بازدید 13667
کیوسک بین‌المللی «تابناک»

بازتاب برگزاری دور جدید مذاکرات کار‌شناسی ایران و ۱+۵

بازتاب آغاز دور جدید مذاکرات کار‌شناسی ایران و گروه ۱+ ۵، تأکید یک مقام ایرانی بر زنده بودن هر پنج مرزبان ربوده شده، اظهارنظر معاون وزارت خارجه ایران درباره سوریه و مسائل منطقه، برنامه رئیس جمهور اتریش برای سفر به ایران و نامه شماری از سناتورهای آمریکایی به اوباما علیه گزینه نمایندگی ایران در سازمان ملل، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۳۹۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 04 April 2014
بازتاب برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5بازتاب آغاز دور جدید مذاکرات کار‌شناسی ایران و گروه ۱+ ۵، تأکید یک مقام ایرانی بر زنده بودن هر پنج مرزبان ربوده شده، اظهارنظر معاون وزارت خارجه ایران درباره سوریه و مسائل منطقه، برنامه رئیس جمهور اتریش برای سفر به ایران و نامه شماری از سناتورهای آمریکایی به اوباما علیه گزینه نمایندگی ایران در سازمان ملل، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

بازتاب برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5

به گزارش «تابناک»، خبر آغاز دور جدید مذاکرات کار‌شناسی ایران و گروه ۱+ ۵، از جمله موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه برخی مطبوعات قرار گرفته است. روزنامه «دیلی استار» لبنان ضمن پرداختن به این موضوع می‌نویسد ایران و گروه ۱+ ۵ روز پنجشنبه دیداری در سطح کار‌شناسان برگزار کرده‌اند که بخشی از تلاش‌ها برای رسیدن به توافق جامع هسته‌ای تا پایان ماه ژوئیه به شمار می‌رود. این روزنامه ضمن اشاره به اینکه انتظار می‌رود مذاکرات کار‌شناسان دو طرف تا روز شنبه به طول بینجامد، می‌نویسد، مقامات اروپایی هیچ گونه جزئیاتی از مباحثات مطرح در این گفت‌و‌گو‌ها بیان نکرده‌اند.

بازتاب برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5

اظهارنظر یکی از مقامات وزارت خارجه ایران درباره سرنوشت مرزبان‌های ربوده شده ایرانی و تأکید بر زنده بودن هر پنج تن آن‌ها، از جمله دیگر موضوعاتی است که در برخی مطبوعات جهانی بازتاب داشته است. «عرب نیوز» می‌نویسد، یک مقام ایرانی ضمن رد اخبار مربوط به کشته شدن یکی از مرزبان‌ها، اظهار داشته که هر پنج تن آن‌ها در سلامت کامل هستند.

این روزنامه به نقل از ابراهیم رحیم‌پور، معاون وزارت خارجه ایران می‌نویسد: «مرزبان‌های ایرانی ربوده شده سالم هستند. هیچ اطلاعات تأیید شده‌ای مبنی بر درستی ادعای تروریست‌ها درباره کشته شدن یکی از سربازان ربوده شده در دست نیست».

بازتاب برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5

اما مواضع یکی دیگر از معاونان وزارت خارجه درباره سوریه، موضوعی است که مورد توجه روزنامه «گالف تودی» قرار گرفته است. این روزنامه با اشاره به سخنان اخیر حسین امیرعبداللهیان، معاون عرب و آفریقای وزارت خارجه می‌نویسد، ایران انتظار ندارد که بشار اسد برای مدتی نامحدود در قدرت بماند؛ اما در عین حال، مایل نیست که نیروهای افراط گرا جای وی را بگیرند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرده که در چند ماه آینده، مذاکراتی میان ایران و عربستان سعودی برگزار و اختلافات دو کشور درباره مسائل گوناگون خاورمیانه حل و فصل شود. امیرعبداللهیان ثبات، صلح و توسعه را در کشورهای منطقه، در زمره منافع ایران برشمرده است.

بازتاب برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5

خبر مورد پذیرش قرار گرفتن دعوت رئیس جمهور ایران از همتای اتریشی خود برای سفر به تهران، از جمله دیگر موضوعات مهم ۲۴ ساعت گذشته در مطبوعات و رسانه‌های جهانی است. خبرگزاری «ترند» ضمن اشاره به اینکه هاینس فیشر، رئیس جمهور اتریش دعوت ایران را برای سفر به این کشور پذیرفته، می‌نویسد این نخستین دیدار یک رئیس دولت اروپایی از تهران در چندین سال اخیر خواهد بود.

این خبرگزاری می‌نویسد، ملاقات فیشر از ایران که احتمالاً با همراهی نمایندگان شرکت‌های تجاری انجام می‌گیرد، هم از نظر سیاسی و هم اقتصادی دارای اهمیت است و به ویژه در تعارض با فشارهای آمریکا برای محدود کردن ارتباطات تجاری ایران ارزیابی می‌شود.

بازتاب برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5

در پایان در ادامه فضاسازی مقامات و همچنین رسانه‌های غربی علیه گزینه معرفی شده برای نمایندگی ایران در سازمان ملل، «آسوشیتدپرس» از درخواست جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا برای جلوگیری از ورود حمید ابوطالبی به آمریکا خبر داده است.

به نوشته این خبرگزاری، ۲۹ سناتور دموکرات آمریکایی با فرستادن نامه‌ای برای باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور، خواستار جلوگیری از صدور روادید برای ابوطالبی شده‌اند. در این نامه، سناتورهای مذکور گفته‌اند ایالات متحده نباید به «فردی که در عملیات تروریستی علیه آمریکا و شهروندان این کشور نقش داشته» اجازه ورود بدهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل