بازدید 60972

مشایی هم آفتابی شد!

با وجود این تکذیب‌های شفاهی، واقعیت‌های ملموس از جنسی است که ناظران را متقاعد می‌کند، احمدی‌نژاد و حامیانش، سودای پایان سکوت و بازگشت به میدان سیاست را در سر دارند
کد خبر: ۳۹۰۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۸ 06 April 2014
روز گذشته اسفندیار رحیم‌مشایی هم از سایه بیرون آمد و پیش‌بینی‌هایی درخصوص تغییر فضای کنونی کرد. یار غار و همیشگی احمدی‌نژاد در گفت‌وگو با سایت «میدان ۷۲»، گفته است: «فضای کنونی برای کسانی که می‌خواهند ناکارآمدی خود را به پای دولت قبل تمام کنند، ادامه نخواهد یافت.» او همچنین می‌گوید که هیچ برنامه‌ای جهت فعالیت در فضای سیاسی ندارد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا به‌همراه احمدی‌نژاد قصد بازگشت به عرصه سیاست را دارد، گفت: «بهتر است به خود آقای احمدی‌نژاد مراجعه کنید. این حملات باعث خواهد شد تا مظلومیت ایشان بیشتر هویدا شود.»

به نوشته شرق، انتشار هفته‌نامه‌ای از سوی کاوه اشتهاردی- از چهره‌های رسانه‌ای دولت پیشین و مدیرعامل اسبق «موسسه ایران»- با سردبیری حسن روزی‌طلب از دیگر چهره‌های رسانه‌ای تیم احمدی‌نژاد، با نام «رمز عبور» از دیگر اقدامات اخیر تیم حامیان احمدی‌نژاد است. این هفته‌نامه که فعلا به‌صورت ماهنامه منتشر می‌شود در شماره نخست خود گزارش‌هایی با عناوین «چالش‌های مردان اقتصادی دولت یازدهم»، «مهدی هاشمی؛ پسری با پرونده‌های نجومی» و برخی پرونده‌های امنیتی منتشر کرده است و در این شماره شاهد آثار و گفتاری از آیت‌الله مصباح‌یزدی، دکتر سیدمسعود میرکاظمی، دکتر حسین کچویان، سیدمحمد غرضی، علی زحمتکش، یوسفعلی میرشکاک و عباس آقازمانی (ابو شریف) هستیم. شاکله اصلی مطالب این نشریه، نشاندن دولت روی صندلی اتهام و ایراد انتقادهای تند علیه عملکرد کابینه «تدبیر و امید» است. نکته جالب اینکه تیتر یک این هفته‌نامه با عنوان «می‌دانید توافق ژنو یعنی چه؟» با صفحه‌ فیس‌بوکی با همین عنوان یکی شده است!

در ادامه همین کنش و واکنش‌ها، مهدی کوچک‌زاده نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری «خانه‌ملت» با بیان اینکه احمدی‌نژاد عرصه سیاسی را ترک نکرده است، گفت: «لزوما حضور در عرصه سیاسی منحصر به نامزدی ریاست‌جمهوری نیست.» این عضو مجلس درباره بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه سیاسی، گفت: «اطلاعی از حضور دوباره احمدی‌نژاد در عرصه ریاست‌جمهوری ندارم اما یقین دارم کسی مثل او نمی‌تواند نسبت به سرنوشت کشور و مردم بی‌تفاوت باشد و تنها دوره ریاست‌جمهوری وی تمام شده است.» به نظر می‌رسد هنوز بازی «گفتم، نگفتم» از سوی این طیف سیاسی دنبال می‌شود و باید در آینده شاهد اظهارات و تکذیبیه‌های بیشتری از این گروه باشیم.

داوری: نقشه‌ای نداریم

در همین خصوص عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی‌نژاد و معاون خبر سابق «ایرنا» درحالی‌که از دیدار نوروزی با محمود احمدی‌نژاد بازمی‌گشت، گفت: «امروز به دیدار ایشان رفته بودم و باید اذعان کنم که تمام جملات و مسایلی که در سایت‌ها از زبان ایشان آمده، تکذیب می‌شود.»

او با اشاره به بیانیه دفتر احمدی‌نژاد می‌گوید: «در متن تکذیبیه آمده که تمام بخش‌های مربوط به روحانی و آینده سیاسی او اشتباه است و احمدی‌نژاد چنین حرف‌هایی نزده است. از سوی دیگر ایشان برنامه‌ای هم برای حضور دوباره در قدرت ندارند. سفر راهیان نور هم سنتی ۲۰ساله است و هر سال آقای احمدی‌نژاد در ایام عید به خرمشهر سفر و از مناطق عملیات بازدید می‌کنند.» داوری در پاسخ به این سوال که غیر از احمدی‌نژاد نزدیکان او هم برنامه‌ای برای انتخابات ندارند، گفت: «هیچ برنامه‌ای برای انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری نداریم اما به هرحال افرادی که هشت‌سال با احمدی‌نژاد همراهی کردند، بر اساس مشاهدات خویش فعالیت‌های سیاسی را ادامه می‌دهند. آقای اشتهاردی هم از ابتدا چهره‌ای رسانه‌ای بود و اکنون هم به فعالیت‌های مطبوعاتی خود برگشته، طبیعی است که از ظرفیت تیم رسانه‌ای در قالب نشریه استفاده شود اما این نشان‌دهنده برنامه ما برای بازگشت به عرصه قدرت نیست.»

داوری ادامه داد: «به نظر می‌آید که بخشی از جریانات سیاسی علاقه‌مندند که به هر قیمتی آقای احمدی‌نژاد را درگیر سیاست کنند.»

او در پاسخ به این سوال که آیا اکنون به بازنشستگی سیاسی احمدی‌نژاد معتقد است، گفت: «منظور من از درگیری سیاسی این است که بعضی‌ها می‌خواهند احمدی‌نژاد را به‌عنوان بازیگر معرفی کنند اما ایشان فردی است که تجربه مدیریت کشور در هشت‌سال گذشته را دارد و عضو مجمع تشخیص‌مصلحت‌نظام است و به‌دلیل تجربیات فراوان و دیدگاه‌هایش مورد مشورت بخش‌های مختلف نظام از جمله مقام‌معظم‌رهبری و حتی دولت کنونی قرار می‌گیرد اما بازیگر سیاسی محسوب نمی‌شود.»

او تاکید کرد: «طیف احمدی‌نژاد برنامه و نقشه راهی برای انتخابات ندارند و از نوروز ۹۳ برای انتخابات اسفند ۹۴ استفاده نمی‌کنند. مطمئن باشید در مقطع فعلی برنامه مدونی برای انتخابات نداریم البته ممکن است در آینده شرایط تغییر کند و ما هم تصمیممان را تغییر دهیم اما در حال حاضر هیچ نقشه و برنامه‌ای برای انتخابات مجلس یا ریاست‌جمهوری آتی نداریم.»

با وجود این تکذیب‌های شفاهی، واقعیت‌های ملموس از جنسی است که ناظران را متقاعد می‌کند، احمدی‌نژاد و حامیانش، سودای پایان سکوت و بازگشت به میدان سیاست را در سر دارند و برنامه‌ریزی‌ای منطبق با این تغییر رویکرد را طراحی کرده و به مرحله اجرا در آورده‌اند. بنابراین، دور از انتظار نیست، رییس دولت‌های نهم و دهم و حامیانش، بروز و ظهور رسانه‌ای بیشتری داشته باشند، اما نکته آنجاست چنین افزایش فعالیتی، مطالبات عمومی برای پاسخگویی آنان به پرونده‌های قضایی و کارنامه پرانتقاد دوران قدرت‌شان را دامن خواهد زد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر