بازدید 6820

ربیعی اعلام کرد: رضایت دولت از میزان انصراف از یارانه نقدی

کد خبر: ۳۹۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴ 14 April 2014
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه درآمدهای آزاد شده از هدفمندی یارانه‌ها به سمت اشتغال و بیمه هدایت می شود گفت: دولت از میزان انصراف مردم برای دریافت یارانه نقدی رضایت دارد.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه همایش راهکارهای خروج اقتصاد ایران از شرایط رکود تورمی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه آمار دقیقی درباره تعداد انصراف‌دهندگان از یارانه وجود ندارد گفت: به هر میزانی که مردم از دریافت یارانه نقدی انصراف دهند پول آن را به سمت اشتغال و تولید سوق می‌دهیم. امنیت غذایی با حفظ کرامت انسانی از دیگر برنامه‌هایی است که با اجرای فاز دوم هدفمندی دنبال می‌کنیم.

وی با تاکید بر رشد 7 درصدی اقتصاد گفت: رسیدن به رشد 7 درصدی در اقتصاد راهکاری برای خروج از بیکاری متورم شده است و برای غلبه بر بیکاری تنها باید سالانه یک میلیون شغل ایجاد شود.

ربیعی ادامه داد: در سال 92 برای ایجاد هر شغل در پتروشیمی دو میلیون هزینه لازم بود اکنون در تلاشیم تا بتوانیم مانع از رشد نرخ بیکاری شویم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه به مشاغل کوچک و خانگی و همچنین صنایع دستی را از اولویت‌های دولت در سال 93 اعلام کرد و گفت: یکی از برنامه‌ریزی‌های ما در آزادسازی منابع حاصل از هدفمندی توجه به مشاغل روستایی است.

وی با بیان اینکه مرز سنی در بیمه اجتماعی بازنشستگی روستائیان را منتفی کردیم گفت: دولت بنا دارد به هر میزان منابع از اجرای فاز دوم هدفمندی آزاد شود توجه خود را به مشاغل روستایی بیشتر کند.

ربیعی با بیان اینکه یکی از تاکیدات قانون برنامه پنجم بیمه برای تمام افراد جامعه است تاکید کرد: حتی اگر کسی برای بیمه کردن خود مراجعه نکند طرح بیمه اجباری را به دولت خواهیم برد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پیش‌بینی ما این است که 5 تا 6 میلیون با درآمدی بالغ بر 16 هزار و 600 تومان بیمه روستایی و سرانه 22 هزار تومان برای بیمه شهری بحث را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: قصد داریم طی 3 تا 4 سال آینده میزان خروج پول از جیب بیماران برای هزینه‌های درمانی را به 30 درصد برسانیم.

ربیعی در پاسخ به اینکه افرادی که از دریافت یارانه انصراف می‌دهند مشمول چه خدماتی خواهند شد گفت: کارت‌های همیاری را برای آن دسته از افرادی که از حق خود گذشت می‌کنند تهیه خواهیم کرد و مزایایی نصیب آنها می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دولت از میزان انصراف مردم برای دریافت یارانه نقدی رضایت دارد افزود: بخشی از منابع حاصل از انصراف افراد از دریافت یارانه نیز به سمت بهزیستی و حمایت از کودکان کار هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای ساماندهی کودکان خیابانی اظهار داشت: اهدای یارانه نقدی زمان ندارد و افراد می‌توانند پس از پایان مدت ثبت‌نام مراجعه و یارانه نقدی خود را به نفع بیماران صعب‌العلاج اهدا کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل