بازدید 6954

منطقه آزاد بوشهر، در انتظار تصویب دولت و مجلس

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهرگفت: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر مستلزم در فرآیندهای زمان‌بری است که بخشی از آن در دولت و بخشی نیز در مجلس شورای اسلامی باید انجام شود.
کد خبر: ۳۹۳۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰ 17 April 2014
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر گفت: تصویب منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر مستلزم در فرآیندهای زمان‌بری است که بخشی از آن در دولت و بخشی نیز در مجلس شورای اسلامی باید انجام شود.

به گزارش تسنیم از بوشهر، رضا عوض‌پور شامگاه چهارشنبه درجمع خبرنگاران با بیان اینکه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر یکی از مطالبات اصلی مردم بوشهر است اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته که به سرانجام نرسید، با شروع بکار دولت یازدهم و با تاکید استانداربوشهر، با جدیت مورد توجه قرار گرفته که پیگیری های قانونی از سوی استاندار در مراجع مختلف در دولت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر تدوین وتعیه شده تصریح کرد: این طرح ابتدا باید در کارگروه تخصصی شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی کشور تأیید و پس از آن در قالب لایحه  پیشنهادی به کمیسیون تخصصی وابسته به هیئت وزیران ارجاع شود.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهرافزود: پس از تأیید کمیسیون، برای اتخاذ تصمیم نهائی در هئیت وزیران مطرح و به عنوان لایحه تصویب می‌شود.

عوض‌پور گفت: پس از انجام همه این مراحل و تصویب هئیت دولت، لایحه مربوطه به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود که در صورت تصویب در کمیسیون تخصصی، در صحن علنی مجلس مطرح و پس از تصویب نمایندگان مجلس، مصوبه تأسیس منطقه آزاد به دولت ابلاغ می‌شود.

وی  با بیان اینکه درخواست موضوع توسط استانداربوشهربه معاون اول رئیس جمهور ارائه شده خاطرنشان کرد: معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر تسریع در انجام فرآیندهای لازم برای تاسیس منطقه آزاد بوشهر، موضوع را به دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ارجاع  داده است.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر تصریح کرد: دبیرخانه مناطق شورای عالی مناطق آزاد نیز مستندات مورد نیاز را برای بررسی، طرح و تصویب به استان بوشهر اعلام کرده است.

عوض‌پور با اشاره به اینکه در حال حاضر مستندات طرح در استان بوشهر تهیه شده افزود:  برای تایید و تصویب موضوع در مراجع ذکر شده با جدیت، توسط مدیریت عالی استان در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه محدوده منطقه آزاد در شهرستان بوشهر است  گفت: منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر خارج از محدوده شهر بوشهر قرار دارد.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر بیان کرد: طبق ضوابط تعیینی، امکان اینکه شهر بوشهر به عنوان منطقه آزاد تعیین شود امکان پذیر نیست.

عوض‌پورخاطرنشان کرد: محدوده تعیین شده به نحوی انتخاب شده که استقرار منطقه آزاد در آن نقطه ضمن اینکه برای استان و مرکز استان دست آوردهای مناسب اقتصادی، بازرگانی از جمله فعالیت‌های صنایع مونتا‍‍ژ اولیه، انبارداری، بسته بندی و فرآوری ، را به همراه دارد، کمترین تأثیر را بر قیمت کالاها و خدمات، به ویژه زمین، مسکن و اجاره بهاء و قیمت کالاها و اقلام مصرفی مردم بوشهر ندارد.

وی افزود: با توجه به وسعت منطقه آزاد تعیین شده، پاسخگویی به همه نیازهای آن منطقه آزاد در زمینه اماکن صنعتی، اداری، تجاری، مسکونی و غیره در همان منطقه پیش بینی شده و سربار جمعیتی قابل توجهی را به شهر بوشهر اضافه نمی‌کند.

عوض پور در مورد تأثیر تأسیس منطقه آزاد بوشهر بر قیمت زمین گفت: محدوده تعیین شده منطقه آزاد از اراضی ملی، موات، لم یزرع و استحصال شده از اراضی جذر و مدی تشکیل شده و بنابراین تأثیری بر قیمت اراضی غیردولتی و مسکن و املاک در بندر بوشهر ندارد.

معاون برنامه ریزی استاندار بوشهرضمن تأکید بر جدیت مدیریت ارشد استان در پیگیری ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بوشهر اظهار کرد: با توجه به زمان‌بر بودن تصویب این طرح، از مردم انتظار می‌رودکه تحت تأثیر شایعاتی که با هدف سوء استفاده اقتصادی و مالی ایجاد می‌شود قرار نگرفته و مطمئن باشند که با طی هر یک از مراحل ذکر شده، به طور شفاف و از طریق مراجع رسمی اطلاع رسانی صورت می‌گیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس