بازدید 27457
تیم‌ ملی والیبال در آستانه دو رویداد بزرگ جهانی؛

آیا «اسلوبودان کواچ» از این رنکینگ جهانی خبر دارد؟

توجه به جایگاه خوب ایران در رده‌بندی جهانی که حتی در رده جوانان در جمع یک تیم بر‌تر دنیاست، دیگر هواداران والیبال ایران افول و سقوط تیم ملی را از این رتبه‌ها بر‌نمی‌تابند و انتظاری که از کوآچ دارند، این است که تیم ملی ایران را به رتبه‌های بالا‌تر از این هم برساند.
کد خبر: ۳۹۳۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱ 16 April 2014
چند روزی است، تمرینات تیم ملی والیبال ایران با حضور اسلوبودان لیاچیچ، معروف به چورا در محل کمپ تیم‌های ملی در حال برگزاری است و هنوز اسلوبودان کواچ جوان، سرمربی تیم ملی‌ به اردوی ایران اضافه نشده است. با این حال انتظارات از تیم بزرگی که سال طلایی را پشت سر گذاشته بود، بالاست و همه منتظر نتایج تیمی هستند که با سرمربی جوانش پا در راه بزرگی گذاشته است.

به گزارش «تابناک»، هرچند اسلوبودان کواچ دیگر رسما سرمربی تیم ملی والیبال ایران شده و امسال باید در دو رویداد بزرگ لیگ جهانی و مسابقات قهرمانی جهان با تیم ملی ایران حاضر شود، هنوز او و توانایی‌هایش در سطح ملی برای بسیاری ناشناخته است و همه با بیم و امید به روزهای آتی والیبال ایران می‌نگرند.

روز گذشته، وب‌سایت فدراسیون جهانی والیبال در لوزان سوئیس، گفت‌وگویی با کواچ انجام داده که محور آن همین تردید‌هایی است که حتی کار‌شناسان جهانی هم نسبت به حضور و نتایج کواچ در تیم بزرگ ایران خواهد داشت.
.

آیا «اسلوبودان کواچ» از این رنکینگ جهانی خبر دارد؟

این وب‌سایت با اشاره هم‌گروهی ایران با برزیل و لهستان در لیگ جهانی والیبال، تابستان پیش‌ روی را یک محک جدی برای سرمربی ۴۶ ساله تیم ملی ایران می‌داند که با موفقیت در آن، ‌می‌تواند جایگاه خود را در تیم ملی ایران پیدا کند.

«غسل تعمیدی با آتش» اصطلاحی است که نویسنده این مقاله با اشاره به بازی‌های سخت ایران در لیگ جهانی امسال برای تأیید صلاحیت و تثبیت کواچ برای نشستن روی نیمکت تیم ملی از آن استفاده کرده است.

در خلال این گفت‌وگو نیز بار‌ها با اشاره به تفاوت حضور در عرصه ملی و باشگاهی از تمرینات متفاوتی که کوآچ نسبت به گذشته باید برای تیم جدیدش تدارک ببیند، پرسیده شده و البته او هم با آگاهی از این موضوع به سوالات پاسخ داده است. چه اینکه از همین آغاز هفته و پس از اضافه شدن چورا به تمرینات تیم ملی، روند تمرینات تیم ملی ایران هم تغییر کرده و تفکر کوآچ کم‌کم بر تیم ملی حاکم شده است.

امیر خوش‌خبر، یکی از مربیان تیم ملی در گفت‌وگویی با اشاره به تفاوت تمرینات تیم ملی گفت: «کواچ بر تمرینات بدنی و بدنسازی سنگین تأکید دارد. هر مربی روش خودش را دارد. ولاسکو هم در تمریناتش بر بدنسازی تأکید زیادی داشت و بازیکنان هم تمرینات سنگین را انجام می‌دادند. چورا هم وقتی تمرینات بازیکنان را دید و متوجه شد که آن‌ها چنین تمریناتی را انجام می‌دهند و مشکلی با تمرینات سنگین ندارند‌».

کوآچ در پاسخ به اینکه چه چیزی او را ترغیب کرده، کار در لیگ ایتالیا را‌‌ رها کند و به تیم ملی ایران بیاید، گفت: «تصمیم‌گیری در این زمینه خیلی سخت بود. با توجه به اینکه من پیشنهادهای خوبی هم از تیم‌های بزرگ ایتالیا هم داشتم، «جاه‌طلبی» تیم ملی ایران در سال‌های اخیر و حضور او در دو رقابت مهم لیگ جهانی و مسابقات جهانی والیبال، موجب شد تا پیشنهاد ایران را بپذیرم‌».

سخنان کواچ نشان می‌دهد که او درک خوبی از والیبال ایران و فضای حاکم بر آن دارد که از جاه‌طلبی ایرانی‌ها سخن می‌گوید؛ اما باید بداند ‌که این جاه‌طلبی‌ها کار او را در تیم ملی ایران سخت خواهد کرد. تیم ملی که با هدایت خولیو ولاسکو، شخصیت خوبی پیدا کرده بود و حالا در رده بزرگسالان با ۶۸ امتیاز در جایگاه دوازدهم، بهترین تیم‌های ملی دنیاست و رویای حضور در رتبه‌های بالا‌تر را هم در سر می‌پرواند.




با توجه به جایگاه خوب ایران در رده‌بندی جهانی که حتی در رده جوانان هم در جمع یک تیم برتر دنیاست، دیگر هواداران والیبال ایران افول و سقوط تیم ملی را از این رتبه‌ها بر‌نمی‌تابند و انتظاری که از کوآچ دارند، این است که تیم ملی ایران را به رتبه‌های بالاتر از این هم برساند.

تیم ملی که دیگر تنها پیروزی برابر ایتالیا و لهستان ارضایش نمی‌کند، به دنبال صعود از گروه خود در لیگ جهانی است و رؤیای حضور در المپیک را در سر می‌پرواند. 

همه این فاکتورها نشان می‌دهد، مربی جوانی که در هفته‌هالی آینده به تمرینات تیم ملی اضافه می‌شود و برایند نظر فدراسیون والیبال است، روزهای سختی را پیش‌ روی دارد و باید هواداران دو آتشه والیبال در ایران را به خوبی راضی کند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۰
ایکاش یه برنامه ورزشی تلویزیونی باهاش مصاحبه می کرد مثل فوتبال از نگاه2 شبکه 2 یا فوتبال و مردم شبکه 1!!!
به امید موفقیت روز افزون ورزش ایران.
من فکر می کنم تیم والیبال ما به ذهنیت برد رسیده و این یعنی اینکه
برنده قبل از ورود به میدان پیروز است اما بازنده در میدان به دنبال پیروزی می گردد.
پس ولاسکو یا هر کس دیگه ای داره با یک تیم برنده کار میکنه باید سعی کنه تا این ذهنیت همچنان حفظ بشه
در جمع یک تیم برتر دنیا یعنی چی؟!!
شکی ندارم که این مربی موفقتر از ولاسکو خواهد بود
خوب معلومه خبر داره
فکر کردید مثل ایرانه که چشم بسته برای پول قراراد امضا می کنند

شک نکنی اگر و برابر دستمزد کی روش را بعد جام جهانی به او بدهند دیگه ایران نمی مونه چون می داند ورزش ایران برنامه ریزی ندارد و فقط از روی هوا حرف ی زنند.
مربیان زیر آب هم را می زنند
بازیکنان تبانی می کنند و...
در رده جوانان در جمع "یک تیم" !!!!!!!!!!بر‌تر دنیاست
آخر جمله بندی بود
به نظرم آقای Kovac کمی ضعیف است. ایشان اولین تجربه ملی خود را دارند با تیم ملی ایران کسب می کنند! اما چاره چیست که مسابقات نزدیک است و وقت کشی اشتباه. انشاالله که من در مورد ایشان اشتباه کرده باشم.
به امید موفقیت تیم ملی والیبال محبوب
در جمع یک تیم برتر دنیاست!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی