بازدید 3983

خودمراقبتی را با ۱۵ دقیقه پیاده روی شروع کنیم

کد خبر: ۳۹۳۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۵ 16 April 2014
سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: خودمراقبتی را می توانیم با کارهای ساده آغاز کنیم نه برنامه های سنگین، مثلاً تصمیم بگیریم با پیاده روی 15 دقیقه ای در روز، مراقبت از خود را شروع کنیم.

به گزارش فارس، شهرام رفیعی فر گفت: حتی می توانیم ورزش کردن روزانه را به جای روزی 30 دقیقه، با روزی 5 دقیقه نرمش آغاز کنیم.

وی افزود: مهم این است که برنامه های خودمراقبتی عملی شوند، بنابراین با پیاده روی های کوتاه مدت کم کم می توانیم مدت پیاده روی ها را به زمان بیشتر و مناسب یعنی حداقل 30 دقیقه در روز برسانیم.

وی بیان داشت: یه یاد داشته باشیم زمانی که کار جدیدی را شروع می کنیم، نیازمند صرف زمانی برای تنظیم و یادگیری آن هستیم. اگر هم گاهی از واگن برنامه خود بیرون افتادیم نباید خود را سرزنش کرده یا ناامید شویم، بلکه باید برگردیم و راه را ادامه دهیم.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت تصریح کرد: انسان در خودش یک منتقد و یک مربی درونی دارد. بهتر است در این زمینه ها به مربی درون خود رجوع کنیم نه منتقد درونی.

رفیعی فر گفت: منتقد درون تلاش می کند ما را از هر تلاش جدیدی منصرف کند و با تقویت ترس درونی ما را از ادامه راه بازدارد ولی باید به ندای حمایت مربی درونی گوش دهیم. او بخشی از وجود ماست که می خواهد موفق شویم.

وی با ابراز اینکه هر فردی باید با توجه به شرایطی که دارد برنامه خودمراقبتی خاص خود را اجرا کند، اظهار داشت: نمونۀ ساده و ابتدایی برنامه های خودمراقبتی برای همه افراد هفته ای 3 تا 4 بار پیاده روی، یک بار در هفته شنا، نوشیدن یک لیوان اضافی آب در روز، خوردن یک قطعه اضافی میوه در روز، طبخ غذا در منزل به جای مصرف فست فود و نظافت و مرتب کردن منزل و محل کار می تواند باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان