بازدید 20278
۴

همه هواپيماهايي که ناپديد شدند

در 2 آگوست سال 1947 هواپيماي خطوط آمريکاي جنوبي از شيلي به مقصد بوينس آيرس در هوايي طوفاني و برفي به پرواز درآمد اما مدتي بعد ناپديد شد. حدود 50 سال کسي هيچ اثري از هواپيما و 11 سرنشين آن پيدا نکرد.
کد خبر: ۳۸۵۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۷ 12 March 2014
 با رسيدن به چهارمين روز جستجوي هواپيماي ناپديد شده مالزي حالا 10 ماهواره چين هم به کمک کساني آمده‌اند که به دنبال حل اين معما هستند. ماجراي ناپديد شدن اين هواپيما حالا با زنگ خوردن تلفن همراه برخي از مسافران و پيدا نشدن هيچ ردي از اين پرنده غول پيکر تبديل به يک پرونده مرموز در تاريخ هوانوردي شده است.

به گزارش مهر، نه خبري از پيام اضطراري و ارسال امواج جعبه سياه هواپيما هست و نه قطعه‌اي از هواپيما در دريا و خشکي پيدا شده است. هواپيماي ناپديد شده شرکت هواپيمايي مالزي، از کوالالامپور پايتخت اين کشور عازم پکن بود، يک دقيقه بعد از ورود به آسمان ويتنام ناپديد شد. هر چند در دنياي امروز اين ماجرا خيلي عجيب و غريب به نظر مي‌رسد اما براي اولين بار در تاريخ نيست که هواپيمايي در دنيا ناپديد شده است.

ناپديد شدن در تلاش براي رکورد شکني


آمليا ارهارت، نخستين زني است که پرواز تک نفره را در عرض اقيانوس اطلس انجام داد اما هيچ‌کس هنوز هم نمي‌داند در جريان يک رکوردشکني چه بر سر هواپيماي او آمد. ارهارت در پروازي برفراز اقيانوس آرام در سال 1937 در نزديکي جزيره هاولند ناپديد شد و تاکنون فرضيه‌هاي مختلفي درباره علت مرگ او مطرح شده‌است. هيچ وقت اثري از هواپيماي لاکهيد مدل 10 الکتراي او پيدا نشد. برخي مي‌گويند هواپيماي او به خاطر تمام شدن سوخت در اقيانوس سقوط کرده است. بعضي‌هاي ديگر اعتقاد دارند که او در جزيره‌اي دور افتاده فرود اضطراري کرده و در همان جزيره آن‌قدر باقي‌مانده تا جانش را از دست داده است. حتي گروهي ژاپني‌ها را مقصر مي‌دانند که او را به عنوان جاسوس آمريکا بازداشت کرده‌ و سر به نيستش کرده‌اند.

پرواز شماره 19


در 5 دسامبر 1945 5 بمب افکن نيروي دريايي آمريکا از پايگاهي در فلوريدا در يک ماموريت آزمايشي به پرواز درآمدند اما با ناپديد‌شدن اين هواپيماهاي غول پيکر هيچ وقت به صورت کامل معماي اين ماجرا حل نشد. 5 بمب افکن و 14 سرنشين آن ناپديد شدند و حتي هواپيماي امدادي که با 13 سرنشين هم در جستجوي آنها بود گم شد! اين پرونده يکي از مهمترين ماجراها براي کساني است که به وجود مثلث برمودا اعتقاد دارند. برخي مي‌گويند هواپيماها در هوا منفجر شده است هيچ وقت اما بقايايي از سرنشين‌هاي هواپيما پيدا نشد. نيروي دريايي آمريکا سرانجام در تحقيقات خود علت ناپديد شدن را «نامشخص» اعلام کرد.

هواپيمايي که به آرژانتين نرسيد


در 2 آگوست سال 1947 هواپيماي خطوط آمريکاي جنوبي از شيلي به مقصد بوينس آيرس در هوايي طوفاني و برفي به پرواز درآمد اما مدتي بعد ناپديد شد. حدود 50 سال کسي هيچ اثري از هواپيما و 11 سرنشين آن پيدا نکرد. در ژانويه سال 2000 سرانجام کوهنوردان در منطقه کوهستاني مرز شيلي و آرژانتين تکه‌هايي از هواپيما را پيدا کردند. از جنازه‌ها و آثار آن اما خبري نشد.

معماي پرواز 739


اين پرواز که توسط ارتش آمريکا چارتر شده بود به صورت معمول نظاميان آمريکا را به ويتنام مي‌رساند اما روز 16 مارس سال 1962 پس از پرواز به دنبال سوخت‌گيري در گوآم ناپديد شد. با پيدا نشدن هيچ اثري از هواپيما در نهايت نتيجه گرفته شد همه 107 مسافر اين پرواز کشته شده‌اند. با وجود 8 روز جستجوي دريايي و هوايي در اقيانوس آرام هيچ اثري از هواپيما و مسافرهايش پيدا نشد. سازمان هوا و فضاي آمريکا مي‌گويد احتمالاً اين هواپيما در هوا منفجر شده است اما هيچ سندي براي اين مسئله پيدا نشد.

هواپيمايي که پودر شد


پرواز خطوط هواپيمايي TWA که از نيويورک به مقصد پاريس به پرواز در آمده بود در سال 1996 ناگهان بدون مخابره هيچ پيغام اضطراري از صفحه رادار محو شد. چند روز بعد تکه‌هاي هواپيما روي دريا پيدا شد و چند شاهد از انفجار مهيبي در هوا خبر دادند. شدت انفجار به حدي بود که برخي مي‌گفتند هواپيما با موشک ساقط شده است اما در نهايت پس از 4 سال تحقيقات به علت مشکل برخي منفجر شده است. 230 مسافر اين هواپيما کشته شدند.

همه به سقوط فکر مي‌کنند


ناپديد شدن هواپيماي خطوط هوايي مالزي همه را به ياد پرواز خطوط هوايي فرانسه در سال 2009 مي‌اندازد. در اول ژوئن اين هواپيما به همراه 228 مسافر ناپديد شد. روز بعد خاکستر هواپيما در روي اقيانوس پيدا شد اما 2 سال طول کشيد تا جعبه سياه آن پيدا شود. سه سال تحقيقات در اين رابطه طول کشيد تا سرانجام هم خطاي انساني و هم مشکلات فني به عنوان علت حادثه اعلام شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۴
انتشار یافته: ۴
بنظرمن هواپیمابدون اینکه تکه تکه شودبه طورکامل به اعماق دریا فرورفته.
چه جالب ، جاهای دیگه هم خطای انسانی ؟
فکر کردم فقط شامل همه سقوط های ایران میشه
برای خانواده اون دو ایرانی که در پرواز بودند آرزوی صبر دارم.
,وافعا عجيب به نظر میرسه با این همه تکنولوژی ارتباطاتی و ماهواره ای این هواپیما ناپدید بشه خدا به بستگان صانحه دیدگان صبر عنایت فرماید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار