بازدید 5032

افزایش سختگیری استرالیا در پذیرش پناهندگان

کد خبر: ۳۹۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶ 17 April 2014
دفتر سازمان ملل در اندونزی روز پنجشنبه از کاهش شدید ثبت نام پناهجویان در این کشور خبر داد و اعلام کرد تعداد پناهجویان ثبت نام شده از حدود 100 نفر در روز به 100 نفر در هفته کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، کارشناسان معتقدند علت کاهش تعداد پناهجویان ثبت نام شده در اندونزی سیاست های سختگیرانه استرالیا در پذیرش پناهجویان به این کشور و انتقال آن ها به جزایر دورافتاده در پاپوآ گینه نو است.

شبکه خبر آسیا به نقل از مانوئل جوردائو نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اندونزی اعلام کرد میزان ثبت نام از پناهندگان در این کشور به شدت کاهش یافته است.

وی گفت که هنوز زود است گفته شود این کاهش ثبت نام ها به طور مستقیم به عملیات نظامی استرالیا و بازگشت قایق های اندونزیایی حامل پناهندگان ارتباط دارد.

استرالیا از سال گذشته سیاست های سختگیرانه ای در قبال پناهجویان غیرقانونی اتخاد کرده است.

اکنون حدود چهار ماه است پناهجوی غیرقانونی که اکثرا از کشورهای خاورمیانه می باشند از طریق قایق وارد استرالیا نشده است، هر چند که دولت این کشور از ارائه اطلاعات بازگشت دادن کشتی پناهجویان به کشورهایی از قبیل اندونزی خودداری می کند.

براساس سیاست های جدید استرالیا، پناهجویانی که از راه دریا خود را به مرزهای استرالیا می رسانند به جزایر دورافتاده ای از قبیل کریسمس و یا سایر جزایر در کشور پاپوآ گینه نو بازگشت داده می شوند.

استرالیا همچنین با مراقبت از آب های آزاد اطراف این کشور، کشتی مهاجران غیرقانونی را پس از شناسایی به سوی اندونزی بازمی گرداند.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در اندونزی اعمال این سیاست های تند استرالیا را در کاهش پناهندگان بی تاثیر ندانست.

اعمال این سیاست ها توسط کانبرا بر روابط با جاکارتا تاثیر گذاشته است و اندونزی تاکید دارد نقض حاکمیت این کشور توسط استرالیا مناسبات دو کشور را تیره می کند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل سیاست های سختگیرانه استرالیا و بازگشت دادن قایق های حامل پناهندگان را نقض قوانین بین المللی می داند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار