بازدید 5120

بازار بورس تک بعدی شده است

کد خبر: ۳۹۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱ 14 April 2014
یک کارشناس بازار سهام با بیان اینکه بورس نیازمند ورود نقدینگی و حمایت دولت است، گفت: افزایش یکباره نرخ سود بانکی و بی‌اعتمادی سرمایه‌گذاران از عوامل افت شاخص است.

علی شکری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به سقوط شدید بیش از 1500 واحدی شاخص بورس اظهار داشت: این افت بسیار برای سرمایه‌گذاران بورس عجیب به نظر رسید.

وی با اشاره به اینکه افزایش سود سپرده بانکی توسط دولت طرف تقاضای بازار را تحت تاثیر منفی قرار داده است، گفت: در شرایط فعلی افزایش نرخ سود بانکی ضمن ضربه به صنعت کشور موجب افت شدید قیمت سهام شرکت‌ها در بورس شده است.

شکری ادامه داد: خلاء تقاضایی که اخیرا در بازار سرمایه ایجاد شده ناشی از اقدامات بانک مرکزی در افزایش نرخ سود سپرده بانکی است که در این خصوص بسیاری از سرمایه‌گذاران خرد که کمتر از 5 میلیون تومان سرمایه آورده بودند برای عرضه هجوم آوردند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: اجرای هدفمند‌سازی یارانه‌ها خود به تنهایی گروهی از بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد و تصمیمات غلط اقتصادی در حوزه بانکی کلیت بازار را نشانه گرفته است.

شکری با بیان اینکه اکنون بازار تک‌بعدی شده است، گفت: افت قیمتی گروهی در بازار منجر به کاهش قیمت سهام بسیاری از شرکت‌ها می‌شود و دلیل آن هم فروش برخی سهام غیرمرتبط در پرتفوی سرمایه‌گذاران با وجود عدم نقد‌شوندگی سهام اصلی است.

وی افزود: اکنون بازار نیازمند حمایت و ورود نقدینگی خوب است و در غیر این صورت افت بیشتر قیمت سهام شرکت‌ها حتی زیر ارزش ذاتی روی خواهد داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان