بازدید 3532

طعمه داروهای ماهواره ای نشوید

هموطنان خود را به عنوان یک طعمه در دام این گونه تبلیغات که با سلامت و جان آنها مرتبط است، گرفتار نکنند.
کد خبر: ۳۹۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰ 16 April 2014
مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو سازمان غذا و دارو ضمن هشدار در خصوص تبلیغات و مصرف داروهای ماهواره ای گفت: وزارت بهداشت مسوولیتی در قبال عوارض ناشی از تهیه و مصرف خودسرانه این فرآورده ها برعهده نخواهد داشت.

«مهدی پبرصالحی» روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا تاکید کرد:هموطنان خود را به عنوان یک طعمه در دام این گونه تبلیغات که با سلامت و جان آنها مرتبط است، گرفتار نکنند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون تماس های تلفنی با مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در خصوص مصرف داروهای تبلیغ شده در شبکه های ماهواره ای افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه طی این مدت مواردی از بستری در بیمارستان و مرگ ناشی از مصرف برخی از داروهای کاهش وزن از جمله فرآورده هربال اسلیمینگ ( HERBAL SLIMMING ) گزارش شده است.

پیرصالحی تاکید کرد: تهیه دارو تنها باید از طریق سیستم دارویی کشور از جمله داروخانه ها و بیمارستانها انجام شود و حتی پزشک معالج هم مجاز به فروش دارو یا فرآورده های دارویی در مطب نیست.

وی ادامه داد: نظارت وزارت بهداشت بر داروهای ارائه شده از طریق داروخانه ها و بیمارستانها به واسطه کنترل دائمی شرکت های تولید کننده، وارد کننده و شرکت های پخش دارو صورت می گیرد، شهروندان بدون نگرانی می توانند داروی مورد نیاز خود را از این محل ها تهیه و مصرف کنند.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دارو سازمان غذا و دارو با بیان اینکه فروش و تبلیغ داروها از طریق ماهواره فقط جنبه سودجویی دارد ادامه داد: بیشتر این تبلیغات با ادعای دارا بودن مجوز وزارت بهداشت، مصرف کنندگان را ترغیب به تهیه و مصرف، فرآورده های خود می کنند.

پیرصالحی یاد آوری کرد: تمامی نقل و انتقالات و روش فروش این فرآورده ها از طریق تماس تلفنی و ارسال با پیک صورت می گیرد و این خود گواه بدون پشتوانه بودن و عدم صحت اطلاعات ارائه شده است که مردم باید هوشیار باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار