بازدید 12680

روشنگری مالی سرخابی‌ها دیگر چه سروصدایی به‌ پا خواهد کرد؟

امیررضا خادم بر این باور است، به ‌خاطر استقلال و پرسپولیس مجبور شده‌اند اصلاح نظام باشگاهداری را ‌وارونه انجام دهند؛ اما همین خان اول، سروصدا و جنجال بسیاری به راه انداخته‌‌ است. تنها افشای لیست ارقام قراردادهای یکی از دو باشگاه، موجب شده تا حاشیه‌های فراوانی ایجاد شود، ولی از صندوقچه این تیم‌ها دیگر چه سروصداهایی برخواهد خاست؟
کد خبر: ۳۹۲۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۷ 13 April 2014
روشنگری مالی استقلال ـ پرسپولیس دیگر چه سروصدایی به‌ پا خواهد کرد؟امیررضا خادم بر این باور است، به ‌خاطر استقلال و پرسپولیس مجبور شده‌اند اصلاح نظام باشگاهداری را ‌وارونه انجام دهند؛ اما همین خان اول، سروصدا و جنجال بسیاری به راه انداخته‌‌ است. تنها افشای لیست ارقام قراردادهای یکی از دو باشگاه، موجب شده تا حاشیه‌های فراوانی ایجاد شود، ولی از صندوقچه این تیم‌ها دیگر چه سروصداهایی برخواهد خاست؟

به گزارش «تابناک»، لیگ بر‌تر فوتبال ایران به‌ پایان خود رسیده و بر خلاف اینکه حتی پیش از هفته پایانی، بسیاری از تیم‌ها به ‌دنبال تدارکات فصل جدید تیم خود بودند، استقلال و پرسپولیس همچنان‌ بلاتکلیف‌اند و حتی هیأت مدیره این باشگاه‌ها، هنوز ترمیم نشده است؛ چه رسد به اینکه فرایند خصوصی‌سازی و تیم مدیریتی جدید این دو باشگاه مشخص شود.

چیزی که مسلم است اینکه هر دو فردی که اکنون مدیرعامل این باشگاه هستند، در آینده نزدیک در پست خود ‌نخواهند بود و رفتنی هستند و همین، وضعیت را برای فصل آینده این دو باشگاه بغرنج‌تر خواهد ساخت.

بنا بر این گزارش، علی فتح‌الله‌زاده پس از پایان لیگ تقریبا در همه گفت‌وگو‌هایش از رفتن پس از مسابقات آسیایی خبر داده و این مهم با توجه به وضعیت بد استقلال در این مسابقات بیشتر از دو هفته به طول نخواهد انجامید. علی پروین نیز پس از اینکه از شادی اولیه مدیرعاملی‌اش بیرون آمد و جیب‌های خالی باشگاه را دید، هرچه‌ توانست علیه وزارت ورزش و شخص وزیر موضع‌گیری کرد تا بوی الرحمانش در باشگاه بپیچد.

اما بیشتر از اینکه رفتن و بلاتکلیفی مدیران این باشگاه در این میان اهمیت داشته باشد، وضعیت عجیب و غریب این دو باشگاه است که در ‌سال‌ها‌ و با مدیریت‌های متفاوت، سرانجام مشابهی داشته‌اند، به ‌گونه‌ای که تنها حسابرسی از باشگاه پرسپولیس، بدهی تقریبی ۷۰ میلیاردی را برای این باشگاه به‌ همراه داشته است و به زودی ‌وزارت ورزش و جوانان وضعیت حسابرسی باشگاه استقلال را منتشر خواهد کرد.

امیرخادم بر این باور است، ‌جنجال‌هایی که پس از انتشار مبلغ قراردادهای پرسپولیس ایجاد شده، طبیعی بوده و در این زمینه گفته است: «ما تلاش کردیم که ورود فنی منسجم و با برنامه داشته باشیم که این اتفاقات هم سر و صدای خاص خود را دارد. کسی که به درون آب می‌رود، پا‌هایش خیس می‌شود. ما نسبت به این موضوع که باشگاه‌ها باید برای کشور و علاقه‌مندان بی‌شمارشان حفظ شود، احترام قائل هستیم؛ اما طبیعی است که برای مداوای یک مریض، احتمال جراحی و مصرف دارو هم هست. خواسته یا ناخواسته این گونه بررسی‌ها مشکلات خاص خود را دارد و سر و صدا هم به پا می‌کند. ما به عنوان افرادی که مسئولیت داریم با مشورت با اهالی باشگاه و تحمل همه موانع، باید اقدامات مناسب را انجام دهیم تا مشکلات به آینده کشیده نشود».
 
همه آن‌هایی که با روی کار آمدن دولت جدید و وعده‌های آن‌ها درباره خصوصی‌سازی این دو باشگاه روبه‌رو شدند، می‌دانستند، آنها کار آسانی ‌پیش‌ روی ندارند؛ اما هم‌اکنون که این مهم با حرکت بسیار کند و ‌حاشیه‌های بسیاری آغاز شده، امیدواریم ‌رسالت شفاف‌سازی از دستور کار وزارت ورزش خارج نشود.

باید گفت، همان گونه که انتشار رقم قراردادهای باشگاه پرسپولیس، سرو‌صدای زیادی به پا کرده، افشاری دیگر مواردی که در این سال‌ها پیرامون این دو تیم وجود داشته نیز ممکن است ‌جنجال‌آفرین شود؛ از پرداخت پول به خبرنگاران تا اهدای ویلا و ماشین به جای مبلغ قرارداد و فرارهای مالیاتی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید!

ناگفته نماند، ‌شاید حمله‌هایی که در روزهای اخیر از سوی ذی‌نفعان این دو باشگاه برای افشای حقایق پشت پرده آن‌ها صورت گرفته، ‌موجب شود که پرونده این دو باشگاه نیز مشمول مصلحت‌اندیشی‌هایی شود و روند شفاف‌سازی آن را ‌مختل کند.

واقعیت این است که حتی هواداران استقلال و پرسپولیسی که این روز‌ها تیمشان حال و روز چندان خوشی ندارد، نیز امیدوارند ‌یک بار ‌برای همیشه، بنای مدیریت غیر‌اصولی و سلیقه‌ای ـ که موجب می‌شود دو باشگاه بیش از ۱۰۰ میلیارد بدهی بالا بیاورند ـ از دامن این دو باشگاه برچیده شود و یک ساختار مناسب و اصولی روی کار بیاید.

گفتنی است، شفاف‌سازی در مسیر خصوصی‎‌سازی این دو باشگاه، مهم‌‎‌ترین کاری است که مسئولان وزارت ورزش نباید آن از یاد ببرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
بنده طرفدار سپاهان هستم و می دونم که خیلی ها نسبت به هزینه های این تیم براشون سوال هست مخصوصا با توجه به فضاسازی های زیاد رویانیان در این فصل . امیدوارم جناب خادم به سراغ سپاهان هم بیان و وضعیت این تیم را هم مشخص کنند و اگه تخلفی شده اعلام بشه چون این اتفاق هم به شفاف سازی فضای فوتبال کشور کمک میکنه هم باعث میشه دیگه کسی نتونه ضعف خودش را با فضا سازی در مورد "یک تیم صنعتی" بپوشونه.
به کوری چشم تو و امثال تو که دوست دارن استقلال تو آسیا حذف بشه، انشاءالله صعود میکنیم
پرداخت پول به رسانه ها از جانب پرسپولیس بوده، چه ربطی به استقلال بوده؟
چرا یاید پول بازیکنان استقلال و پیروزی از جیب مردم داده بشه
به نظرم باید از روند شفاف سازی وزارت ورزش حمایت کرد و جلوی پرداخت های بی رویه را گرفت
امیر رضا را از نوجوانی که در یک باشگاه کشتی میگرفتیم، میشناسمش. به معنای واقعی او یک انسان و پهلوان است.
انتشار قرارداد بازیکنان بسیار کار زیبایی بود تا این دو باشگاه بدانند با افرادی کارکرده طرف هستند.
این پرسپولیس بود که به رسانه ها رشوه داد
اب از اب تکون نمیخوره!!لیگ بعدی پر بارتر م میشه!!!
70 میلیارد ؟ پول بازیکن هارو کم کنید بپرسید بقیش کجا رفته بیچاره ها مه آفرید و زنجانی اسمشون بد در رفته
امیدوارم این دو باشگاه برای همیشه دستشون از بودجه دولتی کوتاه بشه تا از این طریق مدیریت اصولی و بهتری داشته باشن.
ای کاش هزینه‌های سپاهان از بیت المال در ده سال اخیر هم منتشر شود.
قول داده بودید تاقبل پایان لیگ این2باشگاهو خصوصی کنید پس چیشد؟؟؟؟اخه وقتی کسایی هسن که حاضرن همون 70 میلیاردبدهی که شمامیگینو بدن وباشگاهوبخرن چرا دس ازسراین 2باشگاه برنمیدارید؟؟یادش بخیرکه وقتی یزدانی خرم وارد کشتی شدچطورباهاش برخوردشد حالا شماچرا واردفوتبال شدید؟؟؟
خوان نه خان مگه از هفت خوان رستم عاریه نگرفتین؟
پول بیت المال را به کسانی می دهید که تعصبی ندارند من که راضی نیستم.
مرگ يكبار شيون هم يكبار . . . وضعيت اين دو تيم پايتخت مشخص شود و اصلاح گردد نيمي از راه اصلاح باشگاهداري در ايران پيموده شده است .
کسی نیست حکم بده تو این وضعیت مالی و بدهکاری و قرض و بیچارگی که دولتی ها میگویند چرا باید این همه پول و سرمایه خرج فوتبالی ها شود؟؟؟؟

هر که نیاز ندارد یارانه نگیرد چرا چون باید بریزیم به چاه (فوتبالی ها)
به امید روزی که دست فوتبال ایران از کیسه بیت المال قطع بشه اون روز من دوباره فوتبال میبینم.
"خان" را اینجوری می نویسن برادر؟
شماراهم فرستادند تا فوتبال را تخریب کنی ؟؟؟؟؟
اقا بازی دیگر تیمهای ایرانی بغیرازاستقلال پرسپولیس مستقیم پخش شود چند بیننده خواهد داشت .بازی سپاهان وفولاد رابا بازی فولاد خوزستان با پرسپولیس واستقلال مقایسه کنید.وبازی فوتبال درزمینهای بالای 40 هزار نفری انجام میشود وحجم تبلیغات بررسی شود والی اخر....
بلا تکلیفی از وزارت ورزش است .اقای خاد م که خودش عقل کل میدونه باید به این سوال جواب بده که1- چرا هیچ پولی در چند ماه اخیر به پرسپولیس ندادندو دو میلیارد تومان روز آخر وواسه چی ندادن ؟؟2- آقای پروین اسپانسر آوردن (بانک رسالت)چراوزارت ورزش وآقای خادم مانع شدن ؟؟
بسیاری از تیم‌ها به ‌دنبال تدارکات فصل جدید تیم خود بودند، استقلال و پرسپولیس همچنان‌ بلاتکلیف‌اند و حتی هیأت مدیره این باشگاه‌ها، هنوز ترمیم نشده است؛ چه رسد به اینکه فرایند خصوصی‌سازی و تیم مدیریتی جدید این دو باشگاه مشخص شود.
(این مشکلات برای این دو تیم هست تازه آخر فصل میگن چرا نتیجه نگرفتند!!!!)
با شناختی که من از وزیر ورزش دارم ایشان بسیار شجاع و کار بلد و ورزشی هستند و از مدیران میخواهم به فکر کار خودشان باشند ایشان در کار خودش استاد است. اینقدر هم در رسانه ها به فکر تذکر و ..... نباشند.
البته بهتر است بگويي افشاي اسناد جعلي فقط براي به حاشيه بردن تيم پرسپوليس چون تا كنون هيچ سندي حتي قانوني منتشر نكرده ايد تا بفهميد سر و صدا يعني چه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار