بازدید 27240

استخدام افراد بی‌سواد، ششم ابتدایی، سیکل، دیپلم؛ دروغ است!

این نماینده گفت: این حرف قطعا دروغ است. این‌ها یا آمار بلد نیستند و یا آنکه استان نمی‌دانند چه چیزی است. یک استان مگر در مجموع چند ‌پرسنل می‌تواند داشته باشد؟ چرا نگفته‌اند کدام استان؟ می‌گفت کدام استان تا من به شما بگویم این استان در مجموع چند دانش‌آموز دارد!
کد خبر: ۳۸۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷ 15 March 2014
استخدام این تعداد دروغ استاستخدام افراد بی‌سوا، ششم ابتدایی، سیکل، دیپلم؛ همه دروغ است!!!موضوع استخدام در دولت گذشته، یکی از نخستین چالش‌هایی بود که دولت جدید با روی کار آمدن خود با آن روبه‌رو شد و در اولین اقدام خود، توانست ‌جلو‌ بسیاری از استخدام‌‌های بی‌رویه و بدون قاعده را بگیرد؛ اما‌ ظاهر امر نشان می‌دهد که این موضوع، تنها مربوط به پایان دولت دهم نمی‌شود.

به گزارش «تابناک»، شواهد موجود نشان از این ‌دارد که در هشت سال دولت نهم و دهم، مسئولان کشور و به ویژه وزرا، دستو‌رهای بسیاری برای استخدام بسیاری از نیرو‌ها صادر کرده‌اند، به گونه‌‌ای که در ‌این سال‌ها، تنها آمار اداره کل‌ها در برخی از وزارت‌خانه‌ها به دو برابر رسیده است.

البته در برخی ا‌ز وزارت‌خانه‌ها نشانه‌هایی است که دامنه استخدام‌ها بسیار فرا‌تر از این موارد نیز هست، به گونه‌ای که در یک استان کشور فقط در وزارت آموزش و پرورش ۷۶ هزار تن استخدام شده‌اند که بسیاری از این تعداد، ‌مدرک تحصیلی، حتی زیر دپلم بوده‌اند.

بنا بر این گزارش، عسگری آزاد، معاون نیروی انسانی ریاست جمهوری امروز در گفت‌و‌گو‌ ‌با یکی از روزنامه‌ها، از ماجرایی پرده بر‌می‌دارد که اگر درست باشد، پیامدهای زیادی به همراه خواهد داشت.

‌وی در بخشی از اظهارات خود که مربوط به وزارت آموزش و پرورش بود، اعلام داشت: بیشتر استخدامی‌ها، مربوط به سال ۹۱ و ۹۲ بوده است.

اما بنا بر آمار، تنها تا سال ۱۳۹۰، ۳۰۸ هزار نیروی مازاد از قانون ‌قراردادی در دستگاه‌های دولتی استخدام شده‌اند‌‌ که اگر دو سال پایانی را به این آمار بیفزاییم، به گمانم‌ بیش از نیم میلیون ‌‌استخدام‌ غیرقانونی داشته‌ایم؛ برای نمونه، در سال‌های اخیر‌ در وزارت صنعت و معدن ۲۸ هزار و ۶۴۴ نفر غیرقانونی استخدام شدند.

همچنین در وزارت جهاد کشاورزی،‌ ۲۷ هزار و ۲۲۲ تن استخدامی غیرقانونی داشتیم و در وزارت راه و شهرسازی این تعداد برابر ۱۹ هزار و ۵۱۱ تن بوده است. در وزارت آموزش و پرورش و تنها در یک مورد استخدامی در یکی از استان‌ها، ۷۶ هزار تن استخدام شدند که نکته جالب آن است که در میان آنان افراد بی‌سواد، دارای مدرک ششم ابتدایی، سیکل و دیپلم هم به چشم می‌خورند، حال آنکه بنا بر قانون نباید زیر مدرک لیسانس ‌استخدام کنیم.

بنا بر اطلاعات ما در‌‌ همان بخش آموزش و پرورش، در یک استان از کل استخدامی‌ها، ۲ درصد کلا بی‌سواد بوده، ۱۴ درصد مدرک ابتدایی داشته، ۱۹ درصد دوره راهنمایی، ۳۱ درصد دارای دیپلم و ۳۴ درصد مدرک بالا‌تر از دیپلم داشتند، که البته ترکیب استخدامی‌ها در سایر استان‌ها نیز تقریبا مشابه همین روند است.

از سوی دیگر، در این هشت سال، حدود ۴۸۵ هزار تن هم بازنشسته شدند که البته این به معنای آن نیست که این گروه از سقف بودجه‌ای دولت خارج شدند، زیرا حدود ۷۶ درصد منابع صندوق بازنشستگی از محل منابع دولتی است؛ یعنی آن‌ها همچنان حقوق بگیر دولت هستند.

البته باید به این نکته‌‌ توجه داشت که در سال ۸۴، حدود ۶۷ درصد بودجه ما جاری بوده که این سهم امسال به ۸۸ درصد رسیده است؛ یعنی ‌۱۲ درصد از بودجه برای کارهای زیربنایی و عمرانی باقی مانده و در صورت تداوم، تا دو، سه سال ‌دیگر، همه منابع را باید صرف بودجه جاری کنیم.

اما عبدالوحید فیاضی، نماینده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، با اظهار بی‌اطلاعی از موضوع یاد شده در این باره‌ گفت: در یک استان از اول انقلاب تا کنون ممکن است چنین رقمی استخدام شده باشد، ولی اینکه در‌ هشت سال گذشته، حجم ۷۶ هزار‌ تن استخدام آموزش و پرورش داشته باشیم، بعید است و امکان چنین چیزی نیست.

این نماینده گفت: این حرف قطعا دروغ است. این‌ها یا آمار بلد نیستند و یا آنکه استان نمی‌دانند چه چیزی است. یک استان مگر در مجموع چند ‌پرسنل می‌تواند داشته باشد؟ چرا نگفته‌اند کدام استان؟ می‌گفت کدام استان تا من به شما بگویم این استان در مجموع چند دانش‌آموز دارد!

چنین چیزی امکان ندارد اتفاق افتاده باشد. اگر این گونه بود، استان منفجر می‌شد. هم‌اکنون‌ استانی که بیشترین دانش‌آموز را دارد به غیر از تهران، استان خراسان، آذربایجان و مازندران است که کل دانش‌آموز آن‌ها، نزدیک ۵۰۰ هزار ‌تن است؛ بنابراین، این ۷۶ هزار تن کجا استخدام شده‌اند و کجا به‌کار‌گیری شده‌اند که معلوم نشده است؟!

وی افزود: چیزی که حاج بابایی اعلام کرده،‌ در کل دوره‌اش۴۰ هزار تن بوده است؛ یعنی دولت نهم و دهم بیش از ۴۰ تا ۵۰ هزار تن نمی‌توانسته باشد. در آن زمان نیز آزمون استخدامی که بیش از ۶۰۰ هزار ‌متقاضی داشت، برگزار‌ شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸۷
انتشار یافته: ۲۱
ما که تو دانشگاه هستیم هر روز این افراد رو میبینیم مدرک زیر دیپلم داشتن بهشون پست دولتی دادن الان هم به خاطر پایه حقوقشون دارن مدرک میگیرن سنی هم ندارن بگیم قبلا استخدام شدن
بنده 4 مورد در 5 سال اخیر از دوستانم در بانک ها با مدارک سیکل به دلیل داشتن پارتی اعم از پسر خاله معاون بانک ورئیس شعبه و یا غیره استخدام بانک شدند و بعد از استخدام و دوسال کار در بانک رفتند و پاره وقت مدارک دیپلم خود را تکمیل کردند. فقط هم بخاطر پارتی.
آقا حداقل یه دروغی بگید که ما خبر نداشته باشیم. من با فوق لیسانس از یکی از دانشگاههای برتر تهران بیکارم اما تو آشناهامون یارو با فوق دیپلم استخدام رسمی شد.
حالا تابناک توهم اگه قصدت واقعا آگاهی مردم نظرمو بذار
حالا چون دیپلمه هستند باید بمیرند استخدام نشوند ؟ همین کارها کردید که باکمبود نیروی انسانی مواجه شدیم لطفا اعتماد کنید و استخدام کنید ... دوره اشتغال هم برای بالا بردن دانش کارمند برنامه اموزشی بزراید
بنده در یکی از شهرهای استان خراسان رضوی شاهد استخدام فردی با شش کلاس تحصیلات در آموزش وپرورش بعنوان سرایدار در سال 91 بوده ام
سواد به مدرک تحصیلی نیست، عموما تحصیلکرده ها زیردست سرمایه دارای کم سواد کار میکنند.
من معتقدم این آمار درست است و خواهش می کنیم شفاف نمایند و در اختیار قوه قضاییه قرار دهند چه استخدام شده ها و چه استخدام نشده ها را... چرا که می توان حدس زد از استخدام شده ها قطعاً برای تدریس استفاده نشده و استفاده های جانبی از جمله کفش پرانی داشته اند... به هر حال الله اعلم گناه آفایون حالا روی دوش ما اضافه نشه ان شاءالله
معلوم بود.مهندساش بیکارن.
شاخ در آوردم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
من خودم در ایران خودرو کار میکردم و از همان ابتدای دولت نهم کلی آدم بی تخصص با مدرک دیپلم با نامه های رنگارنگ نمایندگان مجلس به ایران خودرو هجوم آوردند. جالب اینکه برای برخی از افراد دستور داده شده بود که بهشان پست داده شود. بنابراین بسیاری از روسای متخصص شرکت را با این افراد جابجا کردند!!! ایران خودرو در این فرآیند بسیاری از نیروهای متخصص خود را از دست داد چون این افرادی که در حقشان اجحاف شده بود سازمان را ترک کردند.
البته با به وجود آمدن دانشگاه های پولی مانند دانشگاه آزاد...همه مدرک دار شده اند
تامین اجتماعی اردبیل استخدام های بی رویه وخارج از قانون انجام داده کسانی را استخدام کرده اند بدون ضوابط با سن بالای ۳۵ سال وبه سفارش نماینده مجلس که از اقوام ایشان بوده اند !!!! همه مردم خوب میدانند نمیدانم چرا دولت دخالت در چنین امور را نمیکند تا ذهن ملت در مورد شان عوض نشود !!!
من با مدرک لیسانس برق، نه دردولت سازندگی توانستم استخدام بشوم؛ نه دردولت اصلاحات،نه در دولت مهرورزی ونه دردولت تدبیر وامید! به شدت ازخودم ناامید شدم با این خبرتون... سی وسه تا از دندونام از دست دادم به خاطر این خبر... هااا آقو
وقتی میشه دکتر بود چرا سیکل ؟ :-)
کاملا درسته. تمام زیردیپلمهای آذربایجان شرقی که به عنوان نیروی خدماتی استخدام شده بودند الان در کلاسهای درس دوره ابتدایی تدریس می کنند.
وای به حال ما که فرزندانمان زیر دست چنین افراد بی سوادی که نه مدرک درست حسابی دارن و نه سواد درست حسابی دارند و مهم تر از همه اینکه حتی روشهای تدریس را هم بلد نیستند تربیت می شوند.
هرچی بی سواد بوده جارو کردن ریختن در دروه ابتدایی که مهم ترین دوره در کل زندگی یک دانش آموز به حساب می آید.... کجا می رویم ؟؟؟!!!
باید به حال چنین آموزش و پرورشی گریست !!!!! مسئولین محترم همین امروز فکری کنید که فردا هم خیلی دیر است ...
در استخدام 20هزار مستخدم یک سال بعد از استخدام 40هزار معلم خیلی نا عادلانه بود و پارتی بازی شد کسانیکه در ادارات مسوول و معاون و رییس بودند اقوام خود را بعنوان مستخدم اوردند و سال بعد پستهای دیگر گر فتند مشکلات بیشتر شد
مهم مدرک نیس مهم اینه که طرف با دکترا چقد سواد داره !
آره، تو راست می گی، کارشناس آمار، آمار دان، متخصص آمار، ...
در حالی که این همه دانش آموخته از بهترین دانشگاه های کشور دارند در به در دنبال کار می گردند، خدا را خوش میاد که برای مشاغل تخصصی آقایون اقدام به استخدام افراد دیپلم و زیر دیپلم کنند و بعدش با انواع و اقسام دانشگاه های علمی-کاربردی مدارک دوریالی بهشون بدهند. این را صرفا جهت هشدار میگم چون توی اداره ما که یک سازمان اجرایی هست خیلی زیاده و همین افراد عهده دار مناصبی می شند که جز خرابکاری و آسیب رساندن به اموال عمومی و دور زدن افراد باسواد کاری بلد نیستند.
ی بار میگید دولت کلا 80 هزار انفرو فرستاده سر کار
الان میگید نیم میلیون استخدام بوده
عجب............
چرا واسه هرکاری مدرک لازمه.
پس بی سواد ها چیکار کنن.
به نظر من دولت باید ی فکری در مورد این مسعله بکنه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان