بازدید 13161

بزرگترین تجمع القاعده پس از مرگ «بن لادن»

در تصاویر ویدیوئی که القاعده اخیرا منتشر کرده است، "ناصر الوحیشی" مرد شماره دو القاعده و جانشین "ایمن الظواهری" سرکرده این تشکیلات تروریستی نیز حضور دارد.
کد خبر: ۳۹۳۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹ 16 April 2014
تشکیلات القاعده بدون هراس از حمله احتمالی پهپادهای آمریکایی، تصاویری را از تجمع گسترده سرکرده‌ها و اعضای خود در یمن منتشر کرد.

به گزارش ایسنا در تصاویر ویدیوئی که القاعده اخیرا منتشر کرده است، "ناصر الوحیشی" مرد شماره دو القاعده و جانشین "ایمن الظواهری" سرکرده این تشکیلات تروریستی نیز حضور دارد.

سایت شبکه آمریکایی "سی ان ان" تأکید کرد که این بزرگ‌ترین و خطرناک‌ترین نشست سران القاعده طی سال‌های گذشته و از زمان ریاست "ایمن الظواهری" بر این گروه است.

در این نشست، حدود 100 نفر از اعضای این تشکیلات به همراه برخی از سرکرده‌ها و خطرناک‌ترین افراد تحت تعقیب آن حضور داشتند. در این تصاویر اعضای القاعده بدون هیچ نگرانی از احتمال حمله هوایی با هواپیماهای بدون خلبان، گرد هم جمع شده‌اند.

مسئولان آمریکایی درباره خصوص اینکه آیا از این نشست سران و اعضای القاعده اطلاعاتی دارند یا خیر، چیزی اعلام نکرده‌اند.

در این تصاویر "الوحیشی" که به عنوان سرکرده القاعده در شبه جزیره عرب قلمداد می شود در سخنانی خطاب به حاضران می‌گوید: "ما باید صلیب را از بین ببریم، و حامل صلیب نیز آمریکاست."

به گزارش العالم، "پیتر پیرگن" کارشناس امور امنیتی و تحلیلگر شبکه تلویزیونی «سی ان ان» در این خصوص گفت: "مسئله خطرناکی که در این تصاویر دیده می‌شود این است که فردی در آن جمع دیده می‌شود که قادر به ساخت بمب‌هایی است که نمی‌توان آنها را پنهان کرد و این شخص همان ابراهیم العسیری است."

به گفته کارشناسان امنیتی، العسیری در این تصاویر نشان داده نشد، اما اطلاعات موجود حاکی است که القاعده در ایجاد ارتباط بین اعضای خود به شیوه‌های قدیمی بازگشته است؛ به صورتیکه همه پیامهای درون شبکه‌ای را افراد حمل می‌کنند، به همین علت پی بردن به برنامه‌های الوحیشی بسیار دشوار شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان