بازدید 9000

ابلاغ خدمات جدید بیمه‌ای دندانپزشکی

بر اساس تصمیمات جدید، آموزش بهداشت دهان و دندان نیز به بسته حمایت بیمه‌ها از خدمات دندانپزشکی اضافه می‌شود.
کد خبر: ۳۹۱۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸ 09 April 2014
کنترل مشکلات اورژانسی دندانی، کشیدن دندان‌های چرکی،عکس رادیوگرافی و آموزش بهداشت دهان و دندان توسط بیمه‌ها پوشش داده می شود.
 
به گزارش ایسنا، دکتر محمد حسین خوش‌نویسان رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ضمن اشاره به خدمات دندانپزشکی که قرار است تحت پوشش بیمه قرار گیرد، گفت: بر اساس تصمیمات جدید، آموزش بهداشت دهان و دندان نیز به بسته حمایت بیمه‌ها از خدمات دندانپزشکی اضافه می‌شود.

خوش‌نویسان درباره آخرین اقدامات انجام شده جهت پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی، گفت: تمام اقدامات مربوط به قوانین و مقررات و تدوین دستورالعمل‌ها در این زمینه انجام شده است. تنها باید شرکت‌های بیمه‌ای برنامه‌هایشان را در این زمینه تنظیم کنند.

وی گفت: به این منظور تنها بیمه روستایی تعیین تکلیف نشده بود که این موضوع نیز در دست اقدام است و به زودی جهت پوشش خدمات مشخص شده دندانپزشکی به سایر بیمه‌ها ملحق می‌شود.
 
رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت تاکید کرد: بر این اساس تمام افرادی که از دفترچه بیمه برخوردارند، باید بتوانند از خدمات بیمه‌ای دندانپزشکی استفاده کنند.
 
خوش‌نویسان در پاسخ به سئوالی درباره خدماتی که تحت پوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرند، گفت: کنترل مشکلات اورژانسی دندانی، کشیدن دندان‌های چرکی و غیر قابل نگهداری، گرفتن عکس رادیوگرافی و همچنین آموزش بهداشت در زمینه سلامت دهان و دندان توسط بیمه‌ها پوشش داده خواهد شد.

وی گفت: با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن آموزش بهداشت دهان و دندان، امیدواریم که دندانپزشکان وقت بیشتری برای آموزش بیماران بگذارند.

رئیس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت افزود: در فاز بعدی اجرای این برنامه وارنیش فلوراید جهت محکم شدن سطح مینای دندان و فیشورسیلانت دندان‌های دائمی نیز با حمایت‌های بیمه‌ای انجام خواهد شد.

خوش‌نویسان در پایان گفت: به محض آن که آیین‌نامه اجرایی این امر مصوب شود، می‌توان اقدامات مربوط به اجرای این آیین‌نامه را آغاز کرد. تنها موضوعی که باقی می‌ماند، مسئله تعرفه‌هاست که در این زمینه نیز باید تعرفه‌های جدید ابلاغ شود تا دندانپزشکان بتوانند با عقد قرارداد با بیمه‌ها، نسبت به انجام آن، اقدام کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر