بازدید 37655
پشت صحنه‌های دیدنی آخرین ساخته حاتمی کیا؛

چرا «چ» فروش ۲۰ میلیارد تومانی نداشت؟ + ویدئو

سینمای ایران و سینماگر ایرانی، تنها هنگامی به امکان پیشتازی دست خواهد یافت که در گام نخست برای دیدن آثارش، جلو سینما صف بکشند، کما اینکه در نخستین روز اکران برخی فیلم‌ها در اروپا و آمریکا در سینما‌ها چنین می شود.
کد خبر: ۳۹۳۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۳ 17 April 2014
سینمای ایران در سال ۹۳ در حالی نخستین ماه کاری‌اش را پشت سر گذاشت که استقبال مردم از آثاری که به قهرمانان ایرانی مرتبط می‌شود و مشخصاً فیلم «چ» بسیار اندک بوده و این رویداد تازه‌ای برای سینمای ایران نیست و هیچ‌ گاه استقبال مورد انتظار از آثاری که درباره شخصیت‌ها و رخدادهای تاریخی و معاصر ملموس بوده، تحقق نیافته است؛ اما چرا در کشورمان چنین وضعیتی رخ می‌دهد و در برخی دیگر از کشور‌ها و مشخصاً آمریکا، مردم استقبال میلیارد دلاری از فیلم‌هایی می‌کنند که درباره قهرمان‌های آمریکایی و یا حتی قهرمان‌های فانتزی متعلق به این کشور است؟

به گزارش «تابناک»، آخرین جمعه نخستین ماه سال ۹۳ در حالی فرا می‌رسد که چهار فیلم از پنج فیلم اکران نوروزی، میلیاردی شده‌اند و در این میان «چ» نیز از مرز یک میلیارد تومان فروش گذشته و احتمالاً به زودی از دو میلیارد تومان نیز می‌گذرد؛ اما نه این فیلم و نه هیچ فیلم فاخر دیگری که مضمونی درباره یکی از قهرمانان کشورمان داشته، نتوانسته در گیشه موفقیتی بیش از این‌ها داشته باشد و به فروشی معادل بیست میلیارد که با قیمت بلیت سینمای ایران، معادل با تماشای ۷ تا ۱۰ درصد مردم ایران است دست یابد.

این اتفاق البته شبیه رویاست، چرا که «اخراجی‌ها ۲»، پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران بین ۲ تا ۴ درصد مردم ایران را به عنوان تماشاچی به سالن‌های سینما کشاند و طبیعتاً عبور از هفت میلیارد نیز اتفاق ساده‌ای در اوضاع اقتصادی کنونی کشور نیست. در واقع شاید بتوان چنین تعبیر کرد که اساساً مردم حاضر به دیدن فیلمی درباره تاریخ و قهرمانانشان نیستند و‌‌ همان گونه که نظرسنجی وزارت فرهنگ و ارشاد نشان داد، بیش از ۵۰ درصد ایشان اساساً به سینما نمی‌روند و ترجیح می‌دهند در شبکه خانگی به دیدن فیلم‌ها بنشینند.

چرا «چ» فروش 20 میلیاردتومانی نداشت؟ + ویدئو

یکی از مهم‌ترین دلایلی که در ایران امکان تولید آثار خصوصی درباره قهرمانان ایرانی وجود دارد و پروژه‌های فاخر نیز شکست اقتصادی را در پی دارند، تلاش ناکافی برای ترویج فرهنگ سینما رفتن به عنوان یک ضرورت است. بر خلاف کشورمان در آمریکا مردم استقبال شدیدی از فیلم‌هایی می‌کنند که علاوه بر برخورداری از داستان و جلوه‌های ویژه، شخصیت اصلی‌اش یک قهرمان آمریکایی است و حتی اگر این قهرمان، چهره ای فانتزی و از کتاب‌های کمیک استریپ آمده باشد و دارای نقاط ضعفی باشد، این استقبال باز هم فیلم‌ها را با فروش چند صد میلیون تا یک میلیارد و چندصد میلیون دلاری همراه می‌سازد.

در این زمینه، می‌توان به نمونه‌های فراوانی چون «مرد عنکبوتی»، «هری پا‌تر»، «مرد آهنی» و... می‌توان اشاره کرد که ویژگی مشترک همه این‌ها ضعف در داستان‌پردازی، جلوه‌های ویژه سنگین و کم نظیر و در عین حال ارائه چهره‌ای از قهرمانی است که مردم آمریکا می‌خواهند و برای دیدنش بلیت می‌خرند و رقم‌های میلیاردی را برای این آثار رقم زده‌اند.

این گونه است که در پایان هریک از ۵۵۰ میلیون شهروند آمریکای شمالی، در هر سال به طور متوسط ۲.‌۵ فیلم را در سینما‌ها تماشا کرده و این صنعت بزرگ را رونق می‌بخشند و رغبت سرمایه‌گذاری در این حوزه افزایش یابد و حتی در بحران اقتصادی آمریکا، همچنان این صنعت با نمودار رو به بالا پیش می‌رود و نه صرفاً به عنوان یک هنر که به عنوان هنرـ صنعت مسیر توسعه‌یابی‌اش متوقف ناشدنی تلقی می‌شود. مهم‌ترین برتری هالیوود به سینمای اروپا و آسیا نیز همین حجم انبوه اقتصاد میلیارد دلاری است که از تولید ناخالص ملی بسیاری از کشورهای جهان بیشتر است.

چرا «چ» فروش 20 میلیاردتومانی نداشت؟ + ویدئو

به عبارت ساده‌تر، سینمای ایران و سینماگر ایرانی، تنها هنگامی به امکان پیشتازی دست خواهد یافت که در گام نخست برای دیدن آثارش، جلو سینما صف بکشند، کما اینکه در نخستین روز اکران برخی فیلم‌ها در اروپا و آمریکا در سینما‌ها چنین اتفاقی می‌افتد و در کشورمان نیز سابقه وقوع چنین اتفاقی برای معدودی از فیلم‌ها (نظیر مارمولک و آدم برفی) وجود داشته که البته بیشتر از ترس پایان یکباره اکران فیلم بود که اتفاقاً پیش بینی تماشاچیان چندان دور از واقعیت هم نبود!

در این شرایط شاید مهم‌ترین رویکرد، نه تزریق پول برای تولید آثار فاخر، بلکه تلاش برای تحریک بیشتر مردم به حمایت از سینمای ملی و از آن مهم‌تر آثاری باشد که نسبتی با قهرمانان ملی دارند، ولو اینکه این آثار بهترین آثار تاریخ سینمای ایران نباشد. تحقق این اتفاق بزرگ و حضور پررنگ مردم در سینما‌ها به گونه‌ای که دست کم هر ایرانی سالیانه به تماشای یک فیلم در سینما نشسته باشد، صنعت سینمای ایران را نه تنها در خاورمیانه، بلکه در آسیا پیشتاز خواهد ساخت؛ اما آیا اندکی از هزینه‌هایی که صرف رستوران گردی مان می‌کنیم، صرف تجربه سینما رفتن می‌کنیم و آیا سینمای ایران حتی یک فیلم خوب در سال ندارد که حاضر باشیم برای دیدن آن بلیت بخریم؟!

در کنار این اتفاق، انتظار می‌رود شاهد توجه پررنگ‌تر منتقدان به سینمای ملی و به ویژه آثاری نظیر «چ» بود که رویکرد ملی دارند و فراموش نکنیم با آثاری اینچنینی در جوایز معتبر نظیر اسکار و گلدن گلوب چگونه برخورد می‌شود و چگونه حتی گاهی حق برخی فیلم‌ها سلب شده و به چنین آثاری تعلق می‌گیرد که نوع برخوردی که با «آواتار» شد و اسکار ۲۰۱۰ به «مهلکه» ساخته کا‌ترین بیگلو قرار گرفت، دم دست‌ترین واقعه‌ای است که می‌توان در همین زمینه به آن اشاره کرد.

شاید بهتر باشد نخبگان و از نخبگان پراهمیت‌تر، عموم مردم که بلیت می‌خرند، نگاه مهربانانه‌تری نسبت به سینمای ملی ایران داشته باشند، چرا که با این وضعیت، قطعاً سینمای ایران به نقطه ایده آلش در یک دو دهه آینده نیز نخواهد رسید و تنها زمانی می‌توان درباره تغییر وضعیت سخن گفت که با همین بهای بلیت، شاهد حضور بسیار گسترده‌تر مردم در سینما‌ها بود؛ حرکتی ملی در عرصه فرهنگ و ویژه در حوزه سینما که همه اهالی سینما به ویژه سینماداران به شکل گیری امیدوارند و تنها از زمان وقوعش آگاهی ندارند! «چ» می‌تواند نخستین گام در این مسیر برای شهید دکتر مصطفی چمران باشد.

هم اکنون «تابناک» سی و سه دقیقه از فیلم‌های دیدنی پشت صحنه فیلم «چ» را تقدیمتان می‌کند؛ با این امید که بیننده این فیلم و دیگرهای ساخته‌های ارزشمند سینماگران کشورمان در سالن‌های سینمای ایران باشید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۱۷
عزیرم! شما فیلمهای آمریکایی رو با فیلمهای ایرانی مقایسه نکنید...
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom |
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
عزیزم شما هم این کار رو نکنید!!
نفس آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
فیلم ایرانی خوب نداریم؟؟؟
بچه های آسمان
آواز گنجشک ها
درباره اای . . .
آژانس شیشه ای
جدایی نادر از سیمین
به رنگ ارغوان و . . . . .
اینا بد بودن؟؟؟
حالا فیلم حتما باید اکشن باشه تا بگید خوبه؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
اگه حاتمی کیا از همون روز اول شروع به اعتراض به داوران و... نمیکرد و فضا سیاسی نمیشد لااقل 3-4 میلیارد میفروخت!
اروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
فیلم آمریکایی دوست داری برو همونجا پیششون! اینجا ایران اسلامیه و تو سینماهاش هم فیلم های ایرانی اسلامی پخش میشه! فیلم های آمریکایی خوبن که امکان نداره یه حرکت جنسی توشون نباشه، عزیزم اگه مشکلتم اکشن بودنه که بعید بدونم این باشه، این فیلم هم به اندازه کاف اکشن هست! ولی از من گفتن برو همون آمریکا!
ما فرهنگ شب نشینی نداریم.
فرهنگ تفریح و استراحت بعد از کار نداریم.
درآمد کافی نداریم.
در نتیجه، تقریبا یک سوم روز مردم فعال هستند ، یک سوم در خواب و یک سوم باقی مانده که میتوانست چرخ اقتصاد را به تحرک وادار کند، به بخش خواب و استراحت افزوده شده است.
نتیجه این امر افزایش اعتیاد و مشکلات است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
خوش به حالت با اون یک سوم اضافت ما که همش در حال کاریم باز هم یک جای زندگیمون لنگه!
نفس آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اگه مشکل فقط درآمده باید عرض کنم که سینما سه شنبه ها نیم بهاست . . .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
البته حرف شما در مورد علت اقتصادی شاید برای عده ای صحیح باشه ولی خوب چرا پولدارها سینما نمی رن؟؟ پس مشکل بیشتر فرهنگی هست تا اقتصادی
کم شناس
| Czech Republic |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
داداش مشکل هیچ کدوم این حرفا نیست ! مشکل از جای دیگست ، بعنوان مثال : اگه به همون فیلم مارمولک اجازه اکران و همین امکاناتی دولتی ، تسهیل در اکران در بهترین سینماهای سطح کشور در تعطیلات نوروزی و.و.و.و ... که برای اخراجیهای 1 2 3 4 ... و چ در نظر گرفتن ، به فیلم مارمولک هم میدادند 20 میلیارد که سهله 40 میلیارد فروش میکرد .پس ربطی به این توجیحات نداره !!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
لایک به کم‌ شناس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
لایک به کم‌ شناس
شاید یک دلیل اینکه نمی توان بلیت را اینترنتی از پیش خرید
پاسخ ها
میلاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
میشه اینترنتی خرید:
http://cinematicket.org/
نفس آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
اگه مشکل فقط اینه
برید به سایت
http://www.cinematicket.org/
و بلیط رزرو کنید . . .
به همین سادگی.
اگر همه قهرمانهای ایرانی ( تاکید می کنم: همه قهرمانهای ایرانی) مورد عنایت قراربگیرند ونه فقط عده ای انگشت شمار که توسط کانال های رسمی دستچین شده اند،مردم به احتمال زیاد بیست میلیارد هم هزینه خواهند کردبرای چ.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
حال بیابید قهرمان را؟!..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
کاملااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا موافقم
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
کاملآ موافقم.
کی از قهرمانان یا پهلوانان فیلمی ساخته شد و ما نرفتیم؟ کی از تختی یادی شد؟ کی از کاوه آهنگر نامی به زبان آمد؟ کی از آرش کمانگیر سخنی به میان آمد؟
ما تمام هستی خویش را پس از خدا مدیون شهدا هستیم. کی زندگینامه ای از ایشان به تصویر کشیده شد؟ عباس دوران هنوز زنده است ونیم نگاهی از او صدها ترمیناتور را مچاله می کند ولی به جای آن داریم ارباب حلقه ها را که چند صباحی نیست نگاشته شده را از تلوزیون ایران به بچه مدرسه ای ها پخش میکنیم! که خود نماد جادو و سحر است که در اسلام حرام است!
این همه مردم را به این اندیشه وا میدارد که چندی بعد نسلی که شخصیت های برجسته تاریخ مان را به یاد دارند نیز تعمدآ زیر خاک یا در لابلای کتبی که حتمآ بعدها سوزانده خواهد شد به تدریج منقرض خواهند شد.
همه را می توان اندک زمانی فریفت.......اندکی را میتوان همواره فریفت.....ولی همگان را نمی توان همواره فریفت.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
واقعا. چرا فیلم مستند هخامنشیان ساخته نشد؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
مستند هخامنشیان؟؟؟
چه ربطی به وضع امروز من و شما داره؟؟
در مورد سینمای برخی کشورها چند نکته قابل توجه است
1- قیمت بلیط در ساعات مختلف روز و همچنین روزهای مختلف هفته متفاوت است یعنی بسیاری از مردم با توجه به تمکن مالی می توانند ساعات مناسبی را انتخاب نمایند
2- قیمت بلیط برای دانش آموزان، دانشجویان و فرهنگیان متناسب است
3- برخی سازمانها کارتهای بلیط نیم بها در اختیار کارکنان قرار می دهند
همه موارد فوق مشوقهایی است که می تواند مردم را به سینما رفتن تشویق نماید اما در ایران به این نکته توجه نمی شود
شاید در ایران اگر رستوان-سینما احداث شود مردم اقبال بیشتری نشان دهند تا به یک سینما
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
3شنبه ها نیم بهاست . . .
شما سه شنبه ها برو.خوبه؟
مشکلت حل شد؟؟؟؟
داداش سینمای ایران در سال به تعداد انگشتان یک دست هم فیلم خوب ندارد اخراجی ها هم به مدد حمایتهای ان چنانی که همه می دانند پر فروش شد و اگر نه خودش چیزی نداشت بهتر است وقتی که قرار است فیلمهایی اکران شود که در هر سئانس شاید 10 نفر هم در سالن سینما حاضر نباشند همان زمان را به نمایش فیلمهای روز دنیا بدهند فیلمهایی که صداوسیما می تواند پخششان کند اما سینما نه
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
دوست عزیز شما همون سالی 4 بار برو
نه 3 بار برو
قرار نیست که همه فیلم ها رو بری سینما
هر ایرانی سالی 3 بار بره سینما کافیه.
کلا دلیلی برای مقایسه وجود نداره، برای موفقیت هر تجارتی، پارامترهای خیلی زیادی دخیل هستند که ما برای خیلی از تجارت ها عملا توی ایران مجبوریم روی یک سری از این پارامترها خط بکشیم و کلا نادیده بگیریمشون. مسلما شما نمی تونید با در اختیار داشتن تنها 2 چرخ، یک ماشین کامل رو درست برونید. پس نمی تونید با استفاده از شرایط موجود در ایران، تحلیل کنید که چطور می شه با وجود محدودیت های صنعت سینمای ایران، محدودیت های موجود در جامعه و نیز سینما ها و... مردم رو مثل امریکایی ها به سینما رفتن تشویق کرد.
کلا سینمای ایران نه فیلم نامه نویسی و شخصیت پردازی درستی داره نه بازیگری که وقت بزاره و دو دقیقه به اون کاراکتر فکر کنه که بتونه حس رو انتقال بده، همه چی مصنوعیه،همیشه مثلث های عشقی با مرگ مسخره یکی از اضلاع به راحتی ختم به خیر میشه، دوتا فیلم خوب هم که میاد مثل سعادت آباد یا من مادر هستم بیشتر تبلیغ منفی می کنن که فیلمش مشکل اخلاقی داره نرید براتون بده،
همه ی فیلم را برای دانلود نمیزارید .
دانلود کنیم ؟؟؟
یه فیلم خوب راجع به کوروش بسازند ببیند چند نفر میان سینما
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
کوروش کیه؟چرا یهو یکی شد بزرگترین پادشاه ایران؟چرا فردوسی ی بار اسمشو ناورده؟چرا حافظ از اسکندر میگه؟چرا نظامی ازش میگه؟؟؟چرا چرا؟
جواب دارید؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
عمرن اگه بتونن
يا اينکه مثه يوزارسيف با يونوليت حرم درست کنن
:)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
ناشناس کوروش در تاریخ ما همان کیخسرو است که بسیار از او شعرای بزرگی چون سعدی , حافظ , فردوسی و نظامی و ... سخن گفتند ! . کوروش نام یونانی کیخسرو است مانند پرسپولیس که نام یونانی شهرشاهان یا تخت جمشید یا داریوش که نام یونانی دارا است . حافظ و فردوسی هم در اشعارشون از اسکندر تعریف نکردند ... فقط نظامی از اون حرف زده است !!! .
مسئله سینمای ایران مسئله داستان گویی هست. انسان شنیدن و دیدن داستان را دوست دارد و لذت می برد. سانسور مانع داستان گویی در سینماست و جلو لذت مردم را می گیرد و در نتیجه ایجاد تنفر می کند.
دو دلیل که هنوز برای دیدن این فیلم نرفته ام: ۱- تبلیغ ضعیف فیلم وتیزر تبلیغاتی آن که چنگی به دل نمیزد و این موضوع را تداعی میکرد که میخواهیم به دیدن فیلمی برویم که در آن ۱۲۰ دقیقه باید شعارهای کارگردان و دیالوگ های پیچیده را از زبان هنرپیشه ها بشنویم ۲- عدم تحمل صدای فریبرز عرب نیا که معمولا دیالوگ ها رو با لحنی مشابه در تمامی فیلم هایش ادا میکند!
یاد روز سینما بخیر!یه بار دیگه بلیط کل سینماهارو رایگان اعلام کنید درصدحضورمردم درسینما مشخص میشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
:D...ایول باحال بود
من فارغ التحصیل دکترای بازاریابی هستم و از ابتدا هم در همین رشته به شکل تخصصی کار کردم و از همه تئوری ها نهایت بهره برداری رو داشتم. یکی از نکات بارز و مهم در بازاریابی شناسایی نیاز و خواسته مشتری یا مخاطب و عمل به اونه. به نظر من پاسخ بخشی از این سوال شما تا حدودی توسط دوستان داده شد مثلا دست چین شدن قهرمانان، محدود کردن تاریخ به یک برهه خاص زمانی، تفاوت سطح تکنولوژی سینمای ایران و امریکا و ... اما در کنار همه اینا یه نکته دیگه هم وجود داره که شاید زیرساخت اصلی باشه، مخاطب از قهرمان انتظار قهرمان بازی داره و اخلاق در حاشیه یا جنب اونه، ولی سینمای معنا گرا و آرمان گرای ما قهرمان بازی و ماجراجویی رو حاشیه میدونه. خوب در کشوری که گفته میشه 75% جمعیت جوان و طبیعتا ماجرادوست هستند، توقع خیلی زیادیه که فیلمی مثل چ پرفروش از آب دربیاد.
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
احسنت دكتر جون . حرف علمي و منطقي جنابعالي مو لاي درزش نمي ره.
چون اصلا فیلم خوبی نبود
من فقط به علت اسم این فیلم برای دیدنش نرفتم . جون اسم چ برای من چه یعنی چگوارا را تداعی کرد که منورالفکرها عکس آن را کیک عروسی خود نقاشی می کنند ولی این شخص یک آدمکش کمونیست بود که در کلکسیون قربانیان خود بچه 14 ساله هم دارد. از اسم این فیلم نتیجه گرفتم که فیلم ساز دیگر سید کاظم را رها کرده و بدنبال فستیوال کان است.
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
این که الان گفتی جوک بود دیگه؟؟؟
نه؟
بانو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
وقتی راجع به انسانی حتی دو خط هم نخوندی و فقط به شنیده ها اکتفا کردی سعی کن ساکت بمونی که برات بهتره
اروند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
سید از این حرفا نزن، ما خودی هستیم نخندیدیم، یه جا دیگه بزنی میمیرن از خنده!
من به عنوان یک ایرانی و عاشق شخصیتی مثل چمران خیلی یش از خیلی دوست دارم برم ببینم این فیلم را م همچنین شیار را ولی هر چه حساب و کتاب میکنم درامدم کفایت نمی کند حالا بررسی کنید علت را و پیدا کنیم مشکل را ...........
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
باز هم اعلام میکنم که سه شنبه ها نیم بهاست
قیمط بلیط رو بهونه نکنید.
مخلص همه ی قهرمانان واقعی وازاده وخصوصا شهیدچمران هستیم لذا نرفتن به سینما دلیل نمک نشناسی نیست بلکه شاید بدلیل قهرمان سازی ها در حق قهرمانان واقعی جفا و مردم زده شده اند
سینمای موفق وابسته به رمان و داستان کوتاه موفق است. در ایران کدام رمان را می توان یافت که قابل تبدیل به یک فیلم سینمایی باارزش باشد. سینمای امریکا و بخصوص اروپا موفقیت خود را مدیون رمان نویسان مطرحی است که موضوعشان تنها عشق یک جوان بی پول به یک دختر ثروتمند نیست و هزاران موضوع دیگر را در بر می گیرد. مثلا فیلم خرس با بازی آنتونی پرکینز که یک موضوع انسانی را در بر داشت. اما فیلمسازان موفق ما که در جشنواره ها می درخشند موضوع خود را از روزنامه حوادث و دادگاه خانواده پیدا می کنند. تنها فیلم ناخدا خورشید که برداشتی از یکی از داستانهای همینگوی بود توانست در حد فیلمهای خارجی بدرخشد. در نتیجه ما نیاز به رمان نویسان موفق داریم. همین و بس.
اگر همه قهرمانهای ایرانی ( تاکید می کنم: همه قهرمانهای ایرانی) مورد عنایت قراربگیرند ونه فقط عده ای انگشت شمار که توسط کانال های رسمی دستچین شده اند،مردم به احتمال زیاد بیست میلیارد هم هزینه خواهند کردبرای چ.
راه حل اینه که از بچگی فرهنگ سینما رفتن رو تو بچه هامون نهادینه کنیم همین.
قیمت بلیط
فیلم بد
و . . . .
همش بهونس.
هر سال لااقل یکی دوتا فیلم خوب رو داریم.
مردم همین یکی دوتا رو هم نمیرن.چرا؟ چون با سینما غریبن . . . باید مردم رو با سینما آشنا کرد. مردم رو ترغیب کرد.
یه بار تو سال به جای فست فوت یا شهر بازی یا هر چیز دیگه ای برن سینما . . .
به همین سادگی . . .
مي خواستم از توبگويم درد نان نگذاشت...
فیلم سفارش دولتی راه به جایی نمیبرد
به نظرم دلیل اصلی نرفتن مردم به سینما ضعیف بودن فیلم‌هاست. فیلم‌های ایرانی جذابیت‌های بصری کمی دارند، فیلم‌نامه‌های ضعیفی دارند و از دقیقه 75 به بعد هم هر لحظه باید انتظارشو داشت که بدون هیچ پیش ضمینه‌ای فیلم تموم بشه!
یه زمانی عاشق سینما رفتن بودم. فیلم های جدید را فقط در سینما می دیدم اما حدود 10 ساله نشده که برم.مشغله کاری.... و مشکلاتی که همه می دونن
ساختن فيلم در مورد بعضي افراد در محدوده خطوط قرمز بحساب مي ايد.مثلا ساختن فيلمي در مورد زنده ياد مهندس بازرگان امكان پذير نيست در صورتي كه در مورد شهيد چمران كه معاون ايشان و جز گروه سياسي ايشان(نهضت ازادي) بود امكانپذير است
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
احسنت بجابود!
من فیلم را ندیدهام !
ولی از دوستانی که فیلم را دیده اند آن راخوش ساخت دیده اند ! اما از شخصیت شهید چمران گونه ای دیگر روایت شده است !!
همانطور که همه می دانند شهید جمران
فردی انقلابی و چریک بودند ! اما در فیلم فردی محافظه کار و صلح طلب معرفی می شود . و شاید همین موضوع باعث می شود که بازیگر نقش چمران نیز با کارگردان مشکل پیدا می کند و فیلم پایان ندارد .زیرا باریگر بر اساس آنچه از شهید چمران شنیده وو دیده بود می خواسته آن را به نمایش بگذارد که کارگردان خواسته های خود را از بازیگر خواسته که همین باعث شده پایان فیلم ناتمام بماند . و آقای حاتمی کیا با نان قرض دادن به آقای ده نمکی و آقای ده نمکی نان قرض دادن به حاتمی کیا سعی کردن فروش فیلم های خود را افزایش دهند .
خوب مردم این ها را می بینند و ........
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
چطور درباره فیلمی که ندیدی نظر تخصصی میدی؟
کی گفته فیلم پایان نداره.؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این حرفا چیه دیگه؟
فقط سکانس آخر فیلم رو آقای عرب نیا نرفته بازی کنه
آقای حاتمی کیا هم به جای ایشون از بدل استفاده کرده.
اگر فیلم رو هم ببینید اصلا متوجه بدل بودن سکانس آخر نمیشید . . .
ده نمکی نیازی به تملق دیگران نداره.
هر فیلمی هم ساخته فروخته
ابراهیم حاتمی کیا هم ثابت شدس.
نیازی به تعریف و تمجید دیگران نداره.
والا . . .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
توی ترکیه فیلمی از آتا ترک بصورت مستند ساختند که نشون می داد ایشون سیگار میکشیدن و خیلی از هواداران ایشون اعتراض کردن. تو مملکت ما هم همینه. تعریف از افراد بسته به سلیقه ی تعریف کننده است نه واقعیت. به خاطر همین بین گفته ها و شنیده ها اینقدر تفاوت هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
آقا یا خانوم نفس آزاد
بهتره یه سر به گیشه سینماها بزنید تا فروش واقعی رو ببینید نه اینکه به گفته های صدا و سیما اکتفا کنید
اگه فیلم مارمولک اجازه اکران پیدا میکرد به 20 میلیارد هم میرسید...حالا تو بخوانش تا آخر بله!
معني قهرمان ملي رو فهميديم...
سلام
1- سینما رفتن وقت میخواد و دل و دماغ
من از 8 صبح تا 8 شب واسه امرار معاش سر کار میرم
2 - سینما رفتن حس میخواد
من بخاطر قرض و وام مسکن و وام ماشین حسی ندارم
3 - سینما رفتن انگیزه میخواد
من دل خوشی از آینده خودم ندارم که بخاطر ان تشویق بشم و یه ساعتی توی سینما وقت تلف کنم
4 - ...
5 - وقتی کافه ها و قلیون خونه ها هستن کدوم آدم میره سینما من اهل کافه و حتی سیگار هم نیستم
اما توی مشهد ما کلی ادم توی طرقبه و شاندیز و دور و اطارف دنبال یه سوراخ هستن تا دود قلیون چاق کنن
مرهمت زیاد .......
پاسخ ها
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
دمت گرم
فیلمی که قبل از پخش با قیچی و چاقو تکه تکه شده ارزش دیدن و فروش 100 میلیونی هم نداره .یا اینکه مادر و پسر توی خونه با چادر و کت و شلوار جلوی همدیگه میشینن ولی از اونطرف رکیک ترین دیالوگهای جنسی رو در لفافه میگن که آدم با خانواده واقعاً خجالت میکشه فیلم رو ببینه . کارگردان جرات هیچگونه انتفادی توی فیلم نداره . یا مثلاً خدا نکنه یه شخصیت منفی ، شغلی داشته باشه ، مثلاً پرستار باشه ، فرداش پرستارها راهپیمایی میکنن ! من نمیخوام برم سینما که اعصابم خورد بشه و یه مشت خیمه شب بازی و دیالوگهای مسخره رو ببینم . کلاً اونقدر ایراد هست که توی این کامنت نمیگنجه و میتونم 1 ساعت براتون گلایه کنم و مثال بزنم . مثلاً چند وقت پیش دست بچه ها رو گرفتیم بردیم کلاه قرمزی ببینن . 10 نفر بودیم و توی سینما یهو کلاه قرمزی میگه پوشک بچه رو عوض کنین ببینم بچم پسره یا دختره ! تو را بخدا آخه این چه دیالوگیه که برای فیلم بچه ها قرار میدن ؟ از اون به بعد پامو توی سینما نذاشتم ،
دو کلمه حرف حساب

داداش مردم واسه چی رفتن اخراجی ها رو دیدن؟ واسه مضمون سبک و حضور خانمهایی چون ضیغمی و شاکر دوست. مردم این چیزا رو میخوان . هنوز توی وضعیت جنگی دارن زندگی میکنن. معلومه حوصله فیلم جنگی ندارن
چونکه درود بر اصغر فرهادی همینو بس
چون داستانش بر اساس واقیت نبود!
من فكر ميكنم داستان فيلمهاي ايراني ضعيف هست و بيننده رو جذب نميكنه من رفتم فيلم كاپيتان امريكا قشنگ بود خوشم اومد دوباره ميخوام برم ولي حاضر نيستم حتي ٥ دقيقه از فيلم ايراني كلاغ پر و دو خواهر رو ببينم
نویسنده این متن باید همه جانبه فکر میکرد. جدا از کیفیت پائین فیلم ها که کسی رو به سینما نمیکشونه و قیمت بلیت که برای جامعه متوسط ایران زیاده، نکته مهم نبود سینما است. مگه چندتا از شهرهای ما سینما دارن؟ غیر از چند شهر بزرگ که چندتا سینما دارن . مثلا ساری که تا چند سال پیش سه تا سینما داشت به بهانه بازسازی دوتا از این سینماها خراب شدند ولی هنوز چیزی ساخته نشده. شاید حداقل شصت درصد شهرها سینما ندارند. پس وقتی سینما وجود خارجی نداشته باشه انتظاری هم از هزینه های سینما رفتن مردم نباید داشت
سینمای آمریکا رو دارید با سینمای سفارشی ما مقایسه می کنید؟؟

بازم باید خداروشکر کرد که با این بلیطهای رایگانی که برای "چ" دارن میدن به فروش میلیاردی زورکی میرسه.
هروقت سینماها کیفیت داشت و فیلم ها هم مثل فیلم های با کیفیت اونا شد مردم رغبت میکنن و پاشنه سینما رو از جاش در میارن.
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
کجا بلیط مفتی میدن ؟؟؟
بگو ما هم بریم بگیریم . . .
برای این که آقای حاتمی کیا که از قضا بسیار هم دوستش دارم در فروردبنی که با نام ارتش مزین است دستمزد ارتش را داد. ارتش برای آزادی پاوه هیچ کاری نکرد؟ فقط یک بیانیه از رادیو خوانده شد و ضد انقلاب خودش فرار کرد. خوب بود ایشون از امرای ارتش کمی مشاوره می گرفت. این رفتار آقای حاتمی کیا را که اصلا از ایشان توقع نداشتم ...
این بخشی نگری ها باعث می شه که فیلم ارزشمندی مثل چ گرفتار بی مهری مخاطبان بشود.
این فیلم را دیدم و با آن اشک ریختم اما در عین حال به دلایلی که گفتم در پایان آن متاسف شدم
راستش من به عینه دیدم هر فیلمی که صدا و سیما زیاد تبلیغش کنه منصرفین دیدنش هم بالا میره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
دقیقا همینطوره
هری پاتر؟؟ قهرمان امریکایی؟؟؟
فکر میکنم این فیلم رو ببرید لبنان پخش کنید بهتره چون چمران بیشتر قهرمان اونا بوده
پاسخ ها
نفس آزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
چه جالب.
حتما شریعتی هم واسه الجزایره
جمالزاده و صادق هدایت هم واسه فرانسن.
و . . . . .
واقعا طرز فکرتو عشقه . . .
والا تمام فیلم های تاریخی تحریف میشن
قهرمان ها هم جلوه های ویژه ندارن
دلیلش خیلی سخت نیست.
نمیدونم چرا برای موفقیت هر چیزی در ایران فقط و فقط با مردم کار دارید ! صنعت سینما ، صنعت خودرو ، صنعت نساجی و.... اول باید زمینه را درست کرد و زیرساختها و قوانین را بعد خود مردم همراهی میکنند ولی اینجا فیلم در مقایسه بی کیفیت ... سینما بی کیفیت ..... شرایط مردم و ....
کاش مسئولین فرهنگی کشور ما کمی هم به فکر مردم شهرستان ها بودند . در کشور ما فقط در تهران و چند شهر بزرگ دیگر مردم از نعمت سینما و سینما رفتن برخوردار هستند و مردم شهرستان ها و مناطق محروم هیچ گونه دسترسی به سینما ندارند .
در جامعه ما یک فیلم خوب نباید عامه ‍سند باشد
"یکی از مهم‌ترین دلایلی که در ایران امکان تولید آثار خصوصی درباره قهرمانان ایرانی وجود دارد و پروژه‌های فاخر نیز شکست اقتصادی را در پی دارند، تلاش ناکافی برای ترویج فرهنگ سینما رفتن به عنوان یک ضرورت است."

"یک ضرورت است"!!!!!؟؟؟؟؟
خدا به شما مطبوعاتی ها کمی هم عقل عطل فرماید.
دلیلش این است همه چهره چمران را نشان نداده. او کسی است که زن آمریکائیش با چهار دخترش را ترک کرد و به مصر رفت او نسبت به خانواده اش آدم بی مسئولیتی بود بویژه نسبت به دخترانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
خواهش ميكنم با اگاهي بنويسيد شهيد چمران به همسر امريكاييشان گفتند كه ميخواهند به ايران بروند وايشان قبول نكرد كه با اقاي چمران به ايران بيايد واقاي چمران با تمام عشقي كه به خانواده اشان داشتند ولي خانواده امريكاييشان با او همراهبي نكردند واقاي چمران براي اينكه همسرشان ازاد باشد واگر خواست بتواند ازدواج كند ايشان را طلاق داد وبعدها در ايران بارها از عشق به خانواده قبلي خود ودلتنگي فراوان گريه ميكردند ولي چون احساس تكليف ميكرد كه در جهاد شركت كنند از عشق دنياييشان گذشتند تا به خدا برسند البته اين روزها ديگر اين حرفها خريدار ندارد ودين خدا ومردان خدا قريب وغريب مانده اند خدايا فرج مولاي مارا برسان
در عکس اولی اونی که کنار دکتر چمران ایستاده کیه؟
چه اندام ورزیده ای داره
من مدتیه مالزی هستم. تاکنون در اینجا چند فیلم ایرانی هم بطور رسمی در سینماها نمایش داده اند که من هم نگاهشان کرده ام. ( چند تا فیلم ایرانی دیگه رو تنها برای ایرانیان در یه سالن غیر استاندارد نمایش دادن که در اینجا ننوشتم)

حیران ( یادم نیست از کی ولی اشک همه رو در آورده بود تقریبا همه گریه میکردن پایان فیلم)

بودا از شرم فرو ریخت ( مخمل باف)

آواز گنجشک ها ( مجید مجیدی ٬ گمون کنم بیست میلیون تومن خرج کرده بود برای ساخت فیلم)

روی هم رفته در هر سه مورد دسته کم نیمی از سینما پر بود با اینکه فیلم های دیگری هم بر پرده سینما بود. از دید من یکی از مشکلاتی که در ایران هست و نمیشه درستش کرد ( میگم چرا) امکانات پخش ما هست.

برای نمونه بیشتر سینماهای مالزی در مراکز خرید هستند. کسی که بخواهد به سینما برود به آسونی میره درون مرکز خرید و خودروی خودش رو پارک میکنه و فیلم رو میبینه. خوب نکته اینجاست که در ایران چند مرکز خرید داریم که درونش سینما باشه ( شاید انگشت شمار و تنها جایی که من میشناسم اریکه ایرانیان است).

دوم نبود سینمای مناسب در ایران. راستش آخرین باری که ایران رفتم سینما رو یادم نمیاد ولی صندلی های چرمی تکه تکه شده و صندلی های داغونش رو یادمه هنوز. البته سینماهای خوبی هم داریم در ایران ولی باز هم انگشت شمارند...

سوم مخالفت از سوی عده ای معلوم الحال ... دوستم میگفت گلپایگان سینما نداره ... انگار عده ای خوش ندارند که در گلپایگان سینما باشه (‌خوب یه شهر با جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار تن میتونه یه سینما داشته باشه و به این فروش کمک کنه) . تا اونجا که یادم میاد تا همین پنج سال پیش رفسنجان هم سینما نداشت شهری که بیش از دویست هزار تن جمعیت داره شهری پر از سرمایه که اینجوری که شنیدم یه خیر یه مجموعه فرهنگی ساخته که یه سینما هم داره.

چهارم نبود تنوع مناسب در فیلم های ایرانی. اغلب از ژانر های کلیشه ای هستند. دفاع مقدس . دفاع پس از مقدس . عشق های ضربدری . عشق های زرد . عشق های قرمز . آبی و سبز و بنفش .

پنجم وجود سانسور بی رویه و بی منطق در سینما و تلویزیون ایران. مالزی هم کشور مسلمان هست و سینما هاش رو سانسور میکنه (... ) ولی کمبود فیلم های ساخت خودش رو با پخش فیلم های خارجی نه صرفا هالیوودی حل کرده. واقعا چند تن از ایرانیان فیلم ۳ بعدی تو سینما دیدن در زندگیشون (‌خارج از شهر بازی که ده دقیقه فیلم مسخره سه بعدی رو نشون میدن و میگن برید خونه) ؟

خوب من که فیلم ۳ بعدی میخوام ببینم باید چیکار کنم ؟ اصلا چرا تلویزیون ۳ بعدی اجازه واردات داره در ایران ؟ مگه ما فیلم ۳ بعدی میسازیم ؟ اگه فیلم خارجی هم ممنوع هست پس پخش کننده اش هم ممنوع باید باشه دیگه !

ششم وجود مافیای سینما و تلویزیون. یادمه چندی پیش بود بانو پ صالحی در فیسبوکش نوشته بود اگر بگویم ... ولم میکنید ؟ پرواضح است که عده ای دید چشم ما را مهندسی میکنند که بر وفق مراد بیننده ها و بسیاری از بازیگران نیست ... پس حتی بازیگران نیز باید در راستای اهداف ... سینما بازی کنند که با تحریم گیشه رو به رو میشوند.


تا میتونین منفی بدین آقا جان ٬ با منفی و مثبت دادن و خبر نوشتن در تابناک مشکل فروش سینماها حل نمیشه ...
خیلی از شهرستان ها فقط یک سینما دارند و تقریبا تمام این تک سینماها مدت زمان زیادی رو به اکران فیلم معراجی ها اختصاص دادند و فرصتی برای اکران سایر فیلم ها نموند. خیلی ها رو میشناسم که مثل خود من هرگز حاضر به رفتن به سینما برای دیدن فیلمی مثل معراجی ها نیستیم اما در اولین فرصت به دیدن فیلم های مثل چ - طبقه حساس و خط ویژه میریم...
شما دارید رئال مادرید را با شموشک نوشهر مقایسه می کنید.
هیچ اصول خاصی رو نمیشه توی این حوزه تعیین کرد و گفت با بهره گیری از این اصول چنین و چنان-شاید یک سری تقلیدها بتونه موقتا مارو بالا ببره اما
با وجود محدودیت شما میتونی کلاه قرمزی بسازی وفروش زیاد بکنه
میتونه یه حبه قند بسازی جایزه بگیره حتی اونطرف و میتونی داستان زیبا و بومی بسازی تا همه حال کنن بنابراین بازگشت به خویشتن میتونه یه اصل اساسی باشه توی هر زمینه ای
chon be ESFAHAN nayoomad , 20milyardi nashod.
حالا از کی وارونه جلوه دادن واقعیت تبدیل به تاریخ ملی شده!!! فیلم چ 80 درصدش غیرواقعی است و بیان واقعیات نبوده
مردم از اینجور موضوعات یکم خسته اند. باید تنوع باشه. باید تلاش بشه برای تغیرات اصولی در فیلم سازی
فيلم هاي ما جز در جلوه هاي ويژه خيلي از اونا عقب نيست پس بايد روي علم جلوه هاي ويژه سرمايه گزاري كنيم
من این فیلم رو دیروز دیدم ... خداییش نسبت به سینمای ایران ، فیلم قوی و جذابی بود @
"اما آیا اندکی از هزینه‌هایی که صرف رستوران گردی مان می‌کنیم، صرف تجربه سینما رفتن می‌کنیم"

اینشتین :
اگر انسان ها در طول عمر خویش فعالیت مغزشان به اندازه یک میلیونیممعده شان بود اکنون کره زمین تعریف دیگری داشت!
سلام
نگاه مردم با وجود فیلم های نازلی که به فرهنگشون اعتنا نمی کنند و فقط برای بخشی از مرفهین جامعه ساخته شده، از سینما برگشته!
وگرنه من یادم هست که توی همین شهر ما که الان سینما نداره، چطور حدود 15 سال پیش برای تماشای فیلم ها مردم شلوغ می کردند.
یا علی ع
آمریکایی ها آموزش دیده اند ک با همان قهرمان های مسخره قلابی شان سرگرم باشند و اگر اینچنین است چرا این سوپرمن هایی که حال متفکران را بهم می زند اینقدر بین مردم آمریکا طرفدار دارد؟ به نظر من تفکر اغلب مردم آمریکا سطحی و صرفا مبتنی بر خوشگذرانی است. خیلی از همین مردم به گواهی هم وطنانی که در آمریکا زیسته اند از اخبار روز دنیا بی اطلاع هستند و قدرت و حوصله تحلیل را ندارند
تو شهر ما( تبریز ) فیلم چ تو سینمایی اکران شد که ارزش دیدن فیلم توش نیست ، من خودم منتظر نسخه خانگی این فیلم هستم و حتما هم برای حمایت خواهم خرید.
اینکه کلانشهری مثل تبریز فقط یک سینمای به درد بخور دارد و آن هم مختص معراجی ها بود ( که بنده هم به تماشای این فیلم رفتم ) دلیل فروش کم این فیلم هست .
ای کاش به جای فرافکنی اصل موضوع رو دریاببد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
فیلم خوب رو باید در سینمای خوب دید
شاید اگر از هنرپیشه های بهتر و به روز تری استفاده میشد نتیجه بهتری داشت و کسالت آور نبود، ولی انگار این کارها مختص افراد خاصی است که عموما مورد توجه هنردوستان و مردم نیستند.
سلام دوستان . توجه همه رو به يك جمله جالب جلب مي كنم كه يادم نيست از چه شخصيتيه اما خيلي گوياست ...:
در بن بست راه آسمان باز است ... !!!

پس بجاي شمردن محدوديتها و موانع كمي ابتكار و پشتكار لازم داريم . بهانه جوئي تا كي ؟
نقش انتخاب بازیگر هم کم نیست.
وقتی فقط برخی از قهرمانان و مفاخر، آنهم بصورت و شکلی که برخی از مردم آنرا قبول دارند فیلم میشود تا بهمان صورت که مورد قبول، پسند و فهم همان برخی کج فهم بشود همین میشود
آن برخی اصرار دارند مثلا شهید تندگویان عزیز را با ریش و.... داشته باشیم نه آنگونه که بوده! حتی اگر خانواده اش هزاران بار بگویند چنین نبوده، آن برخی اصرار دارند که این بوده، شما نمیدید و نمیفهمیدید!
بحثای تخصصی در مورد سینما به کنار، اما یه نکته‌ای که وجود داره اینه که محبوبیت شخص کارگردان توی فروش یه اثر اقلاً توی کشور ما خیلی موثره!
مسلماً وقتی آقای حاتمی‌کیا خونه منتقداشو به خونه تیمی تشبیه میکنه نباید هم انتظار داشته باشه براش محبوبیتی بمونه! من که طرفدارش بودم فقط بخاطر این طرز حرف زدنش واقعاً دیگه دلم نمیخواد برم فیلماشو ببینم چه برسه به منتقداش!!!
هر وقت شخصیت شهید چمرانو تونستید به نسل جوان القا کنیدبعد بگید چرا فروش نداره. من دوم دبیرستانم نهایت اطلاعاتی که از کتب درسی گرفتم اسم فرمانده های جنگ بود. مشکل اینجاس
چون تو در اصفهان اکران نشد...
شهید چمران مرد بزرگی بود که روی همه خواسته های مادی پا گذاشت و نبرد با ظلم را به زندگی راحت ترجیح داد. دانشمندی که خزیدن به گوشه کتابخانه و دانشگاه را رها کرد تا دردی از مردم عادی جامعه دوا کند. چه برای دیدن فیلم برویم و چه نرویم عظمت چمران محفوظ هست. اما اینکه کمتر به سینما میرویم مسئله دیگری هست که باید بررسسی بشه .
سینمای فاخر دولتی است باید به نظر مردم توچه شود
دو علت اساسی داره . . . اول این که مردم ما فرق بین فیلم هجو و کمدی یا حتی داستانی رو نمیدونن . هر چه فیلم هجو تر باشه مردم ما بیشتر خوششون میاد . . . دوم این که بلیط سینما در ایران خیلی ارزان است و در مقایسه با کشورهای دیگر خیلی ناچیز میباشد
من فیلم رو دیدم بسیار زیبا ساخته شده و من واقعا لذت بردم ولی به نظرم اصلا شما نقش چمران رو در فیلم احساس نمیکنید و ضعفهای دیگه ای هم داشت
بايد مثل شوق پرواز درباره همه موارد زندگي شهيد چمران فيلم ساخته شود نه درباره يكروز به انتخاب كارگردان اين ظلمي بزرگ به چمران شجاع بود
من این فیلمو دیدم به نظرم خیلی خوب بود برای نسل من که هیچی از اوایل انقلاب نمیدونم و شخصیت برزگ شهید چمران و چه قدر این فرد بزرگ بود و عاشق . عاشق خدا . عاشق مردم .عاشق صلح و عاشق دینش .من رفتم این فیلمو دیدم فقط بخاطره شخصیت بزرگ شهید نه به خاطره اینکه فیلم حاتمی کیا بود و قشنگ ساخته شده بود بدونه هیچ قضاوتی نشستم دیدم و لذت بردم به تمامی کسانی که نرفتن توصیه می کنم برن و ببینن چقدر کشور ما الان احتیاج داشت به چنین شخصیتهای مثل شهید چمران
هیچ اصول خاصی رو نمیشه توی این حوزه تعیین کرد و گفت با بهره گیری از این اصول چنین و چنان-شاید یک سری تقلیدها بتونه موقتا مارو بالا ببره اما
با وجود محدودیت شما میتونی کلاه قرمزی بسازی وفروش زیاد بکنه
میتونه یه حبه قند بسازی جایزه بگیره حتی اونطرف و میتونی داستان زیبا و بومی بسازی تا همه حال کنن بنابراین بازگشت به خویشتن میتونه یه اصل اساسی باشه توی هر زمینه ای
بابا چرا هی میگید 3شنبه ها نیم بهاست!!! نیم بها هم باشه وقتی یک خانواده 4 یا 5 نفری بخوان برن سینما هزینه ی رفت و آمد هست هزینه ی قاقالی لی و پفک و چیپس و نوشیدنی برای بچه ها هست تازه اگه شام هم نخورن که بچه ها کچل میکنن پدر و مادر رو که ما شام پیتزا میخوایم! درآمد مرده کلا" 700 تومن در ماه هست حالا بیاد برای یک روز 60 70 تومن در خوشبینانه ترین حالت خرج کنه برای دیدن یک فیلمی که آخرش هم بیاد بیرون فحش بده و بگه حیف وقتی که هدر دادم برای دیدن این همه کلیشه و نابازیگری و عدم داستانگویی و قصه پردازی با اونهمه سانسور!!
به همان دلیل که آژانس شیشه ای تو سینما فروشش کم بود ولی اگر صد بار دیگه تلویزیون بذارش بازم مردم نگاه ش میکنن
پدرم میگه بچه که بوده (قبل انقلاب) عاشق سینما بود، اون موقع فیلم های خارجی اکران بود بیشتر. تا فرصت گیر می یورد میرفت سینما. معتاد سینما بود

ولی الان فکر میکنم از سی سال بیشتره که سینما نرفته!
شما تعریفت از قهرمان ملی چیه؟ از وقتی که این کشور بوجود آمد و مردم برای آن جانفشانی کردند تمامشان قهرمانند و قهرمان مربوط به یک دوره خاص وتعصب روی آن نیست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار