بازدید 3230

حمايت از تحصيل و بيمه كودكان كار

متوليان دولتي كودكان كار و خيابان روز گذشته در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گرد هم آمدند تا جلسات شوراي ساماندهي كودكان كار و خيابان را پس از هشت سال تعطيلي برگزار كنند.
کد خبر: ۳۹۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۴ 16 April 2014
متوليان دولتي كودكان كار و خيابان روز گذشته در وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گرد هم آمدند تا جلسات شوراي ساماندهي كودكان كار و خيابان را پس از هشت سال تعطيلي برگزار كنند.

به نوشته اعتماد، نماينده شهرداري، نيروي انتظامي، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، بهزيستي، كميته امداد، دادگستري، امور بين‌الملل وزارت كار و... هر كدام آمده بودند تا پيشنهادها و اقداماتشان را براي حل معضل كودكان كار و خيابان بگويند؛ اقداماتي كه طي چند سال گذشته چندان نتيجه بخش نبوده است. بخش اول جلسه شوراي ساماندهي كودكان كار به دليل آنچه «حساس بودن اطلاعات و آمار» عنوان مي‌شد، بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.

جمع‌بندي جلسه اما بيانگر اين بود كه هنوز متوليان و مسوولان دولتي به توافق نرسيده‌اند كه متولي پديده كودكان كار در خيابان چه دستگاهي است و وظايف هر دستگاه چيست. ضعف ديگري كه متوليان و از جمله شخص وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در مورد پديده كودكان كار به آن اذعان داشت، نبود آمار دقيق براي حل مشكل كودكان كار بود.

ربيعي آمارهاي بين‌المللي در خصوص كودكان كار كه تعداد اين كودكان را نصف جمعيت فعال كاري ايران مي‌دانند، سياه‌نمايي دانست و گفت: «نمي‌پذيريم كه چهار ميليون كودك كار و بازمانده از تحصيل داشته باشيم. با اين وجود هيچ آمار مورد تاييدي از سوي او و ديگر نمايندگان نهادهاي دولتي و متوليان ساماندهي كودكان كار در اين نشست در جمع رسانه‌ها عنوان نشد. تشكيل جلسه شوراي ساماندهي در سطح استاني و شناسايي كودكان كار فاقد بيمه توسط بهزيستي و كميته‌ امداد و حمايت از تحصيل و بيمه آنها از سوي دولت از جمله مصوبات پيشنهادي دومين جلسه شوراي ساماندهي كودكان كار بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان