بازدید 2749

سرمربی آرژانتین:ما بزرگترین دشمن خودمان هستیم

کد خبر: ۳۹۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰ 15 April 2014
سرمربی تیم ملی فوتبال آرژانتین همگروه ایران در مسابقات جام جهانی 2014 در مصاحبه ای با تارنمای فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) از چالش ها و دشواری های پیش روی خود در این رقابت ها سخن گفت.

به گزارش فیفا، آلخاندرو سابیا از اوت سال 2011 که مربیگری آرژانتین را بر عهده گرفت تا کنون توانسته به اولین هدف خود که صعود این تیم به جام جهانی بود برسد اما کانون چالش به مراتب سخت تری در پیش دارد؛ رسیدن به قهرمانی و پایان دادن به 21 سال انتظار قهرمان دو دوره جام جهانی. 

وی در مصاحبه خود علاوه بر این موضوع به استرس های ناشی از مسوولیتی که بر عهده دارد، برنامه های احتمالی خود در صورت مصدومیت لیونل مسی و همچنین انتخاب ترکیب بازیکنان تیم آرژانتین پرداخته است. 

سابیا در خصوص احساسی که در مورد جام جهانی دارد، گفت: عادت ندارم خیلی زودتر از موعد به مسائل فکر کنم. هدف اول من مسابقات مقدماتی بود، بعد دیدارهای دوستانه و سپس قرعه کشی نهایی. ولی هرچه مسابقات نزدیک تر می شوند، استرس من هم بیشتر می شود. 

سرمربی آرژانتین ادامه داد: در مورد جام جهانی زیاد با خانواده و دوستانم صحبت نمی کنم. وقتی در خانه هستم سعی می کنم از این موضوع دور باشم و خانواده هم کمکم می کند چون می دانند زیر چه فشاری قرار دارم. 

وی در مورد اظهار نظرهایی که در مورد سختی و یا آسانی گروه آرژانتین در جام جهانی می شود، خاطر نشان کرد: گزینه دیگری هم بین این دو وجود دارد؛ ما بزرگترین دشمن خودمان هستیم. اگر در اوج آمادگی باشیم می توانیم گروه را برای خود راحت تر کنیم و اگر هم صد در صد آماده نباشیم آنوقت هر تیمی می تواند زندگی را برایمان سخت کند. 

سابیا احساس خود از تماشای عملکرد بازیکنانش در تیم های باشگاهی خود را نیز چنین توصیف کرد: عصبی می شوم! گاهی مجبورم مسابقات را با همکارانم تقسیم کنم چون همزمان بازی های زیادی انجام می شود. همه ما وقتی بازی آنها را تماشا می کنیم، دقیقا یک جور فکر می کنیم. اینکه هیچکدام مصدوم نشوند. هر وقت یکی از آنها زمین می خورد نگران می شوم. اگر بلافاصله بلند شود که هیچ ولی اگر از زمین بیرون برود، سعی می کنیم بفهمیم چه اتفاقی افتاده است. دوست دارم خوب بازی کنند اما مهمتر از آن اینکه اتفاقی برایشان نیفتد. به همین دلیل فقط از تماشای بازی هایی لذت می برم که هیچکدام بازیکنان ما در آن نباشند.

وی در این خصوص به برنامه جایگزین در صورت مصدومیت لیونل مسی نیز اشاره کرد و گفت: باید همیشه یک برنامه جایگزین وجود داشته باشد. گاهی برنامه جایگزین خیلی شبیه برنامه اصلی است و گاهی هم نه. باید خودمان را با شرایط وفق بدهیم. ما تا کنون بازی های کمی را بدون مسی انجام داده ایم ولی حقیقت این است که جایگزینی برای او وجود ندارد. هیچ باشگاه و تیم ملی در دنیا نیست که بتواند با مسی و یا بدون او یک جور بازی کند. ما خیلی به او متکی هستیم به طوریکه غیبتش را کاملا احساس می کنیم. اگر چنین اتفاقی بیفتد، باید ببینیم چطور می توانیم تیم را اداره کنیم. البته ایده هایی داریم. مثلا در بازی با ایتالیا در رم او را نداشتیم و سرخیو آگروه هم نبود ولی باز هم توانستیم خودمان را به شرایط وفق بدهیم. اگر لازم باشد دوباره این کار را انجام خواهیم داد. 

سرمربی آرژانتین که دو سال پیش در گفت و گوی دیگری با فیفا گفته بود مشکلی با انتقادها ندارد، دوباره نسبت به انتقادهایی که در مورد دفاع تیمش مطرح می شود، تأکید کرد: ناراحتم نمی کند و برایم قابل درک است. باید همه انتقادها را تحلیل کنم و از آنها برای بهتر شدن بهره بگیرم. ولی در عین حال نمی توانم همه چیز را بشنوم یا بخوانم. من هم یکی مثل بقیه هستم و از این رو یاد گرفته ام که به برخی نظرها بیشتر توجه کنم و به برخی دیگر کمتر.

سابیا در مورد لقب رام نشدنی که به تیم آرژانتین داده شده است، ادامه داد: این تیم آرژانتین است و همین اتفاق هم در سطح باشگاهی می افتد. تمام کشور پشت تیم ملی است و هر کسی هم نظری دارد. این قانون فوتبال است و من هم قبل از ورود به تیم آرژانتین این را می دانستم. 

وی به آمادگی ته وز و تلاش رسانه ها برای بازگرداندن او به تیم ملی هم پرداخت و اظهار داشت: هر کسی حق دارد نظرش را بگوید. من هم همه را می شنوم و در نهایت تصمیم خودم را می گیرم. دوست ندارم در مورد بازیکنانی که در تیم نیستند صحبت کنم. این برای ته وز هم بهتر است. من بیشتر از همه حرف هایی که در مورد او می زنند را درک می کنم. 

سرمربی حریف ایران در جام جهانی از واکنش مردم در خیابان نسبت به او و درخواست هایی که از وی دارند، گفت: زیاد بیرون نمی روم اما وقتی بیرون هستم عشق و علاقه آنها را می بینم که پیشاپیش تیم را قهرمان می دانند. من با شنیدن اینکه چطور بهترین تیم جهان بودیم، بزرگ شده ام حتی وقتی ناکام بودیم. ولی این طبیعی است. ما اینگونه هستیم. گاهی فکر می کنیم بهتر از آنیم که واقعا هستیم. اعتماد به نفس زیادی خوب نیست. باید تلاش کنیم و واقع بین باشیم. 

سابیا بیشترین نگرانی خود را بابت ناکامی در جام جهانی دانست و افزود: موفقیت هم می تواند خطرناک باشد. من همیشه سعی می کنم هنگام شکست خونسردی خود را حفظ کنم و در زمان پیروزی فروتن بمانم. گاهی اوقات برای چند لحظه فکر رسیدن به فینال به ذهنم می آید ولی باید افکارم را روی چیزهای دیگری متمرکز کنم. 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار