بازدید 2896

نگاه جنسیتی به مسوولیت‌ها نداشته باشیم

کد خبر: ۳۹۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ 16 April 2014
نشست بانوان نخبه استان ایلام در استانداری ایلام برگزار شد.

به گزارش ایسنا، کلثوم خلیلوند مشاور استاندار و مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام در نشست بانوان نخبه استان اظهارکرد: استفاده از نیروهای توانمند در پست‌های مدیریتی در دستور کار دولت قرار دارد و ما تمام تلاش خود را برای استفاده از توانمندی زنان نخبه در پست‌های کلان دستگاه‌های انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه نباید نگاه جنسیتی به مسوولیت‌ها داشته باشیم و آن را در همه عرصه‌ها اعمال کنیم، ادامه داد: زنان باید بر اساس توانمندی که دارند مورد توجه باشند؛ چرا که آنان در بسیاری از بخش‌ها در سال‌های گذشته ثابت کرده‌اند که دارای ظرفیت‌ها و شایستگی‌های قابل توجهی هستند.

مشاور استاندار و مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری ابراز امیدواری کرد که در دولت تدبیر و امید شاهد شکوفایی استعداد بانوان کشور در بخش‌های مختلف باشیم.

خلیلوند تصریح کرد: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه دارای شایستگی و توانمندی بسیار بالایی هستند که باید در راستای توسعه و اعتلای حضور از حضور فعال آنان استفاده شود و زنان نیز می‌توانند با عضویت در تشکل‌های غیردولتی حقوق خود را پیگیری کنند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در این جلسه اظهار کرد: تاریخ اسلام سرشار از یادمان‌ها و نام‌هایی است که زنان در آن افتخار آفرینی کرده‌اند و در این راستا نقش آنها در تاریخ بسیار روشن و تاثیرگذار بوده و همواره به عنوان محور تحولات در اجتماع حضوری فعال داشته‌اند.

وی با بیان اینکه در دوران معاصر حضور زنان در جامعه رشد چشمگیری داشته و نقش موثری در صحنه‌های مختلف ایفا کرده‌اند، تصریح کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین الگو و اسوه برای زنان مسلمان است و باید از ابعاد مختلف زندگی آن حضرت درس بگیرند.

مروارید یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب در استان ایلام حتی در آموزش و پرورش بیش از چند نفر در مشاغل اداری حضور نداشتند، اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی از استعدادهای زنان به طور مطلوب استفاده شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکزعلمی فعالیت زنان بسیار بیشتر از مردان بوده و حتی در بعضی واحدهای تولیدی زنان نقش اصلی را در تولید ایفا می‌کنند.

استاندار ایلام اضافه کرد: در تمام دستگاه‌های اجرایی استان به دنبال استفاده از زنان نخبه در پست‌های کلیدی و معاونت‌ها هستیم و در این خصوص یکی از معاونان استانداری مامور انجام این کار شده است.

مروارید ادامه داد: در بحث تشکل‌های غیردولتی زنان باید حضوری فعال، چشمگیر و مستمر داشته باشند و در همه زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نقش اساسی ایفا کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی