بازدید 4423

کاهش ۵۰درصدی پرداخت تسهیلات به مسکن مهر

‌انتظار داریم بانک‌ها به‌ویژه بانک مرکزی به تسریع اتمام پروژه‌های مسکن مهر کمک کنند.
کد خبر: ۳۸۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۶ 28 February 2014

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در مسکن مهر با بیان این‌که سال گذشته ۸۰۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های این طرح تخصیص یافت، گفت: این در حالی است که از ابتدای امسال تا پایان دیماه فقط ۴۱۰۰ میلیارد تومان به طرح مذکور تزریق شده است.

 
احمد اصغری مهرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان این‌که منابع مسکن مهر از طریق تسهیلات بانکی و آورده متقاضیان تامین می‌شود، افزود:
  سال گذشته حدود 8000 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به طرح مهر پرداخت شد،‌ در حالی که از ابتدای امسال تا پایان دیماه 4100 میلیارد تومان تسهیلات مسکن مهر پرداخت شده است.
 
وی با تاکید بر این‌که تقریبا نصف شده است، تصریح کرد:‌انتظار داریم  بانک‌ها به‌ویژه بانک مرکزی به تسریع اتمام پروژه‌های مسکن مهر کمک کنند.
 
مهرآبادی با بیان این‌که در این راستا وعده‌هایی داده‌اند، ادامه داد:‌ یکی از اقدامات خوبی که در مسکن مهر روی داد افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات مسکن مهر(با احتساب دوران مشارکت) به 20 سال بود. از سوی دیگر شورای پول و اعتبار نیز تخصیص 2000 میلیارد تومان (مصوبه دولت قبل) را تصویب و توسط بانک مرکزی آنرا اعلام کرد.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این‌که استانداران و نمایندگان مجلس پیگیر تامین منابع مالی مورد نیاز مسکن مهر هستند، افزود: یکی از اقدامات مهمی که می‌تواند به تسریع تکمیل پروژه‌های مسکن مهر کمک کند افزایش سقف تسهیلات این طرح به 30 میلیون تومان است. چنانچه بانک مرکزی تدابیری بیاندیشد و از راه‌هایی که تورم‌زا نیست، سقف تسهیلات مسکن مهر را افزایش دهد، به‌طور قطع این مسئله به تسریع روند ساخت و ساز پروژه‌های مسکن مهر منجر می‌شود.
 
مهرآبادی همچنین با اشاره به بازدید از پروژه‌های مسکن مهر در استان‌های مختلف، تصریح کرد: پنج‌شنبه از طرح مسکن مهر استان مرکزی بازدید کردم و با حضور استاندار و مدیران استانی مشکلات مربوط به پروژه‌های مسکن مهر بررسی کردیم.
 
وی با بیان این‌که مسکن مهر استان مرکزی از کمترین مشکلات برخوردار است، ابراز امیدواری کرد نیمه اول سال آینده پرونده پروژه‌های مسکن مهر این استان را بسته شود.
 
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که در این استان چه تعداد مسکن مهر باقیمانده است، اظهار کرد: برنامه ساخت مسکن مهر در استان مرکزی 38 هزار واحد بوده که بیش از 20 هزار واحد تاکنون افتتاح شده است. حدود 13 هزار واحد آماده افتتاح است که البته 7 تا 8 هزار واحد مشکل خدمات زیربنایی دارند که مسئولان استانی در شورای مسکن وعده داده‌اند به تامین خدمات زیربنایی این واحدها کمک کنند تا بتوانیم قبل از عید این تعداد را تحویل دهیم.
 

مهرآبادی خاطرنشان کرد:‌ حدود 5000 مسکن مهر این استان برای سال آینده می‌ماند که هم‌اکنون در مراحل مختلف ساخت از جمله سفتکاری و نازک قرار دارند و امیدواریم تا شهریور سال آینده بتوانیم آنرا به متقاضیان تحویل دهیم.

وی همچنین با اشاره به این‌که  تاکنون بیش از یک میلیون و 100 هزار مسکن مهر در سطح کشور افتتاح شده است، افزود: هم‌اکنون 130 هزار واحد مسکن مهر در کشور آماده افتتاح است. بقیه پروژه‌های مسکن مهر نیز در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مالیات، بیمه، خدمات‌ زیربنایی، خدمات روبنایی و بانک، عمده پروژه‌ها تا پایان سال 94 به اتمام برسد.

مهرآبادی با اشاره به بازدید از پروژه‌های مسکن مهر در مازندران، گفت:‌تلاش می‌کنیم با حضور استانداران در سطح استان‌ها مسائل را از نزدیک بررسی کنیم تا مسئولان استانی در جریان کار قرار گرفته و یک تصمیم جمعی اتخاذ شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر