بازدید 3382

دولت شفافیت اطلاعاتی را از بدنه خود آغاز کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حکومت باید شفافیت اطلاعاتی را ابتدا از خود شروع کند، گفت: برخی فشارها مانع از کنترل ورود و خروج ارز شده است.
کد خبر: ۳۹۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۳ 17 April 2014
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حکومت باید شفافیت اطلاعاتی را ابتدا از خود شروع کند، گفت: برخی فشارها مانع از کنترل ورود و خروج ارز شده است.

به گزارش فارس، برنامه تلویزیونی چهارشنبه شب ثریا با موضوع لزوم شفاف‌سازی در اطلاعات اقتصادی خانوار با حضور الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و گفت‌وگوی تلفنی با علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی از شبکه یک سیما برگزار شد.

به گزارش فارس در ابتدای این برنامه سؤالی با عنوان (به نظر شما اجرای شفافیت اطلاعات اقتصادی در کشور بیشتر مخالفت چه کسانی را در پی خواهد داشت) مطرح شد و سه گزینه؛ 1- دلالان و سوداگران، 2- فراریان مالیاتی ثروتمند 3- مفسدین اقتصادی برای اعلام نظرات مخاطبان به نظرسنجی گذاشته شد.

براساس این گزارش در ابتدای این برنامه تلویزیونی الیاس نادران با اشاره به اینکه همه مسئولان و مردم بر لزوم ایجاد شفافیت اطلاعاتی تأکید دارند،اظهار داشت:‌ساختار اقتصاد ما ساختاری رانتی است و منابع مالی کم هزینه و پرسود مانند نفت در اختیار دولت قرار گرفته است.

در ادامه این برنامه علی عسگری رئیس سازمان امور مالیاتی نیز با اشاره به اینکه برای نظام مالیاتی کارآمد باید بانک‌های اطلاعاتی درستی به کار گرفته شود، گفت:‌در حال حاضر هیچ جایگزینی برای دریافت‌ مالیات به غیر از اطلاعات صحیح وجود ندارد.

وی ادامه داد:‌ در قانون 5 ساله برنامه پنجم نیز بر این موضوع تأکید شده که سازمان امور مالیاتی باید یک پایگاه اطلاعات اقتصادی از مؤدیان مالیاتی داشته باشد.

عسگری گفت: باید اراده حاکمیت،تشکیل یک بنگاه اطلاعاتی جامع و کارآمد باشد تا شاهد کارکرد صحیح بخش‌های مختلف اقتصادی باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار