بازدید 2914

یونسی: امنیت بدون وحدت امکانپذیر نیست

کد خبر: ۳۹۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰ 16 April 2014
دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی با بیان اینکه امنیت بدون وحدت امکانپذیر نیست گفت: احساس ناامنی باید از سیستان و بلوچستان زدوده شود.

حجت الاسلام والمسلمین ˈعلی یونسیˈ روز چهارشنبه در جمع مردم شهرستان دلگان در جنوب سیستان و بلوچستان افزود: رفع احساس ناامنی برای اینکه این استان به زمینه مناسبی برای رشد و توسعه و استفاده از ظرفیتهای خود دست پیدا کند ضروری است.

وی گفت: وحدت و امنیت زیرساخت هر کار اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و بدون آنها هیچ اقدام اساسی امکانپذیر نیست.

او با بیان اینکه همه مردم سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی نباید هیچگاه از اصل وحدت غافل باشند افزود: همدلی و وحدت میان مردم این استان مثال زدنی است و آنان بدون توجه به ظواهر و تفاوتهای مذهبی مانند اعضای خانواده در کنار هم زندگی می کنند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیتهای دینی و مذهبی تفاوتها و اختلافات مذهبی را مانند تفاوت شب و روز دانست که نمی توانند بد باشند بلکه می توان آنها را یک لطف و امتیاز دانست و اضافه کرد: بدون تفاوتهای قومی، مذهبی، زبانی و فرهنگی زندگی انسان بی معنی است.

یونسی خاطرنشان کرد: تفاوتهای مذهبی نباید سبب ایجاد اختلاف و درگیری شود بلکه این تفاوتها می تواند عاملی برای زندگی بهتر و تفاهم بیشتر باشد و این فلسفه حیات بشر است.

فرستاده رییس جمهور به شهرستان دلگان با بیان اینکه کسانی که بین مردم اختلاف، خشونت و کدورت ایجاد می کنند از دشمنان هستند گفت: افرادی را که خواهان وحدت، برادری و یکدلی هستند باید از دوستان واقعی مردم دانست.

دستیار ویژه رییس جمهور دعوت به اختلاف را یک دعوت شیطانی و آن را باطل توصیف و بیان کرد:در عوض، دعوت به وحدت و برادری دعوتی رحمانی است.

وی با تاکید بر حفظ وحدت بین مردم منطقه اظهار کرد: مردم سیستان و بلوچستان اعم از قومیتها و مذاهب مختلف با حضوری پررنگ و باشکوه در انتخابات 24 خرداد وحدت خود را یکبار دیگر نشان دادند و امیدواریم این اتحاد و یکدلی در میان اقوام و اقشار مختلف این استان همیشه پایدار و مستحکم بماند.

یونسی با اشاره به ظرفیتها و توانمندیهای زیاد سیستان و بلوچستان از جمله در بخش کشاورزی نیز گفت: با استفاده مناسب از ظرفیتهای این بخش می توان شاهد توسعه منطقه بود.

وی دولت تدبیر و امید را مصمم به توسعه و رشد استان پهناور سیستان و بلوچستان عنوان و بیان کرد: مهار آبهای جاری و ایجاد سد، ساخت راه آهن و بزرگراهها، تبدیل استان به محور ترانزیت تجاری آسیای میانه، توسعه منطقه آزاد تجاری و ایجاد بنادر بزرگ و تبدیل چابهار به منطقه مهم تجاری از جمله برنامه های دولت برای رشد و توسعه این استان است که می تواند چهره منطقه را دگرگون سازد.

امام جمعه دلگان نیز در این مراسم یکی از اهداف دشمنان را برای آسیب به نظام جمهوری اسلامی تلاش برای دلسرد کردن مردم و تضعیف باورهای اعتقادی و ارزشهای والا و متعالی آنان ذکر و بیان کرد: در این خصوص باید بیش از پیش هوشیار باشیم.

حجت الاسلام ˈعظیم بامریˈ همچنین با تشریح برخی از مشکلات مردم این شهرستان از جمله جذب و استخدام نیروی انسانی، توجه مسوولان به توسعه کشاورزی دلگان را خواستار شد.

فرماندار دلگان هم به ظرفیتهای این شهرستان در زمینه کشاورزی و دامپروری اشاره و بیان کرد: سفر رییس جمهور و دولتمردان به سیستان و بلوچستان مایه مباهات و افتخار مردم این استان است و می تواند تاثیر زیادی در رشد و توسعه منطقه داشته باشد.

ˈرضا مشکیˈ به نیازهای مردم دلگان نیز اشاره و ˈتامین اعتبار برای تکمیل بیمارستان 10 تختوابی امام رضا(ع) و تامین نیروی انسانی و تجهیزات آن، رفع نیازهای دانشگاه پیام نور، ایجاد دانشکده پرستاری و آموزشگاه بهورزی، اختصاص اعتبار برای ساخت هنرستان و خوابگاه، بهسازی و ترمیم جاده ایرانشهر- دلگان - زهکلوت و ایجاد سدهای اسفند و بوندکˈ را از مهمترین آنها ذکر کرد.

حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به ساحت شهیدان سرافراز، بازدید از بیمارستان و حوزه علمیه در حال ساخت دلگان از دیگر برنامه های سفر حجت الاسلام والمسلمین یونسی به این شهرستان بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان