بازدید 3360
آیت الله علوی بروجردی:

قرض الحسنه یک فضیلت فراموش شده در کشور

کد خبر: ۳۹۳۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۲ 17 April 2014
آیت الله ˈمحمد جواد علوی بروجردی ˈ از اساتید برجسته حوزه علمیه قم گفت: قرض الحسنه عمل خیری است که متاسفانه در کشور ما رایج نیست و فضیلتی فراموش شده است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، وی در دیدار مدیر عامل بانک قرض الحسنه رسالت، افزود: هر کسی که در این مملکت زندگی می کند و محتاج است، ما باید به آنها کمک کنیم؛ همانگونه که پیامبر(ص) کار می کردند و به این وسیله افراد را به اسلام جلب و علاقه مند کردند.

آیت الله علوی بروجردی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ قرض الحسنه در جامعه ما شیوع پیدا کند، امر پر خیر و برکتی خواهد بود، تصریح کرد: مسوولان بانکی می توانند با این کار کمک کنند تا چرخ های کوچک اقتصادی در جامعه به حرکت در آید.

وی افزود: یکی از وظایف اصلی بانک ها رونق اقتصاد است اما متاسفانه ما شاهد هستیم که گاه در برخی موارد، پولی که مردم در آنجا گذاشته اند به خطر افتاده است؛ یعنی اصل آن محفوظ نمانده و یا مالکیت آن از بین رفته است.

آیت الله علوی بروجردی گفت: باید ایده تازه ای را طراحی کرد تا چنین اتفاقی نیفتد و از پول ها در جهت سرمایه گذاری بیشتر بهره گرفته شود، به گونه ای که باید حتی کارمزد بانکی را هم که برای هزینه های اداری گرفته می شود، کم کرد.

وی با اشاره به بهره های اندک وام بانکها در کشورهای غربی و ژاپن تصریح کرد: باید اولویت بانکهای ما هم کاهش کارمزد بوی‍ژه در وام های دولتی باشد.

این استاد حوزه یادآور شد: با توجه به تورم موجود در کشور، اگر از فردی که برای تجارت، خواهان دریافت وام قرض الحسنه است، درصد کارمزد بالاتر هم گرفته شود، اشکالی ندارد، ولی اگر واقعا، فردی مبلغی را قرض گرفته است تا عضو بیمار خانواده را با هزینه های هنگفت و کمرشکن بتواند درمان کند، سود گرفتن از او ظلم به آن فرد است
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار