بازدید 18653
۶

چرا ضرغامی به نامه نمایندگان در‌باره منتقدان توافق ژنو نه گفت؟

متن نامه رئیس سازمان صدا‌و‌سیما به درخواست نوزده نماینده مجلس برای حضور منتقدان توافق‌نامه ژنو در رسانه ملی منتشر شد؛ اما ضرغامی بنا به دلایلی که در این نامه آمده، ضمن عذرخواهی، درخواست نمایندگان را رد کرده است.
کد خبر: ۳۸۳۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۷ 01 March 2014
چرا ضرغامی به نامه نمایندگان در باره منتقدان توافق ژنو نه گفت؟
متن نامه رئیس سازمان صدا و سیما به درخواست نوزده نماینده مجلس برای حضور منتقدان توافق‌نامه ژنو در رسانه ملی منتشر شد.

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صدا و سیما، در نامه‌های جداگانه‌ای به درخواست نوزده تن از نمایندگان منتقد توافق‌نامه ژنو برای حضور در رسانه ملی به منظور بیان مطالبشان پاسخ منفی داد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با تشکر از نامه مهم و مستدل شما، قاعدتاً در کنار پخش آن اظهارنظر، حقی برای پاسخگویی و طرح نظرات متفاوت با قرائت رسمی دولت باید وجود داشته باشد، مضاف بر اینکه رئیس‌جمهور محترم نیز اخیراً در مورد ضرورت نقد حقوقی توافق‌نامه ژنو توسط کار‌شناسان و صاحب‌نظران تأکید کردند.

با این حال لازم است به استحضار برسانم در این مقطع زمانی سیاست رسانه ملی در موضوع مذاکرات هسته‌ای کاملاً تبیینی و حمایتی است و تضعیف دولت و دستگاه دیپلماسی کشور با به چالش کشیدن سیاست‌ها و اقدامات در حال انجام به صلاح نمی‌باشد.

با عذرخواهی فراوان امیدواریم با گذشت زمان و مهیا شدن شرایط، زمینه انجام بحث‌های کار‌شناسی و تضارب آراء در خصوص جوانب حقوقی این توافق‌نامه با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران این عرصه فراهم شود.

پیش از این سیدمحمود نبویان، سیدحسین نقوی، محمدجواد کولیوند، ابراهیم کارخانه، محمد دهقان، اسماعیل کوثری، مهرداد بذرپاش، مهدی کوچک‌زاده، علیرضا زاکانی، زهره طبیب‌زاده، حمید رسایی، محمد سلیمانی، ناصر سودانی، سیدمهدی موسوی‌نژاد، علی‌اصغر زارعی، سیدمسعود می‌رکاظمی، روح‌الله حسینیان، حسین نجابت، حسین طلا از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس صدا و سیما خواستار فراهم شدن زمینه مباحثه موافقان و منتقدان توافق ژنو شده بودند.


متن نامه این نمایندگان مجلس به شرح زیر است:


جناب آقای مهندس ضرغامی

ریاست محترم سازمان صدا و سیما

باسلام؛

نظر به اینکه رئیس‌جمهور محترم در جمع اساتید دانشگاه نه تنها اساتید محترم دانشگاه را به جهت دفاع از توافقنامه ژنو به ترسو بودن متهم نموده است، بلکه منتقدان این توافقنامه را نیز با ادبیات نامناسبی کم‌سواد خطاب کرده است و این سخنان از سیمای جمهوری اسلامی منتشر شده است، مقتضی است فرصتی فراهم آوردیم تا منتقدان این توافقنامه که قطعاً حقوق مسلم مردم را مخدوش کرده است، با حضور موافقان به بحث و بررسی آن بپردازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱۸
انتشار یافته: ۶
منتقد یا مخالف؟ منتقد که اشکال ندارندیعنی نقد کننده انتقاد کننده ولی مخالف یعنی فقط حرف خود رو قبول دارند وآراء اکثریت براشون بی اهمیت است.
برای اولین بار آفرین
ساست صدا و سیما در این مورد خوب بوده
اگر رئیس جمهور در جمع اساتید دانشگاه حرفی زدن و نمایندگان محترم قصد دارن از خودشون و عقایدشون دفاع کنن بهتر نیست این موضوع رو در بین اساتید دانشگاه مطرح کنن؟ چرا صدا و سیما؟
راستش کار خوبی کرده
در خصوص نقد و بررسی توافق نامه ژنو یقینا با حضور کارشناسان عرصه علوم هسته و داشتن دانش روابط بین الملل بسیار سودمند می باشد ولی ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد نقد مغرضانه به همراه جهت گیری های سیاسی چندان منطقی به نظر نمی رسد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل