بازدید 3769

آب خرمشهر هنوز شور است

کد خبر: ۳۹۳۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴ 15 April 2014
رییس اداره امور آب وفاضلاب روستایی خرمشهر گفت: بالا بودن میزان شوری آب کارون مشکلاتی برای روستاهای حاشیه این رودخانه از جمله غرب کارون و حومه شرقی بوجود آورده است.
 
ˈ محمود خضیری مزرعه ˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به رغم مکاتبات درخصوص احداث و برقراری انشعاب آب آشامیدنی از طرح غدیر برای آبرسانی به تاسیسات غرب کارون و حفار شرقی، تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
 
وی میزان شوری آب در رودخانه کارون را بین سه هزار و 500 تا چهار هزار میکروموس عنوان کرد و افزود: تاسیسات آبرسانی غرب کارون و حفار شرقی آب آشامیدنی 24 روستا با دو هزار و 874 خانوار و جمعیتی افزون بر 14 هزار نفر را پوشش می دهد.
 
رییس اداره امور آبفار خرمشهر عدم تامین اعتبار جهت تعمیر و نگهداری از تاسیسات و شبکه های روستایی را یادآور شد و گفت: تاسیسات آبرسانی شهید منصوری بدلیل افزایش جمعیت نیاز به توسعه و بازسازی دارد.
 
وی با اشاره به انجام مطالعات طرح توسعه و بازسازی تاسیسات آبرسانی شهید منصوری اضافه کرد: این طرح 300 خانوار با جمعیتی افزون بر یکهزار و 498 نفر را پوشش می دهد.
 
خضیری مزرعه اظهار کرد: آب آشامیدنی دو روستای ˈ مارد ˈ و ˈ قصبه منیعات ˈ بدلیل نداشتن پوشش شبکه آبرسانی با تانکر سیار تامین می شود.
 
وی افزود: ایستگاه تقویت فشار روستاهای مسیر شلمچه نیز بدلیل تامین نشدن اعتبار غیر فعال شده است.
 
رییس اداره امور آبفار خرمشهر با اشاره به تامین آب آشامیدنی روستاهای معمره صنگور و روستای شلحه گفت: فشار آب آشامیدنی این روستاها ضعیف بود که با پیگیری فرماندار خرمشهر آب آشامیدنی این دو روستا از خط انتقال آبفای آبادان تامین می شود.
 
43 روستا زیر پوشش تاسیسات آبرسانی شهرستان خرمشهر وجود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار