بازدید 13326
۶

معرفی منابع قوی برای تقویت حافظه

برخی عادت‌های غذایی غلط بر سیستم حافظه و یادگیری انسان اثر سوء می‌گذارد و مغز و اعصاب را به خطر می‌اندازد
کد خبر: ۳۸۲۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳ 28 February 2014
تاثیر تغذیه مناسب بر جسم و روح انسان بر همگان ثابت شده است، املاح بسیاری وجود دارند که قرار دادن آن‌ها در رژیم غذایی باعث تقویت حافظه می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرتضی صفوی متخصص تغذیه اظهار داشت: سیستم حافظه و یادگیری انسان بسیار پیچیده است که خداوند به ما ارزانی کرده و افراد باید از آن مراقبت کنند.

 وی گفت: استفاده از تغذیه سالم می‌تواند در افزایش یادگیری انسان موثر باشد و رژیم غذایی سرشار از ویتامین‌ها و املاح برای سلامت سیستم عصبی مفید است.

این متخصص تغذیه بیان داشت: برخی عادت‌های غذایی غلط بر سیستم حافظه و یادگیری انسان اثر سوء می‌گذارد و مغز و اعصاب را به خطر می‌اندازد و همچنین دانش آموزان و افرادی که کارهای فکری انجام می‌دهند باید به تغذیه خود اهمیت بیشتر می‌دهند.

صفوی ادامه داد: استفاده از غذای سالم و سرشار از ویتامین‌ها و املاح موجب بهبود سلول‌های سیستم عصبی بدن می‌شود و در نقل و انتقال پیام‌های عصبی به مغز و بالعکس موثر است.

این متخصص تغذیه عنوان کرد: تیروزین نقطه مقابل تریپتوفان است و یکی دیگر از سایدهای آمینه بدن محسوب می‌شود که در مقابل سرتونین ساخته می‌شود و در ساختمان آن دوپامین و نور آپی نفرین وجود دارد و نوعی انتقال دهنده مغزی است که به هوشیاری مغز کمک می‌کند.

صفوی بیان کرد: مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان از مغز محافظت می‌کند و مانع از آسیب‌ها و تهدیدهای غشای مغز در برابر رادیکال‌های آزاد می‌شود.

 وی اضافه کرد: وعده‌های غذایی در یادگیری نقش اساسی بر عهده دارند مصرف صبحانه نیز به افزایش یادگیری افراد کمک می‌کند، همچنین مصرف مواد غذایی شیرین در وعده صبحانه به افزایش حافظه کمک می‌کند و ۲ ساعت پس از صرف صبحانه مغز آمادگی بهتری برای آموختن مطالب دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۶
اين دانشمند ايراني گرامي كه سر كلاس دانشجويان صنايع غذايي درس نمي دهد براي عامه مردم با سطح سواد مختلف توضيح مي دهد حداقل نام چند مواد غذايي را نام مي برد تا مطلب قابل فهم مي شد
به نظر شما کسی از این متن چیزی سر در میاره؟؟ یه مخاطب عام می فهمه چی بخوره بهتره؟
فقط علمی گفته شده. راه کار چیست؟
کاش مشخصا می فرمودند چه موادی غذایی مصرف بشه. بهتره کارشناسان تغذیه لیستی از مواد غذایی که از نظر اقتصادی امکان تهیه اونا برای اقشار مختلف وجود داره رو ارائه بدند.
خیلی خوب بود
با تشكر از متن مفيدتون.
بهتر بود ايشان منابع غذايي حاوي تیروزین و تریپتوفان را نيز معرفي كنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار