بازدید 23595

ادعای غلبه حزب‌الله بر هسته نفوذی با کمک ایران

ضرورت حضور حزب‌الله در سوریه با مشکلاتی نیز همراه بوده است. یک روزنامه لبنانی مدعی شده که حزب‌الله موفق شده با کمک دوستان خود بر یک هسته نفوذی مرتبط با سازمان‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل غلبه کند.
کد خبر: ۳۹۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۹ 05 April 2014
ادعای غلبه حزب‌الله بر هسته نفوذی با کمک ایران

حزب‌الله لبنان می‌خواهد با کمک یک نظامی ارشد ایرانی که به تازگی به لبنان سفر کرده است، شاخه امنیتی خود را جدا متحول کند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه لبنانی دیلی استار با درج این خبر مدعی شده که این تغییرات در واکنش به مشکلات درونی اخیر حزب‌الله و نیز اشتباهاتی است که در قبال موضوعات حساس امنیتی اخیر در لبنان صورت گرفته است.

گفته شده که مقام ایرانی تغییراتی را در مسئولیت‌های حساس امنیتی حزب‌الله و نیز اصلاحاتی را در ساختار ارتباطی این گروه مقاومت پدید آورده است.

دیلی‌استار به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده است که یکی از فرماندهان میدانی حزب‌الله به تازگی در سوریه به اتهام داشتن ارتباطاتی با موساد و نشت اطلاعاتی که به یکی از حملات رژیم اسرائیل کمک کرده، دستگیر شده است. گفته می‌شود این فرد به منطقه حاره حریک در ضاحیه برده شده‌ تا به پرونده وی رسیدگی شود.

این منبع گفته که حزب‌الله به تازگی موفق شده یک هسته نفوذی را شناسایی کند که برای اسرائیل کار می‌کرده است. یکی از اعضای این هسته، فردی اهل نبطیه است که در بخش ارتباطات الکترونیکی حزب‌الله مشغول به کار بوده است.

همچنین دایی این فرد که به همکاری با اسرائیل متهم بوده، پس از عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰، به آلمان گریخته و در آنجا به قتل رسیده و پدربزرگ وی نیز به وسیله یکی از گروه‌های مقاومت فلسطینی در سال ۱۹۸۰ کشته شده است.

دیلی استار مدعی شده که یکی از افراد متهم به همکاری با اسرائیل، یک شیخ است که هرچند بررسی‌ها در مورد وی همچنان ادامه دارد، نام وی اعلام نشده است تا از اثرگذاری بر موقعیت نظامی، سیاسی و اجتماعی حزب‌الله پیشگیری شود.

گفته می‌شود، نخستین بار نیروهای ایرانی، وجود این هسته نفوذی را به حزب‌الله اطلاع داده‌اند. ایرانی‌ها همچنین به حزب‌الله اطلاع داده‌اند که سازمان‌های اطلاعاتی روسیه مأمور دوجانبه‌ای را شناسایی کرده‌اند که همزمان برای روس‌ها و موساد کار می‌کرده است.

این گزارش می‌افزاید، در حالی که حزب‌الله در حال تکمیل تسلط خود بر شهر مرزی یبرود سوریه است، واحدهای مهندسی خود را به پاکسازی مین‌های کاشته شده در مرز توسط شورشیان سوری اختصاص داده و ده‌ها خودرو با پلاک لبنانی را نیز یافته است که حاوی مواد منفجره و آماده استفاده توسط عوامل انتحاری بوده‌اند.

حزب‌الله همچنین موفق شده که یکی از فرماندهان گروه جبهه النصره به نام ابوزهرا با نام محمود عبدالله را دستگیر کند که ایرانی‌ها بر این باورند، اطلاعات حساسی را در اختیار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی