بازدید 7721

کاهش رشد اقتصادی روسیه به دلیل بحران اوکراین

کد خبر: ۳۹۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶ 16 April 2014
وزیر دارایی روسیه اذعان کرد اقتصاد این کشور به دلیل بحران اوکراین ممکن است شاهد رشد صفر در سال جاری میلادی باشد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری‌های روسی گزارش کردند آنتون سیلوانوف هشدار داد که اقتصاد این کشور با دشوارترین شرایط از بحران سال 2008 به این سو روبرو شده است.

به گفته سیلوانوف، روسیه در سه ماهه اول سال جاری میلادی شاهد فرار 63 میلیارد دلار سرمایه بوده است. سرمایه‌ها به دلیل بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی که ناشی از حضور روسیه در بحران اوکراین است، از این کشور خارج می‌شود.

الحاق جنجالی منطقه کریمه به روسیه نیز هزینه دولتی را افزایش خواهد داد.

وزیر دارایی روسیه در یک نشست دولتی اظهار کرد: رشد تولید ناخالص داخلی رقم اندک 0.5 درصد برآورد شده و ممکن است به صفر نیز برسد.

فرار سرمایه در نتیجه تبدیل گسترده روبل به ارزهای خارجی بوده است. تداوم کندی رشد اقتصادی نیز به اتکای روسیه به صادرات انرژی و نیاز اقتصاد این کشور به مدرنیزه شدن مرتبط شده است.

سیلوانوف هشدار داد تداوم فرار سرمایه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی را کمتر کرده و خطر ناترازی بودجه را ایجاد می‌کند.

روسیه در سه سال گذشته با کندی روبرو شده و شاهد کاهش رشد اقتصادی از 4.3 درصد در سال 2011 به 1.3 درصد در سال 2013 بوده است.

دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه اخیرا به ساکنان کریمه گفته است دولت حقوق‌ها و مستمری‌های آنها را افزایش خواهد داد و همچنین اعتبار بیشتری برای زیرساخت این منطقه هزینه خواهد کرد.

سیلوانوف در واکنش به این اظهارات، به مدودف هشدار داد پول زیادی در این منطقه هزینه نکند و تاکید کرد تصمیمات اعلام شده بدون ارزیابی نیازهای واقعی کریمه بوده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، نخست وزیر روسیه بحران اوکراین را ساختگی توصیف و اعلام کرد این بحران تا اندازه ای عامل دورنمای تیره برای اقتصاد بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل