بازدید 8675

بازار آشفته جشنواره مد و لباس فجر

کد خبر: ۳۸۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۳ 12 March 2014
تالار وحدت برای اهالی هنر یادآور نمایش‌ها و کنسرت‌های به یادماندنی‌ است و یکی از مراکز مهم فرهنگی کشور محسوب ی‌شود، اما این مکان در روزهای پایانی سال برخلاف سال‌های گذشته میزبان جشنواره مد و لباس فجر است؛ جشنواره‌ای که سال‌های قبل در شبستان مصلی تهران برگزار می شد.

به گزارش ایسنا، سومین جشنواره مد و لباس فجر مانند پیراهنی است که یک خیاط تازه‌کار تنها توانسته قسمت‌های مختلف آن را به هم وصل کند، بدون آنکه بتواند لباس زیبایی بدوزد. بازدیدکنندگان از پل کالج به سمت تالار وحدت پیش از تالار با سالن B مواجه می‌شوند. در این سالن انواع پوشاک مردانه و زنانه از چادر و روسری و مانتو گرفته تا پوشاک مردانه مانند کاپشن و پیراهن و تیشرت عرضه می‌شود.

قیمت‌ها و تخفیف ها هم متنوع است. یکی از غرفه داران می‌گوید: این نمایشگاه هیات قیمت‌گذاری داشته و این هیات قیمت هر کالا را ۳ تا ۴ هزار تومان کاهش داده‌است. به گفته یکی دیگر از غرفه‌داران لباس‌ها زیر قیمت عمده فروشی عرضه می‌شود.

یکی دیگر از غرفه‌داران با اعتقاد به اینکه تالار وحدت در شأن جشنواره مد و لباس فجر نیست، اظهارکرد: مصلی مکان مناسبت‌تری است چون مردم از طریق مترو به راحتی به آن دسترسی دارند علاوه بر آن همه غرفه‌ها در یک سالن دایر می‌شوند. در خارج از سالن B نیز چند غرفه زیورآلات قرار دارد که اجناس خود را با ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف ارایه می دهند.

روبروی درخروجی این سالن، بخش دیگری از غرفه‌های فروش در فضای باز تالار قرار دارد. این سالن محصولات متنوع تری را عرضه می‌کند که اسباب بازی و کتاب کودک هم در میان آن‌ها دیده می‌شود! در این سالن بخش‌های دیگر مانند دستگاه دوخت و ماشین‌آلات و تجهیزات دوخت لباس، محصولات استان‌ها وپوشاک نیز به فروش می‌رسد.

غرفه‌های واقع شده در فضای باز از بارش باران هم در امان نیستند، چون باران از بخش‌هایی از چادر نفوذ کرده و فرش مقابل برخی غرفه‌ها را کاملا خیس کرده است و ممکن است بازدیدکنندگان حتی قطره‌های آب را روی صورت خود حس کنند!

بسیاری از بازدیدکنندگان فکر می کنند که بخش فروش تنها مربوط به غرفه‌های خارجی تالار وحدت است؛ اما اشتباه می‌کنند! چون باید وارد تالار شوند و با ورود به ساختمان تالار وحدت با رویدادی هنری مواجه می‌شوند. سالن شلوغ است و هنرمندان شناخته شده‌ای مانند محمد اصفهانی،لاله اسکندری ، محمدرضا رحمانیان و... در سالن حضور دارند و بازار عکس گرفتن با آنان هم داغ است. یکی از حاضران می‌گوید: البته در این نمایشگاه آلبوم همایون شجریان و تهمورس پورناظری نیز رونمایی شده است! بازدیدکننده می‌ماند که اینجا جشنواره مد و لباس فجر است یا... .

به جز بنر مقابل در ورودی تالار وحدت هیچ علامت دیگری برای راهنمایی بازدیدکنندگان به طبقه دوم وجود ندارد. پس از پرس و جو و گذشتن از میان جمعیت می‌توان پله‌ها را پیدا کرد و پس از طی پله‌های مارپیچ در طبقه دوم بخش دیگری از غرفه‌های فروش و نمایشگاه مد و لباس را دید.غرفه‌های این طبقه بسیار نامنظم هستند و هیچ راهنمایی هم برای اطلاع رسانی به بازدیدکنندگان در این طبقه وجود ندارد و بازدیدکنندگان باید خیلی کنجکاو باشند تا با سرک کشیدن به قسمت‌های مختلف طبقه دوم، موفق به دیدن همه غرفه‌ها شوند.

غرفه داران این طبقه هم ناراضی هستند و یکی از طراحان دوخت از نور نامناسب و دور افتادن از غرفه‌های دیگر شکایت دارد و می‌گوید: چند روز اول هیچ بنری برای راهنمایی بازدیدکنندگان به طبقه دوم وجود نداشت. از طرف دیگر پله‌های زیاد باعث انصراف برخی از بازدیدگنندگان برای آمدن به این طبقه می‌شود.

به گفته او هدف از برگزاری جشنواره‌ها آشناتر شدن تولیدکنندگان و طراحان با یکدیگر است ولی جدا کردن بخش‌های مختلف جشنواره مد و لباس فجر از هم باعث دور افتادن شرکت‌کنندگان از یکدیگر شده است.

این طراح دوخت از برخورد مسوولان تالار وحدت هم ناراضی است و می‌گوید: برخی روزها طبقه دوم را تعطیل می‌کنند. به عنوان مثال می‌گویند امروز کنسرت است و نیایید.

اما این بی‌نظمی‌ها همه مشکلات سومین جشنواره مد و لباس فجر نیست. بازدیدکنندگان و برخی غرفه‌داران با مشکل نداشتن دستگاه کارتخوان مواجه هستند. یکی از غرفه‌داران که از استان‌های دیگر در نمایشگاه شرکت کرده‌ است، می‌گوید: کارتخوان ما قابل استفاده در تهران نیست و در اینجا هم به ما کارتخوان ارایه نداده‌اند. او همچنین از نبود محلی برای اسکان فروشندگان شهرستانی گله دارد.

بنابراین گزارش، هرچند که جشنواره مد و لباس فجر در مقایسه با سایر جشنواره‌های فجر، نوپا محسوب می شود و انتظار نمی‌رود خالی از هر نوع کاستی باشد؛ اما آیا برگزاری این جشنواره در تقویم مسوولان امر وجود ندارد تا برای آن بهتر برنامه ‌ریزی کنند و بنا به گفته حمید یوسفی - مسؤول بخش فروش جشنواره- در دقیقه‌ی ۹۰ به این بخش تغییر مکان برگزاری نمایشگاه را اطلاع ندهند؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان