یزد در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۲۱ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله هفت درصد کاهش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، میزان بارش استان خراسان جنوبی نیز درمقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۵ درصد کاهش و در قیاس با دوره درازمدت ۴۲ ساله ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر