بازدید 62921

اضافه کردن تصاویر پس‌زمینه به پوشه‌ها در ویندوز

در ویندوز کاربران می‌توانند به سادگی تصویر پس‌زمینه دسکتاپ خود را تغییر دهند، اما در خصوص پوشه‌ها، امکان افزودن تصاویر پس‌زمینه به شکل عادی و پیش فرض وجود ندارد. این در حالی است که فضای پوشه‌ها با اضافه کردن تصاویر پس‌زمینه به آن‌ها به کلی متفاوت و زیبا می‌شود.
کد خبر: ۳۸۷۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۰ 17 March 2014
نکته‌های ویندوز: اضافه کردن تصاویر پس زمینه به پوشه‌هادر ویندوز کاربران می‌توانند به سادگی تصویر پس‌زمینه دسکتاپ خود را تغییر دهند، اما در خصوص پوشه‌ها، امکان افزودن تصاویر پس‌زمینه به شکل عادی و پیش فرض وجود ندارد. این در حالی است که فضای پوشه‌ها با اضافه کردن تصاویر پس‌زمینه به آن‌ها به کلی متفاوت و زیبا می‌شود.

به گزارش «تابناک» گاه تصاویر پس‌زمینه در پوشه‌ها و تنوع حاصل از آن منجر به این می‌شود که کاربران با فضای متفاوت و چشم‌انداز زیباتری در دل ویندوز روبه‌رو شوند و متأسفانه این امکانی است که به رغم ظرفیت‌های زیبایی‌شناسی خود، معمولا در ویندوز امکان پذیر نیست.

اما این امر به این معنی نیست که هیچ راهی برای افزودن تصاویر پس زمینه به پوشه‌ها در ویندوز وجود ندارد. اساسا به دو طریق می‌توان تصاویر پس‌زمینه را به پوشه‌ها در ویندوز اضافه کرد. راه سخت‌تر آنکه خود کاربران اقدام به ایجاد فایل‌های ini مربوطه در هر پوشه کنند و تصاویر دلخواه خود را با کد‌نویسی ـ که البته چندان سخت نیست ـ به پوشه‌های اضافه کنند، و راه ساده‌تر استفاده از نرم‌افزارهای موجود برای این امر است.

یکی از ساده‌ترین و کاربردی‌ترین این نرم‌افزار‌ها البته نرم‌افزار Windows ۷ Folder Background Changer یا به شکل مخفف W۷FBC است که می‌توانید با آن به سادگی از هر تصویری به عنوان تصویر پس‌زمینه هر پوشه دلخواه خود استفاده کنید.
نکته‌های ویندوز: اضافه کردن تصاویر پس زمینه به پوشه‌ها

حجم این نرم‌افزار بسیار اندک است و نیازی به نصب نرم‌افزار نیست، زیرا به شکل Stand-alone اجرا می‌شود. واسط کاربری آن بسیار ساده است و زمینه انجام عملیات مربوطه را به سهولت فراهم می‌آورد:

نکته‌های ویندوز: اضافه کردن تصاویر پس زمینه به پوشه‌ها

برای اجرای نرم‌افزار ‌روی فایل اجرایی آن کلیک راست کنید و از منوی محتوایی گزینه Run as Administrator را برگزینید. با ‌دکمه Brows پوشه مورد نظر خود که قصد اضافه کردن تصویر پس‌زمینه به آن را دارید، انتخاب کنید. سپس بر ‌دکمه Change Background Image کلیک و تصویر مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب تصویر، نمایی از آن در بخش Thumbnail نرم‌افزار دیده می‌شود.

نکته‌های ویندوز: اضافه کردن تصاویر پس زمینه به پوشه‌ها

با انتخاب گزینه Show Shadow Under Text می‌توانید زیر متن فایل‌ها و پوشه‌های موجود در این پوشه و برای تشخیص بهتر آنها سایه بیندازید و نیز با انتخاب Apply To Sub Folders تصویر برگزیده را به پس‌زمینه سایر پوشه‌های موجود در دل این پوشه نیز اضافه کنید.

نکته‌های ویندوز: اضافه کردن تصاویر پس زمینه به پوشه‌ها

اما گاه افزودن ‌تصویر پس‌زمینه به پوشه‌ها، منجر به آن می‌شود که خواندن و تشخیص متون از جمله نام فایل‌ها و پوشه‌ها کمی دشوار شود. در این حالت می‌توانید با کلیک بر ‌قسمت انتخاب رنگ متون، رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید تا ‌بتوانید به آ‌سانی نام فایل‌ها و پوشه‌ها و اطلاعات آنها را تشخیص دهید.

نکته‌های ویندوز: اضافه کردن تصاویر پس زمینه به پوشه‌ها

پس از آنکه همه گزینه‌های مورد نظر خود را اعمال کردید، نرم‌افزار را ببندید و همچنین اگر در مسیر پوشه مورد نظر قرار دارید، یک بار از Explorer بیرون شوید و دوباره برای دیدن تغییرات اعمال شده به مسیر پوشه مورد نظر خود بروید.

نکته مهم اینکه گاهی اعمال تغییرات در پوشه مورد نظر منوط به راه‌اندازی دوباره سیستم یا Restart کردن آن است. چنانچه تغییرات شما در پوشه مورد نظر اعمال نشده است، سیستم خود را دوباره راه‌اندازی کنید. در این حالت، تغییرات اعمال شده ‌روی پوشه مورد‌نظر را‌ خواهید دید.

نکته‌های ویندوز: اضافه کردن تصاویر پس زمینه به پوشه‌ها

دقت کنید که اکنون در ‌پوشه فایلی با نام Desktop.ini وجود دارد؛ ‌همان فایلی ‌که پیش از این در مورد آن گفتیم و حاوی کدی است که تصویر پس‌زمینه پوشه را معین کرده است. برای دیدن این کد، می‌توانید فایل مور‌دنظر را به وسیله Notepad ویندوز ببینید.

نکته‌های ویندوز: اضافه کردن تصاویر پس زمینه به پوشه‌ها



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۶
ممنونم.
هنوز بسیاری از قابلیت های ویندوز برای کاربران عمومی ناشناخته است.
با سلام و احترام،خیلی عالی بود.از بابت این اطلاعات ممنون تابناک هستم.
سبام
ای کاش روش ini را هم می نوشتید.
به هر روی، سپاس بسیار.
پاسخ ها
داود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
گفته دیگه آخرین عکس desktop.ini
این فایلهای موسیقی که کار آقای علیزاده هستند، قانون کپی رایت رعایت شده ؟!!!!!
سلام
بسياري از امكانات بشر دوستانه ويندوز انتقال اطلاعات به منظور جاسوسي و سر در اوردن از امورات كاربران است
البته كاربران عادي كه اهميتي برايشان ندارد ولي كاربران خاص خصوصا فعال در حوزه اقتصادر و فرهنگي و تكنولو‍ژي برايشان بسيار بسيار حياطي است
پاسخ ها
رضا.ب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
برای ایشان حیاتی است. برای شما حیاطی است!
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
دوست گرامی ضمن احترام به نظر شما،بیائید فرهنگ شک و تردید را در خود کم رنگ کنیم.افراد خاص خود باید تدبیری برای محافظت از خود داشته باشند.بی جهت دیگران را محکوم نکنیم.فردا پاسخگو خواهی بود.
چطوري ميشه حذفش كرد؟
با سلام : امکان اجرا در whindows xp هم وجود دارد یا نه ؟
روش ini مگه تو ویندوز 7 هم کار میکنه ؟
ویندوز 8 ندارید؟
من كه هر كاري كردم تغييري حاصل نشد.
سلام
لينك دانلود مشكل داره.
میشه تصویر رو داخل خود پوشه به صورت مخفی کپی کرد که همیشه همراه خود شاخه باشه. در این صورت در فایل ini کافیه فقط اسم فایل عکس رو بدون آدرس بنویسید.

IconArea_image=2-1-20138231110.jpg
بسیار سپاس از مطالب مفیدتان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها