بازدید 3389
واليبال قهرماني باشگاه‌هاي آسيا- فيليپين

متين ورامين حريف الريان قطر در فينال شد

کد خبر: ۳۹۳۳۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۳ 15 April 2014
تيم واليبال متين ورامين با پيروزي مقابل بايک موتورز چين به فينال مسابقات قهرماني باشگاه‌هاي آسيا رسيد.

تيم واليبال متين ورامين نماينده ايران در مسابقات قهرماني باشگاه هاي آسيا در مرحله نيمه نهايي به مصاف تيم قدرتمند بايک موتور چين رفت.

متين ورامين با پيراهن سورمه اي برابر سفيد پوشان چين به ميدان رفت. نماينده ايران در اين مسابقات ميانگين قدي 196 و ميانگين سني 26 سال داشت. در مقابل بايک موتور چين ميانگين قدي 198 و ميانگين سني 27 سال داشت.

چيني ها در اين دوره از مسابقات از وجود دو بازيکن خارجي خوب بهره مي‌بردند. وايزمن بازيکن بلژيکي الاصل ايتاليايي و وينتر بازيکن کانادايي نقش موثري در پيروزي هاي قبلي اين تيم داشتند.

متين ورامين در آغاز اين مسابقه با ترکيب وحيد سيد عباسي ،علي رضا نصر اصفهاني، محمد موسوي، ميکائيل تاجر، مجتبي ميرزاجانپور و احسن شيرکوند به ميدان رفت.

**ست نخست: 26- 24 (متين ايران)

سعيد معروف که تازه از بستر بيماري بلند شده بود، قبل از اين مسابقه گرم کرد اما ابتدا به ميدان نرفت. در عوض سعيد سيد عباسي به خوبي توپ را بين بازيکنان پخش مي کرد. ميکائيل تاجر هماهنگي خوبي با او داشت. بازي تماشايي محمد موسوي مصطفي شريفات به خوبي اسپک هاي حريف را دفاع مي کرد.

چيني ها که به خوبي روي تور بازي مي کردند و با بهره گيري از دست دفاع ما متين اميتاز مي گرفتند. بازي 11 بر 11 براي دو تيم پاياپاي پيش مي رفت.

اما سرويس هاي تماشايي تاجر دو امتياز پياپي براي متين گرفت تا سرمربي چين مجبور شود وقت استراحت بگيرد. بازيکنان متين غيرتي بازي مي کردند. دو تيم تا امتياز 22 با هم برابر بودند. هيچ يک سر تسليم شدن نداشتند. در ادامه سعيد معروف و شهرام محمودي هم به ميدان رفتند تا موتور تيم متين ايران با قدرت بيشتري کار کند. در امتياز 24 بر 24 داور يک راي مشکوک به سود چين داد. محمد موسوي که قدري از اين موضوع عصباني شده بود بلافاصله پاس طلايي معروف را به امتياز تبديل کرد و پشت خط سرويس رفت. دو سرويس طلايي از موسوي کافي بود تا متين ورامين ست نخست را با امتياز 26 بر 24 ببرد.

**ست دوم: 25-23 (متين ايران)

در ست دوم بازيکنان متين با روحيه بهتري به ميدان رفتند. در حالي که سعيد معروف از روي نيمکت بازي را دنبال مي کرد، ساير بازيکنان با اقتدار مقابل ديوار بلند چيني ها قد علم کرده بودند. متين ايران در ست دوم به کمک بازي خوب مجتبي ميرزاجانپور و عليرضا نصر اصفهاني 5 امتياز از حريف خود پيش افتاد. توپ گيري هاي خوب احسن الله شيرکوند اجازه نمي داد توپ در زمين ايران بخوابد. متين ايران به حمايت پرشور يکصد هوادار حاضر در سالن در ست دوم اين بازي به راحتي جولان مي داد. ميکائيل تاجر بدون ترديد ستاره اين ديدار بود که به خوبي مقابل سد دفاع سه نفره حريف اسپک مي زد.

قبل از وقت استراحت فني دوم معروف بار ديگر به ميدان رفت. هماهنگي او با شهرام محمودي مثال زدني بود. چيني ها که نمي خواستند به راحتي در ست دوم هم تسليم شوند با بازي خوب وايزمن اختلاف را کاهش دادند. او تمام تجربه اش را به کار بسته بود تا آبشارهايش را در منقطه شش زمين متين بنشاند. در نهايت دو تيم در امتياز 17 به تساوي رسيدند. اما باز هم دفاع بهترين مدافع روي تور ليگ جهاني يعني موسوي بود که به کمک متين آمد و ايران را پيش انداخت. انگار موسوي در اين بازي انگيزه دو چنداني پيدا کرده بود. متين ست دوم بازي را هم 25 بر 23 برد.

**ست سوم 25- 20(متين ايران)

در آغاز ست سوم بازيکنان چين کاملا روحيه خود را از دست داده بودند. متين ورامين خيلي زود 3 – 2 امتياز جلو افتاد. شهرام محمودي به خوبي با دست دفاع روي تور حريف بازي مي کرد و امتياز مي گرفت. احسن الله شيرکوند تمام توپ را دريافت مي کرد و انگيزه اي براي اسپکرهاي حريف نگذاشته بود. مصطفي شريفات هم به خوبي از پاس هاي بريده معروف امتياز مي ساخت. متين ورامين در ست سوم هم 4 امتياز از حريف جلو افتاده بود و در آستانه يک پيرزوي شيرين قرار داشت. مجتبي ميرزاجانپور دو امتياز مستقيم سرويس گرفت و متين را به امتياز 15 رساند. متين در نيمه نهايي واقعا تماشايي بازي مي کرد.

تماشاگران فيليپيني حاضر در سالن هم بازيکنان ايران را تشويق مي کردند. بانيولي و برقي با لبخند رضايت کار شاگردان خود را زير نظر داشتند. چيني ها ديگر چيزي براي از دست دادن نداشتند. آن ها بايد با فينال خداحافظي مي کردند. پروازهاي محمودي همچنان براي ايران امتياز مي گرفت. متين ست سوم مسابقه را هم با امتياز 25 بر 20 برد.

متين ايران در نهايت با نتيجه 3 بر صفر و امتيازهاي (26-24 ، 25-23 و 25-20) چين را شکست داد و جواز حضور در فينال را کسب کرد. بدين ترتيب متين ورامين بايد در بازي فينال ساعت 13 فردا (چهارشنبه) به وقت تهران مقابل الريان قطر به ميدان برود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان