بازدید 11561

بقای سامسونگ در گرو نابودی اپل

کد خبر: ۳۹۳۲۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۴ 16 April 2014
مدیر اجرایی سابق شرکت سامسونگ در دادگاهی اعلام کرد آینده شرکت سامسونگ در بازار موبایل به شکست دادن شرکت اپل بستگی دارد.

براساس گزارش همشهری به نقل از Cnet، بیل لی وکیل شرکت اپل طی بازجویی از یکی از مدیران اجرایی سابق شرکت سامسونگ به نام دیل سون، روز گذشته سندی داخلی از شرکت سامسونگ را به دادگاه ارائه کرد که در آوریل سال 2012 تنظیم شده‌است. این سند که خلاصه نتیجه جلسه‌ای ماهانه در بخش عملیات و برنامه ریزی تجاری سامسونگ بوده‌است، آشکارا نشان می‌دهد سامسونگ شرکت اپل را هدف نقشه‌های مختلف خودقرار داده‌است.

سون در این سند که حاوی نامه‌ای از او خطاب به کارمندان شرکت سامسونگ است، اعلام کرده ضربه زدن و شکست دادن اپل دیگر تنها یک هدف نیست، بلکه استراتژی بقای شرکت سامسونگ است،‌ ما باید مصرف‌کننده‌ها را از اپل به سوی خود جذب کنیم و وفاداری کاربری که اپل اکنون از آن استفاده می‌برد را از آن خود سازیم.

وی همچنین در این سند اعلام کرده اصلی‌ترین اولیوت سامسونگ فبلت گلکسی نت سامسونگ بوده‌است، محصولی که در اکتبر سال 2011 روانه بازار شد. سون در این سند گفته با تولید چنین محصول ترکیبی سامسونگ می‌تواند فروشی بیشتر از آی‌فون داشته‌باشد و این محصول را به محبوب‌ترین اسمارت‌فون بازار جهان تبدیل کند.

پیش از این نیز لی در بازجویی از سون از وی پرسیده‌بود که آیا سامسونگ عرضه آی‌فون‌های جدید را تعقیب می‌کند؟ سون به استفاده از واژه تعقیب اعتراض کرد و گفت این شرکت تنها به‌صورت روزانه محصولات رقیب را در برابر محصولات سامسونگ محک می‌زند. وی بعد‌ها تایید کرد که سامسونگ اپل را در بازار موبایل تعقیب می‌کرده و هدفش تبدیل شدن به شماره یک بازار موبایل جهان بوده‌است.

نزدیک به دوسال پس از اینکه اپل و سامسونگ برسر حق ثبت اختراع بایکدیگر درگیر شدند، این دو رقیب در بازار اسمارت‌فون و تبلت باری دیگر در سن‌خوزه کالیفرنیا در برابر قاضی برسر موضوعی مشابه به مجادله پرداختند. اپل ادعا دارد سامسونگ پنج حق اختراع ثبت شده مربوط به آی‌فون اپل را زیر پا گذاشته و درخواست جریمه‌ای دو میلیارد دلاری دارد و در مقابل سامسونگ اپل را به اتهامی مشابه اما در زمینه نرم‌افزاری متهم دانسته و خواستار جریمه‌ای هفت میلیون دلاری است.

درحالی‌که این دو شرکت برسر دریافت غرامت بایکدیگر درگیرند،‌اما به‌نظر می‌آید این پرونده ابعادی گسترده‌تر از بعد مالی داشته‌باشد، بحث اصلی در این پرونده‌ها بازار موبایل است که درحال حاضر دو سوم آن در اختیار اپل است و سامسونگ نیز بزرگترین تولید‌کننده اسمارت‌فون در جهان است و هردو این شرکت‌ها می‌خواهند سلطه خود بر بازار را حفظ کنند.

بیشتر مواردی که اپل به‌خاطر آنها از سامسونگ شکایت کرده، بخشی از سیستم عامل اندروید به‌شمار می‌روند. درحقیقت تمامی این موارد، به ‌جز قابلیت slide to unlock از قابلیت‌های درونی اندروید هستند،‌اما اپل می‌گوید این شکایت‌ها ارتباطی با اندروید ندارد و سامسونگ معتقد است شکایت‌های اپل متوجه گوگل است تا سامسونگ،‌درحالی که سامسونگ این ویژگی‌ها را بسیار قبل‌تر از اپل ابداع کرده‌بوده‌است.

سون در دادگاه روز گذشته اعلام کرد سامسونگ در سال 2011 همزمان با عرضه گلکسی S2 استراتژی خود را در بخش فروش و بازاریابی بیش از همیشه بر رضایت مصرف‌کننده‌ها قرار داد. این شرکت همچنین با ایجاد تغییر در سیستم خرده‌فروشی تلاش کرد خریداری محصولات سامسونگ را برای همگان ساده‌تر سازد. سون در پیامی دیگر که توسط اپل تسلیم دادگاه شده‌است،‌ خطاب به تاد پندلتون، رئیس بازاریابی بخش ارتباطات سامسونگ می‌گوید در زمان عرضه آی‌فون 5 سونامی ایجاد خواهد شد که برای خنثی‌سازی آن باید نقشه‌ای طراحی شود.

در این پرونده جنجالی، اپل و سامسونگ یکدیگر را به کپی‌کردن فناوری‌های یکدیگر در تولید محصولاتشان متهم کرده‌اند و هیات ژوری باید تصمیم نهایی را درباره اتهام زیرپا گذاشته‌شدن حق ثبت اختراع توسط این دو شرکت و غرامت مربوط به این جرم بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار