بازدید 5446
نشست فعالان و سرمایه‌گذاران سیستان و بلوچستان با رئیس‌جمهور

روحانی: امیدواریم در تیرماه به توافق نهایی برسیم

کد خبر: ۳۹۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵ 15 April 2014
 رئیس جمهور در زاهدان گفت: که تا آخرین مذاکرات پیشرفت قابل قبول بوده و امیدواریم در تیرماه به توافق نهایی برسیم.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی دقایقی پیش در نشست فعالان و سرمایه‌گذاران سیستان و بلوچستان که در سالن امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که کارآفرینان عزیز برای استانی که تاکنون استان محروم نامیده می‌شد در این نشست گردهم آمده‌اند، بسیار امیدوارم که سیستان و بلوچستان از فردا استانی باشد که توسعه اقتصادی همراه با توسعه فرهنگی شرایطی را فراهم آورد دیگر به این استان، محروم نگوئیم.

وی افزود: کاری که مهم است دولت در این زمینه انجام دهد ایجاد فضای مناسب برای کار و تلاش و سرمایه‌گذاری است، جذب سرمایه منوط به الزاماتی است که دولت به آن توجه دارد؛ در کنار آن انگیزه‌های متعددی وجود داشته که به سرعت جذب سرمایه در کشور می‌‌افزاید.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه امیدواریم با حضور شما سرمایه‌گذاران، آینده بهتری برای مردم ترسیم کنیم و کمک کنیم که مردم زندگی بهتری داشته باشند، خاطرنشان کرد: تمهیداتی که دولت باید آماده کند حمایت از سرمایه‌گذاری ها است و ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری در مناطق مختلف کشور است از جمله استان سیستان و بلوچستان؛ در این استان ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد همانند کشاورزی، معادن و صنایع.

وی تصریح کرد: نخستین تمهید شرایط بین‌المللی است که برای کار و فعالیت بیشتر برای کارآفرینان درحال آماده‌سازی هستیم، دولت معتقد است اتهاماتی که علیه جمهوری اسلامی در فضای بین‌المللی بوده می‌توان با صبر، حوصله و قدم به قدم این اتهامات را رفع کرد؛ این کار آسان نیست اما ما مطمئنیم که با فضای بین‌المللی به توافق مطلوبی برسیم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: ما در قدم نخست به یک توافق شش ماهه با 1+5 دست پیدا کردیم که بنا بود در مدت شش ماه تا یکسال به یک توافق کلی در جهت برداشتن همه تحریم‌ها برسیم اما امروز هم 1+5 و ایران معتقدند که این توافق میان طرفین در مدت 6 ماه انجام پذیر است که تا آخرین مذاکرات پیشرفت قابل قبول بوده و امیدواریم در تیرماه به توافق نهایی برسیم، قطعا با برداشتن تمام تحریم‌ها و مسائل مالی شرایط بهتری را خواهیم داشت حتی اگر توافقی هم حاصل نکنیم شرایط داخلی و خارجی به‌گونه ای است که مشکلی از حیث اقتصادی نخواهیم داشت.

وی تاکید کرد: کشور ایران از لحاظ اقتصادی شرایط بکری دارد و همه کارشناسان بین‌المللی به این مورد اذعان کامل دارند، کشور حال پیشرفت است، دولت در کار اقتصادی باید زمینه را فراهم و کمک‌های لازم را اعمال کند؛ یکی از برنامه‌های مهم در سیستان و بلوچستان رسیدن گاز از ایرانشهر به خاش و زاهدان در فاز نخست و پس از آن زابل و چابهار در فاز‌های بعدی است که همین عامل به تنهایی شرایط اقتصادی خوبی را در این استان فراهم می‌کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از لحاظ توریستی، معادن، کشاورزی، استان دارای ظرفیت‌های خوبی است که سرمایه‌گذاران باید به آن توجه کنند، ما برنامه‌ای برای آبیاری تحت فشار 46 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در زابل خواهیم داشت.

وی افزود: ما از کارآفرینان انتظار داریم، تا با ایجاد فرصت‌های اقتصادی و زمینه‌های کارآفرینی در این استان زمینه توسعه را فراهم کنند، دولت نیز حمایت‌های لازم را انجام می‌دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل