بازدید 13383

دارندگان گوشی های هوشمند، هوشیار باشند

کد خبر: ۳۹۳۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۱ 17 April 2014
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به افزایش 400 برابری نفوذ بد افزارها در نسل جدید گوشی های هوشمند تلفن همراه بر هوشیاری بیشتر دارندگان این نوع گوشی ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگˈ سید مصطفی مرتضویˈ افزود: پشت هر صحنه جذاب ناشناس ممکن است هدفی شوم نهفته باشد.

وی گفت: با ورود نسل جدید گوشی های هوشمند تلفن همراه که با تنوع فراوان در آن، ارتباط سریع با دنیای مجازی و برنامه های مورد نیاز و آسان کننده برای انسان جذابیت زیادی در بین مردم پیدا کرده شاهد آسیب هایی نیز برای دارندگان آن هستیم که نیازمند هوشیاری بیشتر صاحبان این گونه ابزارهاست.

وی افزود: بر اساس اطلاعات جامعی که در این زمینه به دست آمده نفوذ بد افزارها به گوشی های هوشمند تلفن همراه 400 برابر افزایش پیدا کرده و بیشتر این بد افزارها نیز به صورت پیامکی ارسال شده و دریافت کنندگان را با آسیب جدی مواجه می کند.

وی با بیان اینکه بد افزارها به صورت پیامک هایی در قالب فایل های دانلود موسیقی، طنز، تبلیغات، عکس و فیلم بر روی سیستم گوشی های هوشمند تلفن همراه ظاهر می شود، اظهار داشت: این بد افزارها اهداف مختلفی از جمله شنود، جاسوسی، برداشت غیر مجاز را دنبال می کند.

وی شبکه های اجتماعی در اینترنت همچون فیس بوک، توییتر، وی چت، وایبر که بر روی گوشی های جدید تلفن همراه قابل دریافت هستند را مامن و ماوای افراد ارسال کننده بد افزار ها عنوان کرد و گفت: بهترین راه مقابله با نفوذ بد افزارها به گوشی تلفن همراه، خاموش کردن اتصال Wfi گوشی، باز نکردن فایل های ضمیمه و ایمیل های ناشناس و استفاده مرتب و به روز از آنتی ویروس است.

سرهنگ مرتضوی با هشدار به دارندگان گوشی های هوشمند تلفن های همراه در خصوص دانلود مطالب و فایل های فریبنده و جذاب گفت: پشت هر صفحه ناشناس جذابی که ارسال می شود آسیبی جدی نهفته است و برای دانلود عکس و فیلم و موسیقی باید به مراکز معتبر دانلود در اینترنت مراجعه کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان