بازدید 8683

واریز قسط چهارم اردیبهشت ‌ماه

کد خبر: ۳۹۳۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۷ 15 April 2014
قائم مقام رئیس بانک مرکزی درباره وصول اقساط دارایی بلوکه شده ایران گفت: اقساط دوم و سوم از پول‌های بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران از طریق بانک های اروپایی و کشور عمان به حساب های بانک مرکزی واریز شده است و قسط چهارم نیز تا پنج اردیبهشت و صول می شود.

اکبر کمیجانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزرای خانه ملت افزود: علاوه بر قسط اول از دارایی های بلوکه شده ایران در بانکهای خارجی مانند بانک ژاپن، اقساط دوم و سوم از از پول‌های بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران  نیزاز طریق بانک های اروپایی و کشور عمان به حساب بانک مرکزی واریز شده است.

قائم مقام رئیس بانک مرکزی در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه برخی ها عنوان می کنند تاکنون اقساط دوم و سوم از پول‌های بلوکه شده حاصل از فروش نفت ایران وصول نشده است، گفت: این موضوع را قبول ندارم به دلیل اینکه قسط اول به میزان 550 میلیون دلار، قسط دوم به میزان 450 میلیون دلار و قسط سوم به میزان 550 میلیون دلار وصول شده است.

وی ادامه داد: قسط چهارم از دارایی های بلوکه شده نیز تا پنج اردیبهشت واریز خواهد شد و کارهای مقدماتی این کار انجام شده است.

قائم مقام رئیس بانک مرکزی ادامه داد: در حال حاضر برنامه ریزی هایی برای برداشت از مطالبات ارزی وصول شده در حال انجام  و حتی بخش هایی از منابع ارزی وصولی برداشت  و برای سه بانک ال سی گشایش شده است.

وی در خصوص مشکلات موجود درپرداخت وام قرض الحسنه ازدواج نیز گفت: وام ازدواج از محل منابع قرض الحسنه تامین می شود به دلیل اینکه در قانون بودجه تکالیفی زیادی برای منابع قرض الحسنه در زمینه های  اشتغال زایی، کمک رسانی به مددجویان کمیته امداد و زندانیان ایجاد شده است، بخش مهمی از منابع قرض الحسنه بانکها در این زمینه ها استفاده می شود بنابراین بانک ها در پرداخت وام ازدواج محدود می شوند.

کمیجانی افزود: برای افزایش اعطای وام های قرض الحسنه از مردم دعوت می کنیم تا با نیت خیرخواهانه سپرده گذاری قرض الحسنه انجام دهند و بانک ها نیز آمادگی لازم را پذیرش این سپرده ها را دارند.

وی تصریح کرد:  برای تقویت اعطای وام های قرض الحسنه ازدواج باید از تکالیف تعیین شده برای منابع قرض الحسنه بانک ها کاسته شود.  

قائم مقام رئیس بانک مرکزی یادآور شد: البته با وجود تکالیف تعیین شده برای منابع قرض الحسنه بانک ها در حال رایزنی با بانک ها هستیم که روند اعطای وام ازدواج تسریع شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل