بازدید 2443

سرطان‌ها با خودمراقبتی تا چه حد قابل پیشگیری هستند؟

کد خبر: ۳۹۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ 16 April 2014
یک فوق تخصص آنکولوژیست در همدان، استفاده از سیگار، مواد مخدر و الکل را عاملی برای افزایش ابتلا به انواع سرطان‌ها دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد عباسی اظهار کرد: استفاده از غذاهای کبابی، غذاهای مانده، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ارتباطات جنسی محافظت نشده از عوامل تهدید کننده و از علل شیوع انواع سرطان‌ها هستند.

وی افزود: در صورتی که رعایت تمامی ضوابط بهداشتی از جمله خودمراقبتی و چکاب مداوم انجام شود به راحتی می‌توان از سرطان‌ها پیشگیری کرد.

عباسی گفت: در حال حاضر شایع‌ترین سرطان در همدان سرطان گوارش بوده که افراد باید نسبت به تغییر عادات غذایی توجه کنند و مصرف سبزیجات و میوه‌جات تازه را افزایش دهند.

وی ادامه داد: افراد باید نسبت به انجام آزمایشات سالانه توجه ویژه داشته باشند و در صورت وجود علائمی مانند گیر کردن غذا در مسیر غذایی، هر نوع خونریزی غیرطبیعی از بینی، مقعد، مجاری ادرار و واژن و وجود توده‌ در صورتی که در مدت یک ماه از بین نرود باید به پزشک مراجعه کنند و این نوع علائم را کوچک نشمارند.

عباسی تصریح کرد: بسیاری از سرطان‌ها در صورت تشخیص زودرس قابل درمان است اما متاسفانه در جامعه ما زمانی افراد مبتلا به سرطان به پزشک مراجعه می‌کنند که بیماری پیشرفته شده و پزشک تنها به دنبال کاهش درد بیمار در زمان زندگی فرد است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر