بازدید 8477

در دیدار لاریجانی و اشتون چه گذشت؟

کد خبر: ۳۸۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۱ 09 March 2014
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون زمان آن است که اتحادیه اروپا و گروه 1+5 گام‌های عملی خود را صادقانه در جهت نیل به اهداف مشترک بردارند.

به گزارش فارس، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هیأت همراه بعدازظهر امروز یکشنبه با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار ابتدا لاریجانی با تشریح اختیارات و مسئولیت‌های مجلس شورای اسلامی در بعد مسائل خارجی و موضوعات امنیت ملی، گفت: مجلس شورای اسلامی از طریق کمیسیون‌های تخصصی موضوعات مربوط به سیاست خارجی و امنیت ملی را به دقت رصد می‌کند و تحولات ناچیز هسته‌ای نیز در نشست‌های متعدد ما حضور نمایندگان ملت مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه‌ای از روابط بین ایران و مجموعه اتحادیه اروپا از گذشته دور تاکنون، تصریح کرد: غرب در گذشته به تعهدات هسته‌ای خود در قبال حسن‌نیت ایران عمل نکرد و اکنون زمان آن است که اتحادیه اروپا و گروه 1+5 گامهای عملی خود را صادقانه در جهت نیل به اهداف مشترک بردارند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسائل منطقه‌ای، گفت: جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و آرامش در منطقه از جمله در افغانستان و عراق تلاش‌های بسیاری انجام داد و اکنون نیز آمادگی دارد برای حل بحران سوریه با اتحادیه اروپا همکاری خوبی را استمرار بخشد.

ویاضافه کرد: حل بحران سوریه نیاز به گزینه‌هایی نظیر نظامی‌گری و تسلیح و تجهیز افراطیون و تروریست‌ها نیست و تنها باید به مردم این کشور فرصت داد تا در یک روند تدریجی و به طور آرام دموکراسی را در جامعه متکثر سوریه تعمیق بخشد.

لاریجانی افزود: وقتی صحبت از گسترش دموکراسی واقعی در منطقه خاورمیانه می‌شود نباید تفاوتی بین کشورها قائل شد و تعمیق این روند بطور حتم به ثبات و آرامش منطقه‌ای و بین‌المللی کمک می‌کند.

در ادامه این دیدار کاترین اشتون مسئول عملیات خارجی اتحادیه اروپا با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران در مقطع کنونی، گفت: هدف از این سفر گفت وگو با مقامات عالیرتبه سیاسی ایران بمنظور یافتن راه‌های گسترش هماری هرچه بیشتر بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپا در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی افزود: اتحادیه اروپا خود را متعهد به همکاری با ایران در زمینه حل کامل موضوع هسته‌ای و نیز سایر موضوعات مهم در سطح منطقه می‌بیند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مواردی که در حوزه همکاری مشترک می‌گنجد، افزود: چالش‌های منطقه‌ای از جمله قاچاق موادمخدر، تروریسم، افراطی‌گری، بحران سوریه از جمله موضوعاتی هستند که اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در حل آنها با یکدیگر رایزنی و مساعی داشته باشند.

اشتون خاطرنشان کرد: آنچه در حال حاضر در زمینه بحران سوریه از اولویت برخوردار است، ارسال کمک‌های انسان دوستانه به این کشور است و جمهوری اسلامی ایران در این زمینه نقش مهمی دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر