بازدید 6507

دولت روحانی از حرف تا عمل

کد خبر: ۳۸۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵ 24 March 2014
اعتدال نوشت:

مردم دولت احمدی نژاد را به عنوان دولت پرحرف، پرادعا، شتاب زده، انجام کارهای نسنجیده و دولت تخلف از قانون می شناسند و این باید درسی باشد برای دولت روحانی.

هنوز مدت زیادی از دولت روحانی نگذشته ولی بعضی از اشتباهات دولت در همین مدت کوتاه از جمله در گزینش مدیران، کندکاری، عدم قدرت تصمیم گیری، سیاسی کاری در مقابل جبهه مخالف، هدفمندی یارانه ها و سبد کالا نشان داد که دولت در مسائل اجرایی تجربه کافی و لازم را ندارد و دچار نوعی سردرگمی و سیاسی کاری شده است.

دولت اگر بخواهد در رابطه با سیاست خارجی، سیاست داخلی، اقتصاد، فرهنگ و مسائل رفاهی و اجتماعی کارهای بنیادی و اساسی بنماید می بایستی دو تصمیم اساسی و فوری بگیرد. اول طرح فراخوان مشارکت و بکارگیری اشخاص حقیقی و حقوقی زبده و خبره که به او رای داده اند و او را قبول دارند. دوم شفافیت و صداقت با مردم و پرهیز از قول و وعده های بیهوده و غیرعملی و سیاسی کاری نکردن با مردم و نمایندگان ملت در مجلس.

دولت در حال حاضر در هر دو موضوع فوق الذکر در حد قابل قبول عمل نکرده و باعث نارضایتی هم در بین طرفداران و هم در بین مخالفین خود شده است. به نظر می رسد مشاوران روحانی مشاورانی کم سواد و کم تجربه هستند. آنها کسانی اند که در جامعه سیاسی و کارشناسی کشور به عنوان افراد زبده و خبره شناخته نمی شوند و بزرگان نظام آنها را قبول ندارند.

بسیار بجا و شایسته است که رییس جمهور در تصمیمات خود تجدید نظر کند و با صداقت دست دوستی به سوی دوستان و طرفداران خود دراز نماید و همانطور که در شعارهای انتخاباتی خود گفت که دولت تدبیر و امید دولت اعتدال، توسعه و راستگویی است در عمل هم این شعارها را ثابت کند و به همه مردم جامعه نشان دهد.

* علی آیتی، نماینده مجلس ششم


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار