بازدید 8856

وزیر خارجه رژیم اسرائیل: با کشورهای عربی علیه ایران متحد می‌شویم

در سال‌های اخیر و به موازات تداوم روند دیپلماتیک بر سر برنامه هسته‌ای ایران، همواره این بحث بوده که برخی از دولت‌های منطقه، ضمن نگرانی از احتمال تقویت ایران در نتیجه موفقیت مذاکرات، درصدد کارشکنی در این مسیر هستند؛ اما این بار، یک مقام ارشد رژیم اسرائیل آشکارا از طرح این رژیم برای اتحاد با کشورهای عربی علیه ایران سخن گفته است.
کد خبر: ۳۹۳۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۵ 15 April 2014
وزیر خارجه رژیم اسرائیل: با کشورهای عربی، علیه ایران متحد می‌شویمدر سال‌های اخیر و به موازات تداوم روند دیپلماتیک بر سر برنامه هسته‌ای ایران، همواره این بحث بوده که برخی از دولت‌های منطقه، ضمن نگرانی از احتمال تقویت ایران در نتیجه موفقیت مذاکرات، درصدد کارشکنی در این مسیر هستند؛ اما این بار، یک مقام ارشد رژیم اسرائیل آشکارا از طرح این رژیم برای اتحاد با کشورهای عربی علیه ایران سخن گفته است.

به گزارش «تابناک»، آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم اسرائیل اظهار داشته، این رژیم در حال مذاکره با برخی کشورهای عربی که آن را به رسمیت نمی‌شناسند، است تا بر پایه ترس مشترک از ایران، نسبت به برقراری روابط دیپلماتیک با آن‌ها اقدام کند.

لیبرمن که این سخنان را در گفت‌و‌گو با روزنامه «یدیعوت آحارانوت» بیان می‌کرده، افزوده عربستان سعودی و کویت، از جمله کشورهایی هستند که در این زمینه مورد توجه رژیم اسرائیل قرار دارند. این نخستین بار است که یک مقام ارشد اسرائیلی، صراحتاً از تعامل این رژیم با کشورهای عربی برای مقابله با ایران سخن می‌گوید.

وزیر خارجه رژیم اسرائیل گفته: «برای نخستین بار، درکی وجود دارد، مبنی بر اینکه تهدید واقعی، اسرائیل، یهودیان یا صهیونیسم نیست، بلکه ایران، جهاد جهانی، حزب‌الله و القاعده است».

وی درباره برقراری رابطه با کشورهای عربی افزود: «تماس‌ها و گفت‌و‌گوهایی وجود دارد؛ اما اکنون ما بسیار نزدیک به مرحله‌ای هستیم که تا یک سال یا هجده ماه، دیگر این موضوع پوشیده نمی‌ماند و روابط ‌آشکارا برقرار خواهد شد».

لیبرمن ضمن اشاره به اینکه در این زمینه با کشورهای عرب «معتدل» تماس داشته، گفته وی هیچ مشکلی برای سفر به عربستان سعودی یا کویت ندارد.

وی افزود: «من بیش از چندین سال را به دیدار و گفت‌و‌گو با آن‌ها گذرانده‌ام؛ تا جایی که به آن‌ها مربوط می‌شود، تنها یک مسأله وجود دارد و آن ایران است».

وزیر خارجه رژیم اسرائیل با ادعای اینکه تا سال ۲۰۱۹، مجموعه‌ موافقت‌نامه‌های صلح میان این رژیم و کشورهای عربی بسته خواهد شد، گفته: «من مطمئنم‌ تا آن زمان به وضعیتی خواهیم رسید که در آن، با بیشتر دولت‌های معتدل عربی رابطه کامل دیپلماتیک داشته باشیم. شما می‌توانید روی حرف من حساب کنید».

گفتنی است، ساعتی پس از انتشار این مطالب ‌به نقل از لیبرمن، دولت‌های عربستان و کویت اظهارات وی را تکذیب کردند. سخنگوی وزارت خارجه عربستان به «رویترز» گفته: «هیچ گونه رابطه یا گفت‌و‌گویی با اسرائیل در هیچ سطحی وجود نداشته است».

معاون وزیر خارجه کویت نیز ضمن رد این سخنان اظهار داشته: «این درست نیست. ما چنین گفت‌و‌گوهایی نداشته‌ایم».

با ‌وجود این، باید اشاره کرد که پیش از این، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز بار‌ها گفته بود که این رژیم و کشورهای عربی، در زمینه توقف برنامه هسته‌ای ایران ‌هدف مشترک دارند و مدعی شده بود که این دولت‌ها نیز مانند رژیم اسرائیل، برنامه هسته‌ای ایران را تهدیدی علیه خود ‌می‌دانند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار