بازدید 6010

«مسکن امید» ارزان برای کارگران

کد خبر: ۳۹۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ 16 April 2014
یک فعال کارگری با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قصد ساخت مسکن ارزان برای کارگران تامین اجتماعی را دارد، گفت: اجرای طرح «مسکن امید» مبارک است، اما باید پیش‌بینی‌های لازم برای آن انجام شود.

ابوالفضل فتح‌الهی در گفت‌وگو با فارس در مورد طرح مسکن «امید» اظهار داشت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار هفته گذشته با نمایندگان کارگر به مسائل مختلفی اشاره کرد که یکی از آنها ساخت مسکن ارزان قیمت برای کارگران بود.

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگری افزود: بر اساس گفته ربیعی وزیر کار، وزارت کار قصد دارد، برای کارگران مشمول تأمین اجتماعی و حتی افرادی که تازگی از این طریق وارد بازار کار شده‌اند، مسکن ارزان بسازد و هزینه آن را به صورت اقساطی از آنها دریافت کند.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر به نظر می‌رسد خود وزارتخانه می‌خواهد متولی ساخت مسکن ارزان قیمت برای کارگران خواهد شد.

فتح‌الهی در مورد این مسئله گفت: ما به این برنامه خوشبین هستیم، اما با توجه به اینکه سرنوشت مسکن مهر را دیده‌ایم،‌ فکر می‌کنیم که ساخت مسکن در این سطح نیاز به ابزار و سازوکار قانونی و اختیارات دارد.

ساخت مسکن بسیار دشوار است و نیاز به بودجه‌های بالا نیاز دارد که در قانون بودجه پیش‌بینی نشده، شاهد بودیم که در طرح مسکن مهر با اینکه دولت متولی آن نبود، تبعاتش گریبان‌گیر دولت شد. 

وی با بیان اینکه اقدام دولت برای اجرای طرح مسکن امید بسیار مبارک و خوشحال کننده است، اما باید پیش‌بینی‌ لازم برای آن انجام شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار