بازدید 17809

هدف مشكوك انتشار مقاله ضدايراني عاشق ناكام صدام

«فهد الاحمد»، برادر امير سابق و كنوني كويت كه در جريان اشغال كويت توسط عراق در سال 1990ميلادي به دست ارتش بعثي عراق كشته شد، در اين مقاله با عنوان «پيش از آن‌كه بر ما جنگي تحميل شود، بايد خود را آماده كنيم» آورده است: «بايد با نازي‌هاي جديد با قلبي پاك و سينه‌اي آهنين مقابله كرد كه اگر ايران روزي به سوي اين سرزمين پاك حمله‌ور شد، بداند در حساب‌هاي خود اشتباه كرده است!»
کد خبر: ۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۴ 27 December 2007
روزنامه ضدايراني «الوطن» ـ چاپ كويت ـ منسوب به خاندان حاكم بر كويت كه توسط «شيخ علي الصباح»، فرزند «خليفه الصباح»، وزير نفت سابق كه مختلس معروفي در جريان قراردادهاي نفتي كشورش به شمار مي‌رود، مقاله‌اي را از «فهد الاحمد الصباح» كه به همراه صدام و ملك حسين اردني، اولين شليك‌‌كننده تير به سوي ايران در سال 59 بود، منتشر كرده است كه وي ضمن وارد كردن اتهاماتي بي‌پايه به جمهوري اسلامي ايران، از «پيروزي‌هاي عراق» تجليل كرده است!

به گزارش سرويس بين‌الملل «تابناك»، «فهد الاحمد»، برادر امير سابق و كنوني كويت كه در جريان اشغال كويت توسط عراق در سال 1990ميلادي به دست ارتش بعثي عراق كشته شد، در اين مقاله با عنوان «پيش از آن‌كه بر ما جنگي تحميل شود، بايد خود را آماده كنيم» آورده است: «ايراني كه به كتاب خدا، نداي عقل و وجدان انساني و جهاني اهميت نمي‌دهد و معاهدات بين‌المللي و قطعنامه‌هاي سازمان ملل متحد را زير پا مي‌گذارد، بعيد نيست با هدف كسب پيروزي، دست به اقدامي ماجراجويانه عليه كويت و گسترش دامنه جنگ به منطقه كند».

در ادامه مقاله اين شاهزاده كويتي كه در جريان جنگ عراق عليه ايران نوشته شده، آمده است: «عراق در اين جنگ، شكست‌هاي جبران‌ناپذير و فراموش‌نشدني را به نظام ايران تحميل و پيروزي باشكوهي را نصيب عراق كرد و دروغگويي نظام ايران را نه تنها براي ملت آن كشور، كه براي تمامي جهانيان به اثبات رساند».

وي افزوده است: «نظام ايران هم‌اكنون مانند گرگي زخمي است كه براي به دست آوردن حتي يك پيروزي، دست به اقدامي خودسرانه عليه كويت بزند؛ به ويژه كه پس از تهديدهاي اخير، ايراني‌ها مي‌گويند كويت در درگيري نظامي كنوني، بي‌طرف نيست».

«فهد الاحمد» با اشاره به اين تهديدات از سوي ايران، از كشور خود خواسته بود كه براي مقابله با وقوع هر نوع جنگي از سوي ايران آماده باشند و نشان دهند كه سكوت آنها در برابر اين حماقت‌ها و تهديدها از ضعف نيست، بلكه از حكمت و رهبري حكيمانه در سياست كويت است.

وي در پايان با ذكر آيه «و اعدوا لهم ما استطعتم من قوة و من رباط الخيل ترهبون به عدو الله و عدوكم» آورده است: «بايد با نازي‌هاي جديد با قلبي پاك و سينه‌اي آهنين مقابله كرد كه اگر ايران روزي به سوي اين سرزمين پاك حمله‌ور شد، بداند در حساب‌هاي خود اشتباه كرده است!».

اين گزافه‌گويي‌ها، تنها گوشه‌اي از مواضع حكام جاهل كويت نسبت به جمهوري اسلامي ايران است. اين در حالي است كه حضرت امام خميني(ره) در هنگام كمك‌هاي ميليارد دلاري كويت به عراق در جنگ عليه ايران، با اطمينان خاطر، نسبت به شكست صدام و حمله به كويت هشدار داده بود!

گفتني است، به نظر مي‌رسد با وجود گذشت بيست سال از پايان جنگ ايران و عراق و هفده سال از مرگ «فهد الاحمد» و در شرايطي كه گفته مي‌شود امير كويت قرار است به ايران سفر كند، هدف اين رسانه از انتشار مقاله يادشده، ضربه زدن به روابط دوجانبه جمهوري اسلامي ايران و كويت باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل