بازدید 4957

تظاهرات عليه انرژي هسته اي در آلمان

کد خبر: ۳۸۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۵:۰۳ 10 March 2014
در آستانه سومین سالگرد انفجار نیروگاه هسته ای فوکوشیمای ژاپن، پایتخت آلمان شماری از فعالان محیط زیست علیه استفاده از انرژی هسته ای تظاهرات کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی ، سه سال پیش در یازدهم مارس در نتیجه زمین لرزه ای بزرگ در ژاپن و پس از آن سونامی ویرانگر، راکتور هسته ای فوکوشیما منفجر و تخریب شد. به همین مناسبت ، شماری از فعالان محیط زیست به سمت سفارت ژاپن راهپیمایی کردند.

هیلا بیمه از انجمن برلین ضد اتم گفت آلمان باید از دیگر منابع جایگزین انرژی به جای انرژی اتمی استفاده کند. می توان از منابع بی خطر از جمله باد و آفتاب استفاده کرد.

تظاهرکنندگان همچنین از بی توجهی دولت ائتلافی آلمان به حادثه ای که در ژاپن رخ داد، ابراز نگرانی کردند. تظاهرکنندگان می خواهند همه نیروگاه های هسته ای در آلمان تعطیل شوند تا فاجعه ژاپن تکرار نشود. آنها تاکید کردند تجربه فوکوشیما نشان داد وقتی راکتوری ذوب می شود، کنترل تابشهای هسته ای کاری بسیار دشوار است.

هیرومی فوکوزاوا از فعالان ژاپنی ساکن برلین گفت دولت ژاپن نتوانست جلوی ورود آبهای آلوده به مواد رادیواکتیو را به اقیانوس بگیرد. این نشان می دهد که مشکل همچنان وجود دارد.

باربارا هوونر فعال آلمانی گفت پس از حادثه فوکوشیما تا کنون سی و سه مورد سرطان در منطقه گزارش شده است. این سرطانها فقط مربوط به تیروئید نمی شود بلکه انواع دیگر سرطان از جمله سرطان خون نیز مشاهده شده است. به علاوه تشعشعات هسته ای باعث تغییرات پایدار ژنتیکی نیز می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها