بازدید 20135
در حاشیه جنجال بر سر عمل گوش وزیر صنعت؛

آیا وزیر برای حرف «نگفته» باید عذر بخواهد؟!

اینکه پزشکانی درباره خبری که بنا بر‌ «شنیده‌ها» تنظیم شده و درستی آن تأیید نشده است، ‌‌نظر داده و بدون آنکه وزیر را معاینه کرده و از نوع و مکانیزم عملی که وی روی گوشش انجام داده، آگاه باشند ولی درباره آن اظهار‌نظر کرده و از ممکن بودن انجام آن در کشور بگویند، بی‌شک جای ایراد دارد و جهت‌گیری اخبار را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۳۹۳۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹ 16 April 2014
«عمل پیچیده‌»؛ این کلید واژه شدیدترین انتقادات به وزیری است که برخی او را در آستانه جدا شدن از دولت می‌دانند و حتی درباره جانشین وی گمانه‌زنی می‌کنند؛ اما ماجرا از چه قرار بوده و این عمل پیچیده و حواشی مطرح ‌درباره آن تا چه اندازه درست است؟

به گزارش «تابناک»، در دومین هفته کاری پس از تعطیلات طولانی‌مدت نوروزی، خبر جراحی گوش وزیر صنعت، معدن و تجارت در کشور آلمان، به داغ‌ترین خبر روز برخی رسانه در حوزه اقتصادی تبدیل شده و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشته ‌تا جایی که برخی با دستاویز قرار دادن شنیده‌هایشان در این باره، پای مسائلی چون ایرادات خودمانی جامعه ایرانی را هم به ماجرا باز کرده‌اند.

ماجرا از آنجا آغاز شد که یک خبرگزاری در ۲۵ /۱/ ۱۳۹۳ نوشت:

«محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت وزیر بعد از گذراندن تعطیلات نوروز در آلمان و انجام عمل پیچیده گوش به ایران بازگشت.
وی روز شنبه در دیدار با معاونان و مدیران وزارت صنعت شرکت کرد و در این جلسه دلیل سفر خود به آلمان را انجام عمل پیچیده گوش اعلام کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در این دیدار گفته است تکنولوژی این عمل حدود ۸۰ سال آینده به ایران خواهد رسید‌».


بدین ترتیب برخی شوریدند که چرا وزیر ۲۵ فروردین از سفر بازگشته و این همه مدت وزارت‌خانه را‌‌ رها کرده؟! برخی نیز به چرایی انجام عمل گوش در آلمان گلایه کردند و در گفت‌وگو با متخصصان گوش، حلق و بینی کشور از مقدور بودن انجام چنین عمل‌هایی در کشور گفتند و سرانجام عده‌ای به این موضوع پرداختند که مگر می‌شود ما در یک تکنولوژی‌‌ هشتاد سال از آلمان عقب باشیم؟

با فرض درستی ‌خبر اعلام شده، واکنش‌ها طبیعی به نظر می‌رسید و جا داشت‌ حتی این سه ابهام اساسی، از وزیر پرسیده و پیگیری شود، چراکه نه منطقی به نظر می‌رسید وزیر حدود یک ماه در وزارت‌خانه نباشد، نه پذیرفته بود وزیر صنعت از عقب بودن سطح یک خدمات درمانی در کشورمان سخن گفته و عدد عجیب هشتاد سال را برای نشان دادن میزان این عقب‌افتادگی به کار ببرد و نه حتی قابل قبول به نظر می‌رسد که وزیری برای انجام جراحی گوش، به خارج از کشور رفته و با این کار، چندین پیام آشکار و غیر‌آشکار به افکار عمومی مخابره کند.

این در حالی ا‌ست که پیگیری‌ها نشان می‌دهد اصل خبر درست نیست؛ یکی از مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت که تمایل ندارد نامی از او برده شود، ماجرا را برگرفته از جهت‌گیری‌های سیاسی می‌خواند و در توضیح ماجرا به خبرنگار «تابناک» می‌گوید: تنها اینکه وزیر گوش خود را در خارج از کشور عمل کرده، درست است و مابقی روایات‌ درست نیست.

وی می‌افزاید: اینکه گفته می‌شود وزیر ۲۵ روز در کشور نبوده و وزارت‌خانه را‌‌ رها کرده، درست نیست، زیرا وی پس از آنکه تعطیلات نوروزی‌اش را در خارج از کشور گذراند و گوشش را عمل کرد، از هفدهم فروردین ‌به هیأت تجاری‌ پیوست که از کشورمان رهسپار آلمان شده بود و در رأس این هیأت، دیدارهای با تجار آن کشور داشت، بازدیدهایی صورت داد و حتی در جمع‌هایی ‌سخنرانی کرد که تصاویر آن هم منتشر شده و پس از آن، نوزدهم با این هیأت به کشور بازگشت.

این مقام آگاه می‌گوید: پس از بازگشت، پنجشنبه نوزدهم فروردین وزیر صنعت در نشست با رئیس‌جمهور حضور یافت و برنامه وزارت‌خانه درباره مبانی کاری بر اساس اقتصاد مقاومتی را برای ایشان تشریح کرد که جزئیات این دیدار نیز منتشر شده است؛ با این تفاسیر معلوم می‌شود که خبر منتشره تا چه اندازه درست است!

وی افزود: نکته جالب توجه دیگر در این ماجرا، اینکه هیچ کجا گفته نشده وزیر در کدام کشور گوشش را عمل کرده، چراکه وزیر در آلمان به هیأت تجاری کشورمان ملحق شده و با ایشان به کشورمان بازگشته است و اینکه تعطیلات به کدام کشور سفر غیر رسمی داشته و عمل گوشش را به انجام رسانده، جایی گفته نشده است.

وی در ادامه، حضور وزیر در سفر استانی هیأت دولت به استان سیستان و بلوچستان را نخستین دیدار عمومی نعمت‌زاده پس از نوروز دانسته و افزود: اینکه گفته می‌شود وزیر در جمعی حضور یافته و مدعی شده هشتاد سال دیگر به تکنولوژی عمل گوشی که در آلمان انجام داده خواهیم رسید هم از بیخ و بن درست نیست. وقتی وزیر در جمعی حضور نیافته و سخن نگفته، چگونه می‌توان مدعی شد که گفته هشتاد سال از فلان کشور عقبیم؟

او در ادامه با اشاره به موضع‌گیری پزشکان نسبت به این خبر گفت: اینکه پزشکانی درباره خبری که بر اساس «شنیده‌ها» تنظیم شده و درستی آن تأیید نشده است، ‌نظر داده و بدون آنکه وزیر را معاینه کرده و از نوع و مکانیزم عملی که وی روی گوشش انجام داده، آگاه باشند و بخواهند درباره آن اظهار‌نظر کرده و از ممکن بودن انجام آن در کشور بگویند، بی‌شک جای ایراد دارد و این اطمینان را پدید می‌آورد که جهت دهی در روایت این خبر ‌زیاد است و برخی مطامع خود را در این ماجرا می‌جویند.

این مقام آگاه با تأکید بر اینکه برخی تلاش دارند تا وزیر بابت حرف «نگفته» عذرخواهی کند، گفت: وقتی می‌بینیم که وزیر پس از بازگشت از سفر در نشستی با رئیس جمهور حاضر شده و اخبار این دیدار هم منتشر شده؛ اما تازه در این هفته برخی روی بازگشت وزیر پس از بیست و پنج روز از سفر سخن گفته و نه این دیدار را به یاد می‌آورند و نه پیوستن وزیر به هیأت تجاری در خارج از کشور را مد نظر قرار می‌دهند و به گونه‌ای خبر می‌دهند که انگار وزیر بیست و پنجم فروردین از سفر نوروزی بازگشته و قصدش از انجام این سفر، عمل گوش بوده، مؤید این نکته است که سیاستی پشت ماجراست.

گفتنی است، به رغم همه این توضیحات، هنوز برایمان این پرسش باقی‌ است که براستی چه عملی روی گوش وزیر صنعت صورت گرفته که امکان انجام آن در کشورمان وجود نداشته است؟ شاید اگر به این موضوع پرداخته می‌شد، نه این همه انتقادات به وزیر شدت می‌گرفت و نه انگ سیاسی‌کاری در این باره به برخی خبرگزاری‌ها چسبیدنی به نظر می‌رسید!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱۳۸
انتشار یافته: ۱۳
بسياري از بزرگان كه شايد نام بردن آنها درست هم نباشد براي معالجه به انگلستان مي رود
پس اين دليل نمي شود كه شخصي براي عمل در آلمان مورد مواخذه باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
هیچ اشکالی‌ نداره که ایشان برای عمل گوش خود پیچیده یا ساده به آلمان برود، حق طبیعی‌ هر شهروندی است که انتخاب کند چه سرویسی را به چه بهائی دریافت کند ، داخل ایران یا خارج ایران، ....
یعنی تو ایران نمیشه عمل گوش انجام داد؟!
خاصیت ما این است اول اعدامش میکینم بعد محاکمه !!!!
حالا یه عده ای معلوم الحال برای حمله به دولت چاره ای جز افراطی گری ندارن
ولشون کنید بذارید دل خوش کنن به این چیزا
مهم این است دولت به این شایعات توجه نکند و به فکر خدمت به مردم باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
قرار نیست ما هم که موافق دولت هستیم چشممان را روی همه موارد ببندیم و دفاع نا بجا کنیم.
...
به نظر سوالات زیر در این موضوع باید کاملا برای افکار عمومی روشن گردد.
اولا این سفر کاری بوده است یا شخصی و هزینه های آن از کجا تامین شده؟
دوما وزیر چند روز در وزارتخانه حضور نداشته است؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
آخه اینجور مسایل ربطی به این دولت و اون دولت نداره
پزشکان لازم نیست گوش وزیر را معاینه کنند، اسناد پزشکی کفایت می کند.
افرین تابناک قشنگ بود.البته وزیر محترم تقصیری نداره به هرحال تعطیلات بود دیگه! باید یه مسافرت میرفتن!!!!!ضمنا اگه تا به این حد مشکل جسمی دارن خب باید ازوزارت کناربکشن.مملکت الان وضعیتش انقدرخوب نیست که وزیر صنعتش که خیلیم جایگاه حساسی داره به هردلیلی دوهفته یابیشتر توکشور خودش نباشه...
اصن گفته باشه!مگه دروغ گفته؟؟

خودمون کم توی بیمارستان زجر کشیدیم که نتونیم باور کنیم؟

حتمن باید به دروغ میگفت که رفتم المان به خاطر اوردن تکنولوژی به ایران؟؟یا اینکه بگه رفتم المان و دیدم اونا در سطح ما هستن؟؟؟

باور کنید بهتر از اینه که دروغ بگن!همدیگه رو که نمیخوایم گول بزنیم،خودمون به اندازه کافی از وضعیت خبر داریم

ایشون قبل از اینکه وزیر شن،میلیاردر بودن و نگین که از بیت المال جهت عملش خرج کرده

من به اندازه کافی به ایشون بابت سیاست هاشون انتقاد دارم ولی:

به ما چه که تو زندگی شخصیشون دخالت میکنیم،حالا هر کی وزیر شد نباید زندگی کنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
به جمله آخرت انتقاد دارم. هر کس وزیر شد باید زندگی کنه، ولی در کشور اسلامی باید ساده زیستی رو اولویت اول خودش قرار بده.
البته عمل کردن خارج از کشور نشانه اشرافی گری نیست به شرطی که امکانش داخل کشور وجود نداشته باشهف در غیر اینصورت اشرافی گری، و برای یک وزیر در کشور اسلامی مذموم و ناپسند است.
واقعا چقدرررررررررررررررررررر ما بيكاريم!!!!!!!
فقط اعدام ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل