بازدید 11877

گسترش تحریم‌های تلافی‌جویانه روسیه ضد غرب

یک مقام ارشد امنیتی روسیه گفت: خواست مشروع مردم کریمه و شرق اوکراین سبب ایجاد رعب و وحشت در آمریکا و کشورهای هم پیمان آن شده است
کد خبر: ۳۸۹۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۹ 29 March 2014
مسکو با تهدیدات فزاینده آمریکا و کشورهای هم پیمان آن رو به رو است که تلاش می کنند، نفوذ روسیه را در اوکراین تضعیف کنند.

به گزارش شبکه خبر به نقل از خبرگزاری اینترفاکس روسیه، یک مقام ارشد امنیتی روسیه با اعلام این خبر افزود: خواست مشروع مردم کریمه و شرق اوکراین سبب ایجاد رعب و وحشت در آمریکا و کشورهای هم پیمان آن شده است، بنابراین تهدیدات خارجی علیه روسیه  به شدت  افزایش یافته است.

الکساندر مِلاوانی، نایب رئیس سازمان امنیت فدرال روسیه گفت: روسیه با در پیش گرفتن «اقدامات تهاجمی در زمینه اطلاعات و ضد اطلاعات» تلاش های غربی ها را برای «تضعیف نفوذ روسیه در منطقه ای که اهمیت اساسی دارد» ناکام گذاشته است.

این در حالی است که نمایندگان کنگره آمریکا اختیارات باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا را برای وضع تحریم های بیشتر علیه مسکو که شبه جزیره کریمه را ضمیمه خاک روسیه کرده است، افزایش دادند.   

با تصویب این لایحه، کنگره آمریکا  حمایت خود را از دادن یک میلیارد دلار وام تضمین شده به اوکراین اعلام کردند. این مصوبه تا چند روز دیگر برای امضاء شدن از سوی اوباما به کاخ سفید فرستاده خواهد شد.

آمریکا و اتحادیه اروپا تاکنون علیه برخی مقامات روسیه و کریمه که در بحران این شبه جزیره نقش داشته اند، تحریم هایی را اعمال کرده اند. واشنگتن همچنین برای برخی تاجران وابسته به کرملین، ممنوعیت صدور روادید و مسدود شدن دارایی ها را در نظر گرفته است. با وجود این، مسکو اعلام کرد : پیوستن کریمه به روسیه، قانونی بوده است و تحریم های غرب، مشروعیت ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها