بازدید 3534

ویژگی انسانهای دارای سلامت روان

کد خبر: ۳۹۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴ 16 April 2014
یک روانپزشک با اشاره به ویژگی‌های انسان سالم از نظر روانی، پذیرفتن و قبول «خود» و سبک زندگی را در حفظ بهداشت روانی مؤثر دانست.

به گزارش فارس، فربد فدایی اظهار داشت: سلامت روان فقط پیشگیری از بیماری‌های روانی نیست بلکه احساس رضایت از زندگی، احساس شادمانی و کمال است. بنابراین مفهوم سلامت روان فراتر از بیماری است.

وی با اشاره به ویژگی‌های انسان سالم افزود: تعریف انسان سالم از نظر روانی آن است که نشانه‌ها و نابسامانی‌های روانی مانند اضطراب،‌ افسردگی، نارسایی در احساس و ادراک، اختلال تفکر، اختلال قضاوت و غیره را نداشته باشد.

این روانپزشک ادامه داد: این فرد باید با خود و محیط، رابطه سالم و صمیمانه داشته باشد. منظور از رابطه سالم و صمیمانه این است که خویشتن را همانطور که هست ببیند و بپذیرد. فرد سالم از نظر روانی باید توانمندی خود را در جهت تکالیف شخصی، خانوادگی و اجتماعی به کار برد.

فدایی تصریح کرد: وصیت انسان سالم باید معطوف به هدفهای انسانی و الهی باشد با این تفاسیر مشخص می‌شود که عمده سلامت روانی مربوط به نحوه و سبک زندگی است.

در این مورد خوشبختانه ما دقیق‌ترین و بهترین معیارها را دیدیم که قرآن، احادیث و روایت معتبر، سیره پیامبر (ص) و همه معصومین (ع) را شامل می‌شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان گفت: بسیاری از آموزه‌های دین مبین اسلام، آموختن نحوه زندگی پربار، سالم و رضایتمندانه است. در کنار این مسئله مهم پیشگیری از بیماری‌های روانی به وسیله مشاهده ژنتیک، کانون پرمهر خانواده، برنامه‌ریزی برای داشتن فرزند، آگاهی از نشانه‌های بیماری‌های روانی توسط خانواده و مراجعه به پزشکان عمومی به عنوان خط اول تشخیص و درمان و در صورت لزوم ارجاع به متخصص روانپزشکی ضرورت دارد.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت توجه به مباحث روانپزشکی در دوره پزشکی عمومی و تربیت روانپزشک به میزان کافی می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود که باید همراه با امکاناتی از قبیل مراکز ارائه خدمات سرپایی و تخت‌های روانپزشکی کافی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر