بازدید 13769
برتری متین برابر الریان در فینال؛

دهمین قهرمانی ایرانی‌ها در جام باشگاه‌های آسیا؛ این‌ بار متین ورامین

پانزدهیمن دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا با دهمین قهرمانی نما‌یندگان ایران همراه بود تا همچنان ایرانی‌ها سلطه خود را بر والیبال آسیا دیکته کنند و پر‌افتخار‌ترین تیم این رقابت‌ها باشند. قهرمان لیگ ایران بعد‌از‌ظهر امروز با برتری برابر تیم الریات قطر، قهرمانی آسیا را به‌ نام خود سند زد تا فصل فوق‌العاده‌اش با یک افتخار دیگر همراه باشد.
کد خبر: ۳۹۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵ 16 April 2014
دهمین قهرمانی ایرانی‌ها در جام باشگاه‌های آسیا؛ این‌بار متین ورامینپانزدهیمن دوره رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا با دهمین قهرمانی نما‌یندگان ایران همراه بود تا همچنان ایرانی‌ها سلطه خود را بر والیبال آسیا دیکته کنند و پر‌افتخار‌ترین تیم این رقابت‌ها باشند. قهرمان لیگ ایران بعد‌از‌ظهر امروز با برتری برابر تیم الریات قطر، قهرمانی آسیا را به‌ نام خود سند زد تا فصل فوق‌العاده‌اش با یک افتخار دیگر همراه باشد.

به گزارش «تابناک»، ورامینی‌ها که اواخر سال گذشته با برتری برابر کاله در فینال لیگ بشگاه‌های ایران ضمن کسب قهرمانی سهمیه حضور در جام باشگاه‌های آسیا را هم به دست آورده بودند، امروز با قهرمانی در آسیا، سهیمه حضور در رقابت‌های باشگاه‌های جهان را هم گرفت.

متین که برای رسیدن به فینال، راه سختی را پیموده بود، روز گذشته در یکی از سخت‌ترین دیدارهای خود در این رقابت‌ها و در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها با برتری در سه ست از سد تیم قدرتمند موتور بایک چین گذشت تا حریف الریان در فینال شود.

قطری‌ها که مانند دنیای فوتبال در والیبال هم با دلارهای نفتی و گازی خود، پای ستاره‌های بزرگ دنیای والیبال را به لیگ خود باز کرده بودند، از کریستین ساوانی مشهور ایتالیایی و کالا گراردو کوبایی در ترکیب خود بهره می‌بردند. میزان کارایی ساوانی در حمله ۵۵ درصد و این آمار برای کالا چیزی حدود ۴۱ درصد است.

الریان قطر از وجود یک پاسور ایرانی الاصل به نام علی اسدی بهره می‌برد. البته پاسور دوم آن‌ها به نام آندره برزیلی الاصل است.

سیستم بازی تیم الریان قطر، بیشتر مبتنی بر پاس‌های بلند و بزرگ‌ترین نقطه ضعف این تیم در سرعت پاس است؛ یعنی‌‌ همان چیزی که نقطه قوت تیم متین ایران به شمار می‌رود. سیستم بازی متین ایران اما مبتنی بر توپ‌های سرعتی است. میانگین سنی تیم متین ایران ۲۶ سال و میانگین قدی این تیم ۱۹۶ سانتی متر است. متین ایران پیش از این برابر تیم‌های ژاپن، ویتنام، لبنان، چین تایپه و چین پیروز شده و در مجموع این بازی‌ها سه ست واگذار کرده است.
ترکیب تیم والیبال متین ورامین را در شروع این دیدار محمد موسوی، مجتبی میرزاجانبور، سعید معروف، شهرام محمودی، علیرضا نصر اصفهانی و احسن‌الله شیرکوند تشکیل می‌دادند.

دهمین قهرمانی ایرانی‌ها در جام باشگاه‌های آسیا؛ این‌بار متین ورامین

**ست نخست: ۲۵ – ۱۹ (الریان قطر)

الریان قطر بازی را خیلی خوب آغاز کرد. کالا بازیکن کوبایی این تیم آبشار‌های مهار نشدنی می‌زد. دفاع او واقعاً کار دشواری بود. بازیکنان ایران خیلی زود سه امتیاز عقب افتادند. اما در ادامه، بازی خوب سعید معروف و حملات بی‌امان نصر اصفهانی سرانجام در امتیاز ۵ کار را به تساوی کشاند.

بازیکنان متین که قدری دیر خودشان را در زمین پیدا کرده بودند، در وقت استراحت فنی نخست دو امتیاز از حریف جلو افتادند. بازی سازی‌های اسد برای کریستین ساوانی اجازه نمی‌داد الریان قطر عقب بیفتند. علاقه‌مندان والیبال شاهد یک بازی دیدنی و با کیفیت بین دو تیم بودند.

کالای کوبایی از پشت خط با اسپک‌های قدرتی خود همچنان امتیاز می‌گرفت. بازی خوب او موجب شده بود تا بازیکنان متین چهار امتیاز عقب بیفتند؛ اما با تعویض‌های طلایی بانیولی، شریفات و نظری افشار به میدان رفتند اختلاف امتیاز را کاهش دادند. اما در امتیازهای پایانی همچنان تیم قطر پیشتاز بود. بانیولی سیدعباسی و تاجر را به میدان فرستاد؛ اما این تدبیر هم جواب نداد و الریان قطر ۲۵ بر ۱۹ متین ایران را در ست نخست شکست داد.

**ست دوم: ۲۵-۱۷ (متین ایران)


در آغاز ست دوم بازیکنان ایران دیگر اجازه ندادند حریف پیش بیفتد. محمد موسوی با همه توان برای دفاع اسپک‌های موسوی می‌پرید. شهرام محمودی همچون همیشه با چشم‌ باز از دست حریفان برای امتیاز گرفتن استفاده می‌کرد. متین ایران خیلی زود چهار امتیاز از حریف پیش افتاد. سرویس‌های خوب بازیکنان ایران اجازه نمی‌داد، بازیکنان حریف به بازی سرعتی روی بیاورند.

باز هم اشتباه‌های داوری، موجب شد تا بازیکنان متین چند امتیاز از دست بدهند. بازیکنان ایران که انگیزه زیادی برای پیروزی در بازی فینال و کسب عنوان قهرمانی داشتند در ست دوم مسابقه دیدنی کار می‌کردند. مصطفی شریفات غیرتی بازی می‌کرد. قطر در ست دوم حرفی برای گفتن نداشت. تنها روی بازی فردی خوب از ساوانی و کالا امتیاز می‌گرفت. متین هفت امتیاز از حریف خود جلو افتاده بود و در حاشیه امنیت قرار داشت. سرانجام هم با امتیاز ۲۵ بر ۱۷ پیروز شد.

**ست سوم: ۲۶- ۲۴ (متین ایران)

در ست سوم کار برای متین ورامین دشوار شد. بازی ‌دیدنی کریستین ساوانی بار‌ها مورد تشویق هواداران حاضر در سالن قرار گرفت. او با اسپک‌های دیدنی خوب بار‌ها برای الریان امتیاز گرفت و اختلاف امتیاز‌ها را به عدد ۶ رساند. با این حال، دفاع روی تور عالی از کالا و حچدادی کار را به سود الریان قطر پیش می‌برد. سعید معروف تمام هنرش را به کار بسته بود تا پاس‌هایش را به دور از دست دفاع روی تور حریف به هم تیمی‌هایش برساند.

کمتر کسی امید داشت تا اختلاف امتیاز زیاد دو تیم جبران شود. بانیولی از کنار زمین تعویض کرد و یک بار دیگر تاجر را به زمین فرستاد. بازیکنان ایران موفق شدند به سختی و در امتیاز ۲۳ به یک قدمی حریف برسند. بانیولی علی رزم فر را به میدان فرستاد. سرویس‌های خوب او سرانجام متین را پیش انداخت. متین ورامین در حالی که شش امتیاز از حریف عقب بود، به بازی برگشت و با دفاع روی تور خوب از محمد موسوی پیروز شد. متین ایران ست سوم را ۲۶
بر ۲۴ برد.

**ست چهارم: ۲۵-۱۶ (متین ایران)


هنوز ست چهارم شروع نشده بود که سرانجام داور با کالا و اعتراض‌های و حرف‌هایی که زیر تور می‌زد یک کارت قرمز داد. در ست چهارم بازی به نفع متین ایران در جریان بود. انگار بازیکنان متین تازه گرم شده بودند. آن‌ها پنج امتیاز نخست بازی را به سود خود تمام کردند. سرمربی قطری‌ها که می‌دید بازیکنانش زانو زده‌اند،‌ پاسور خود را تعویض کرد آندره برزیلی را به میدان فرستاد. محمد موسوی انگیزه زیادی برای دفاع کالا داشت. بازی فینال تک تک بازیکنان متین عالی بازی کردند. متین ورامین با اقتدار مقابل بازیکنان نامدار الریان قطر بازی کرد.

سرانجام تیم والیبال متین ایران در فینال مقابل الریان قطر با نتیجه ۳بر یک و امتیازهای (۲۵-۱۹، ۱۷-۲۵ و ۲۴-۲۶، ۱۶ -۲۵) پیروز شد و کاپ قهرمانی باشگاه‌های آسیا را بالای سر برد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۶
افرین بر فرزندان ایران افرین به متین ورامین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
فقط اعدام ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
من از تابناک تعجب می کنم بعضی از کامنتهای انتقادی رو حذف مکنه بعد کامنت بسیار مزخرف( این آدم که از نظر روحی روانی مشکل داره که همش فقط اعدام رو تکرار میکنه) میزاره تو سرتیتر نظرها
مههه
| Qatar |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
تبريك بر بجه ها ايران زمين درسته علي اسدي باسبوت ايران داره ولي تا توي تيم ها باز ي ميكنم دولت قطر مجبوره باسبورت عوض كنه علي خيلي بجه باغيرت خوبي با هم همكلاسي بوديم در مدرسه ايراني در قطر
عشق است متین ورامین با این جوانان غیوری که داره
مرسی بچه ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
البته تیم متین یه جورایی تیم ملی والیبال هم هستا
چرا تابناک قسمت قیمت ارز غیر فعال کرده؟؟؟؟؟؟
زنده باد روحانی دیدین روحانی چه خوش قدمه افرین به بچه های والیبالیست نه به فوتبالیستی ها مفت خور بی ارزش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
اقا به فوتبالیستها توهین نکن بچه های همین مرزو بوم اند
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
زورکی میخواید روحانی رو بچپونید این وسط دیگه
آفرين بر جوانان غيور ايران زمين، كه اين بار با تيم متين ورامين باز هم افتخار آفريني كردند و قدرت خود را بار ديگر به واليبال آسيا نشان دادند.
به اميد قهرماني متين ورامين در جام باشگاه هاي جهان
ما بازی ررو در مانیل دیدیم.....خداروصدهزاربارشکر
به نظرم آقای بانیولی جانشین شایسته ای برای ولاسگو بودچون این مدت با والیبال ما خوب شناخت پیداکرده.
پاسخ ها
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
مگه ولاسکو مربی تیم ورامین بود ؟
خوشحالیم که این بار این افتخار ملی از طرف شهرستان ما برای کشور ثبت شد خسته نباشید بچه ها خدا قوت
نگارش متن بسیار جذاب و عالی انجام گرفته که شخص خودشو توی بازی تصور میکنه.زنده باد ایران
ای کاش که این همه پولی که برای فوتبال در این مملکت هدر رفت را برای والیبال و بسکتبال و کشتی و تکواندو و ...................................هزینه کرده بودیم .
آفرین به بچه هاآفرین بر متین ورامین.بالاخره یک بازی از متین ورامین در شبکه ورزش دیدیم.بچه هاخسته نباشیدپیروزی نوش جونتون.
دمشون گرم. فوتبالیستای بی غیرت یاد بگیرید
آفرین به غیرت تماما ایرانی
اقرین بر دلاوران متین ورامین
ایکان
افرین به والیبال و همه ورزشکارانش و همه دست اندرکارانش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
خواهش میکنم . کاری نکردم . قابلی نداشت
خسته نباشید و متشکر.
عشق است ورامین...تبریک.به مردم خوب ورامین و کل مردم ایران....
بچه های ورامین:خسته نباشید. شما مایه سرافرازی ایران و ایرانی ها شدید به امید پیروزی شما در رقابت‌های باشگاه‌های جهان
چشم انتظار ورودتان به میهن اسلامی هستیم.
افرين به غيرت ايراني غيرت ايراني زبانزد است
بردهای والیبال همانند باختهای فوتبال برای مردم عادت شده!!!!!!
مرسي از توضيحات كامل شما!
ورامین یعنی استعداد.
با اینکه به شهر ما خیلی توجه نمیشه و فقط یه متروش نزدیکه ده ساله که هنوز راه اندازی نشده ولی بنازم به جوونای با غیرت که با لطف خدا به همه مشکلات غلبه کردند..
بعد از منصوری قرچک حالا متین ورامین...
و این داستان ادامه دارد...
پرچم ورامین بالاس تبریک به همه بچه های گل ورامین وتبریک به ملت ایران .دمتون گرم ناموسا بچه های ورامین کبیر .
آفرین به تیم ایران؛نماینده ایران بود دیگه،همیشه با قدرت پیش برین و نام ایران را بالاتر ببرین،ممنون بچه ها
بلاخره مشخص شد رسانه ملی هم با ورامین نبود
زنده باد تیم شهرممتین ورااااااااااااامین هورااااااااا
من نتونستم بازي فينال رو ببينم اما آرزوم بود ك تيم متين ورامين ببره ك خدا رو شكر به اين آرزوم رسيدم .
بلند قامتان غيور دست مريزاد .
این حق باریج اسانس کاشون بودکه به اینجابرسه اماچه بگویم ازنامربی گری ها.....
متین ,متشکریم .
هرچی به این فوتبالیستای بی غیرت مفت خور دادن بسه. این والیبالیستا و سایر ورزشای دیگه که همش افتخار واسه کشور میارن رو دریابید. آفرین قهرمانان متین ورامین و افرین والیبال ایران.
آفرین بچه های متین
تازه ما بچه ورامینیم
واسه جشنشون میخوایم بریم
ديدين ديدين اخه ديدين همش كار موسوي بود ......عشقم تركوند ......
درود بر محمد موســـــــــــــــــــــــــــوی زنده باد
من نتونستم بازي فينال رو ببينم اما آرزوم بود ك تيم متين ورامين ببره ك خدا رو شكر به اين آرزوم رسيدم .
بلند قامتان غيور دست مريزاد .
صد آفرین بر غروز ایرانی و بازیکنان متین اللخصوص جوانانی شایسه چون موسوی سیعید شهرام شریفات مجتبی نصراصفهانی و.........باریک الله تیم متین و بازیکنان شایسته
این کاپ مال متین بود
افرین بر شما
برای شادی روح بابای علیرضا رزمفر فاتحه بفرستید
بابا ايوالله داره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها