بازدید 23698
يك نماينده مجلس؛

شاید بانک مرکزی با افزایش نرخ سود موافق است!

هم اکنون عزم دولت برای جمع‌آوری نقدینگی در جامعه است و به همین دلیل، بانک مرکزی نیز شاید سکوت کرده تا بانک‌ها با افزایش نرخ سود بانکی در جمع‌آوری نقدینگی کمک کرده و بتواند به وسیله آن تا آنجا که می‌شود، تورم را در جامعه کنترل کند.
کد خبر: ۳۹۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹ 13 April 2014
دولت پول کافی برای پرداخت یارانه همه مردم را دارد!آنچه تاکنون از سوی مقامات رسمی درباره مصوبات شورای پول و اعتبار بیان شده، حاکی از عدم تغییر در میزان سود بانکی در سال جاری است؛ اما تحرکات برخی بانک‌ها در راستای بالا بردن خود‌سرانه نرخ سود بانکی است.

به گزارش «تابناک»،‌ وزیر امور اقتصادی و دارایی و همچنین رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه دولت قصد تغییر سیاست‌های ارزی در سال ۹۳ را ندارد، اعلام می‌کند: به تازگی عموم اعضای شورای پول و اعتبار،‌ به این جمع‌بندی رسیده‌اند که نیازی به تغییر نرخ سود بانکی در سال ۹۳ نیست، ولی‌‌ همان گونه که اشاره شد، رفتار‌ها نشان از یک افزایش چراغ خاموش دارد.

‌بنا بر این گزارش، امروز محمد حسن‌نژاد، عضو ناظر مجلس در شورای پول و اعتبار، در رابطه با افزایش چراغ خاموش سود سپرده و تسهیلات بانکی گفت: شورای پول و اعتبار، مصوبه‌ای برای افزایش سود سپرده‌های بانکی ابلاغ نکرده، اما بانک‌ها نرخ سود سپرده و تسهیلات را افزایش داده‌اند و بانک مرکزی نیز برخوردی با متخلفین نداشته است.

وی افزود: از این رو مطالبه ما از بانک مرکزی شفاف‌سازی در این باره است؛ یعنی اگر نرخ‌های جدید را می‌پذیرد،‌ رسمی اعلام کند و اگر هم با این موضوع مخالف است، با بانک‌های متخلف برخورد کند.

اما از سوی دیگر، رمضانعلی سبحانی‌فر درباره این موضوع ‌اظهار داشت، گویا خود بانک مرکزی نیز با این قضیه موافق است و ‌این سکوت بانک مرکزی، نشان از یک چراغ سبز به بانک‌ها برای افزایش نرخ سود بانکی است!

وی افزود: هم اکنون عزم دولت برای جمع‌آوری نقدینگی در جامعه است و به همین دلیل، بانک مرکزی نیز شاید سکوت کرده تا بانک‌ها با افزایش نرخ سود بانکی در جمع‌آوری نقدینگی کمک کرده و بتواند به وسیله آن تا آنجا که می‌شود، تورم را در جامعه کنترل کند.

این نماینده گفت: ولی اینجا باید دولت یک چیز را مد نظر قرار دهد و آن اینکه، اگر از یک سو‌ قصد کاهش تورم را دارد، شاید به‌‌ همان میزان، ایجاد رکود کند. به همین دلیل باید بخش‌های دیگری از جمله صنعت و چرخه تولید فعال شود تا بتوان به‌ پویایی لازم رسید.

وی در پاسخ به اینکه بانک مرکزی پاسخگو نیست و مجلس نیز نمی‌تواند از رئیس بانک مرکزی بازخواست کند، گفت: ما به رئیس بانک مرکزی در مجلس دسترسی داریم، چرا که رئیس جمهور را مسئول اعمال رئیس بانک مرکزی می‌دانیم و اگر لازم باشد از وی سؤال می‌کنیم.

وی در پاسخ به اینکه هزینه سؤال از رئیس جمهور زیاد است و مجلس نمی‌تواند هر زمان که بخواهد از رئیس جمهور طرح سؤال کند، گفت: به هر حال اگر به جایی برسیم که خسارت و زیان وارده به جامعه زیاد شده باشد، از رئیس جمهور در این باره توضیح خواهیم خواست.

وی گفت‌: به نظر من، هم‌اکنون بالا بردن نرخ سود بانکی اثرات مثبت دارد؛ اما‌‌ همان گونه که گفته شد، باید تزریق به بخش تولید نیز ‌باشد تا اثرات مثبت آن پایدار شود و جامعه دچار رکود نگردد. به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در بودجه امسال، بحث‌های خوبی در ارتباط با فاینانس، تسهیلات و صندوق توسعه شده، با برنامه‌ریزی درست‌، جامعه از رکود خارج می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۱۷
انتشار یافته: ۱۸
بعضی ازاقایان مجلسی ها این چه طرز صحبت کردن با رئیس جمهور مملکت است بعضی هارا مثل اینکه ازگاراژها آورده توی مجلس چپانده اند 8سال تمام جرات جیک زدن نداشتید حالا عربده میکشید همانطورکه شما عصبانی هستید ماهم عصبانی هستیم مواظب گفتار وکردار خود باشید وجامعه را به تشنج نکشید
با سلام آقایان محترم کاش آن 8 سال کذایی هم از رئیسجمهور سوال میشد تا مملکت به این حال روز نمی افتاد
شما که دراحضار نمودن وزراء به مجلس ودردادن کارت زرد درکل دوره های مجلس دارید رکورد میزنید حالا رئیس جمهور را هم صدا بزنید تا شاهکار کرده باشید
کاری که درزمان احمدی نژاد نشد
و وقتی هم شد مجلس را با نشان بدم نشان بدم همه تان را مسخره کرد
چرا از ریس جمهور قبلی که جامعه را به فلاکت رساند هیچ سوالی نکردید که کارکشور به اینجا نکشد ؟.....
این همه محمودو اوردید مجلس چی شد؟!!!
ان موقع که احمدی نزاد رئیس جمهور بود چرا سوال نکردید؟ ببینید به چه روزمان در آورده..
ربا ربا ربا. خود سود بانک عامل اصلی تورمه .
كاش زمان احمدي نژاد اين كار را انجام مي‌داديد كه خسارت وارده نه تنها زياد نبود بلكه فوق العاده زياد بود.
اما....
میزان خسارت را چگونه می سنجید ؟ باید میزان خسارت چقدر باشد ؟
اینها نماینده مردم نیستند. نماینده کسانی هستند که تایید صلاحیشان کرده اند
خود مجلس در افزایش تورم ورشد اقتصادی منفی و بیکاری گسترده در سالهای گذشته نقش اساسی داشت وچه کسی پاسخگو است؟
ربا ربا ربا. خود سود بانک عامل اصلی تورمه .
مردم ÷شتیبان روحانی هستند و خواهند بود شما وام ثال شما غلط می کنید که روحانی را به مجلس می کشانید.

شما زمان احمدی نپاد که این همه تخلف> اختلاس> خسارت و تورم ایجاد شد هیچ غلطی نکردید حالا روحانی را به مجلس می کشانید.
سود بانکی!! با این نرخ تورم بالا که سودی به سپرده گذاران بانکی نمی رسد! و مردم با سپرده گذاری در بانکها ارزش سرمایه و سپرده خود را از دست می دهند. شورای پول واعتبار باید تجدید نظری منطقی انجام دهد و نرخ سود بانکی را افزایش دهد تا مردم رغبت بیشتری برای سپرده گذاری و مشارکت در تولید از خود نشان دهند.
اجازه بدید ببینید بعد از توافق چه اتفاقی می افتد!
نقدینگی رو با اعلام صعودی بودن شاخص بورس سهام و جذاب جلوه نمودن بازار سرمایه در رسانه ها در سال 92 جمع کردند بعد در عرض 2 ماه شاخص 15000واحد منفی شد. در یک کلام سقوط آزاد شاخص بورس.و ضربه شدید مالی به سهامداران که به این زودی درست نمیشه
آقای محترم چرا زمانی که احمدی نژاد کشور را به منجلاب کشاند شما عرضه این کار را نداشتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
چون از احمدی نزاد می ترسیدند که مبادا خیلی چیزها را رو کند...
جذب پول توسط بانکها چه منافاتی با سرمایه گذاری در صنعت داره؟ مگر غیر از اینه که بانکها همین پول رو یا مستقیم سرمایه گذاری میکنند یا به صورت وام در اختیار صنعت و تجارت میگذارن. اتفاقا با این کار پولها از دلار و طلا به سمت سرمایه گذاری میرن. امان از این نماینده های بیس...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر