بازدید 9712

ضرب و شتم خریداران در برخی نمایشگاه‌های اتومبیل!

کد خبر: ۳۹۳۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۶ 16 April 2014
عرضه خودرو دسته دوم به جای صفر، عرضه خودروی معیوب، گران‌ فروشی و همچنین اخذ مبلغی بیشتر از مبلغ مورد توافق از خریداران از تخلفات رایجی است که در برخی از دفاتر فروش خودرو و نمایشگاه‌های عرضه اتومبیل اتفاق می‌افتد.

به گزارش ایسنا، در مواردی خریدارانی که به تخلفات صورت گرفته از سوی دفاتر و نمایشگاه‌های عرضه اتومبیل اعتراض می‌کنند، مورد ارعاب و ضرب و شتم این افراد هم قرار می‌گیرند.

نوع مواجهه افراد فعال در این نمایشگاه‌ها با اعتراض خریداران به این تخلفات نیز در مواردی منحصر به تهدید و ضرب و‌ شتم مشتریان و خریداران بوده است. در این میان بوده‌اند خریدارانی که تجربه خود از چنین اتفاقاتی را با رسانه‌ها نیز در میان گذاشته‌اند.

در این زمینه یکی از فعالان بازار خودرو می‌گوید: متاسفانه در برخی از نمایشگاه‌های اتومبیل افرادی مشغول به فعالیتند که ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری آن‌ها به هیچ وجه مورد تایید نیست.

وی با بیان این‌که بعضا اراذل و اوباش سطح شهر به عنوان دلال و واسطه در برخی از دفاتر فروش خودرو و نمایشگاه‌های اتومبیل فعالیت می‌کنند، خاطرنشان می‌کند: وظیفه این افراد ترساندن، ضرب و شتم و ساکت کردن خریدارانی است که به دلیل تخلفات صورت گرفته در معامله ناراضی هستند.

این فعال بازار خودرو تصریح می‌کند: البته چنین تخلفاتی بیشتر مربوط به دفاتر فروش خودروی فاقد جواز صنفی و به‌ویژه اجاره‌ای است اما در نمایشگاه‌های دارای مجوز و با سابقه بالا معمولا چنین اتفاقاتی رخ نمی‌دهد.

در این میان یکی از مسوولان نظارت بر فعالیت اصناف در شورای اصناف تهران نیز به خبرنگار ایسنا می‌گوید: متاسفانه نوع فعالیت نمایشگاه‌های اتومبیل به‌گونه‌ای است که حضور افراد به اصطلاح قلدر در آن‌ها زیاد است.

وی در پاسخ به این‌که شهروندان در صورت ضرب و شتم از سوی این افراد چه باید بکنند، خاطرنشان می‌کند: در چنین مواردی باید در زمان بروز تخلف با شماره 110 و نیروی انتظامی تماس گرفته و ماموران را به محل واحد صنفی مربوطه راهنمایی کنند زیرا طبق قانون اگر مشتری در واحد صنفی مورد ضرب و شتم قرار گیرد آن واحد صنفی تعطیل خواهد شد.

این مسوول نظارت بر فعالیت اصناف در شورای اصناف تهران ادامه داد: پس از آن نیز باید گزارش ضرب و شتم و همچنین تخلف صورت گرفته به اتحادیه مربوطه و همچنین واحد نظارت و بازرسی شورای اصناف اعلام شود.

وی تصریح می‌کند: پس از دریافت گزارش تخلف، کارشناس اتحادیه و شورای اصناف موضوع را بررسی و در صورت اثبات تخلف با واحد صنفی مربوطه برخورد و حقوق مشتری ایفا خواهد شد.

این مسوول نظارت بر فعالیت اصناف در شورای اصناف تهران تصریح می‌کند: باید قوانین سفت و سخت‌تری در رابطه با نحوه فعالیت افراد در برخی اصناف به ویژه نمایشگاه‌های اتومبیل وضع شود تا حضور افراد مشکل‌دار در این دفاتر به حداقل ممکن برسد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر